מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

האם אפשר לפשוט את הרגל פעמיים

האם אפשר לפשוט את הרגל פעמיים

גם לפושט רגל יש זכויות. מדובר אמנם במציאות שהיא חדשה בשבילכם. אבל חשוב שתדעו שיש לכם זכויות ועליכם לשמור שהזכויות שלכם יישמרו. כי המטרה של פשיטת רגל היא לעזור לאדם שפשט את הרגל להשתקם כלכלית ולא להשאיר אותו במצב הזה לאורך שנים. ישנם הליכי פשיטת רגל שהנושה יכול לפתוח נגד החייב ויש שהחייב עצמו מגיש בקשה לפתיחת תיק פשיטת רגל וזאת בכדי לקבל את ההגנה שהחוק מעניק לפושט רגל.

האם אפשר לפשוט את הרגל פעמיים?

בגדול פושט רגל עדיין יכול לפתוח חשבון בכל בנק שירצה. זכויות נוספות קשורות לנכסיו ולביתו של פושט הרגל או לפתיחת עסק בפשיטת רגל. ומה קורה כאשר מוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. נושאים אלו הם נושאים שאנו עוסקים בהם השכם והערב. מצד שני יש גם חובות של החייב, גם בפשיטת רגל.

כאשר אדם כלשהו או חברה אינם יכולים לעמוד בהחזר חובותיהם הם מוכרזים כפושטי רגל. זהו תהליך מוגדר שיש לו התחלה וסוף, מטרת התהליך היא לאפשר לפושט הרגל לחזור למצב כלכלי תקין. סופו של התהליך הוא כאשר בית המשפט נותן צו למחיקת חובותיו של פושט הרגל (הפטר חלוט לאלתר). במהלך הזמן שעד למחיקת החובות יצטרך החייב לשלם חלק מחובותיו על פי מה שייקבע על ידי המנהל המיוחד שבית המשפט ממנה או כונס הנכסים.

הנושים פחות אוהבים את המצב הזה של פשיטת רגל, בסופו של דבר הם צריכים לוותר על החוב או על חלקו. אך למען האמת, הדבר מיטיב עמם, כי לולא הדבר הזה הם היו יכולים לשכוח לגמרי מהחוב. כך הם מקבלים לפחות חלק.

האם אפשר לפשוט את הרגל פעמיים
במאמר זה תראו האם אפשר לפשוט את הרגל פעמיים

חשוב להתייעץ לפני שנכנסים לתהליך פשיטת רגל

אבל מה שחשוב הוא שכאשר ניגשים להליך של פשיטת רגל, או חדלות פירעון כפי שהוא נקרא היום, צריך לדעת את כל ההשלכות של הדבר על חיי היומיום של החייב. בפשיטת רגל יש יתרונות אבל גם חסרונות וחשוב לראות את כל המפה לנגד העיניים לפני קבלת החלטה כלשהי. אמנם כאשר אדם נמצא בתהליך של פשיטת רגל, לא תמיד יש לו ברירה אחרת ולא תמיד הראש שלו פנוי לשמוע.

כלומר, אולי יש פתרונות אחרים להתנהלות במצב כזה, אבל מכל הפתרונות, פשיטת רגל היא הפתרון הטוב ביותר. לאחר סיום תהליך של פשיטת רגל יכול החייב לפתוח דף כלכלי חדש בחייו. אז בתהליך זה של פשיטת רגל התוצאה הסופית גוברת על כל החסרונות. צריך לדעת שחובה להתייעץ עם עורך דין חדלות פירעון על כל צעד.

לאחר הכרזה על פשיטת רגל, מרכז כונס הנכסים את כל נכסי החייב ומנסה לפרוע משם את החובות. כשאדם פושט רגל פעם שנייה יש לכך משמעות שלילית. זה אומר שהוא לא הפנים את הצ’אנס שניתן לו בפשיטת הרגל הקודמת. בכדי לפתוח תיק פשיטת רגל פעם שנייה – כלומר לאחר פשיטת רגל שכבר הסתיימה, צריכה לעבור תקופת צינון.

פשיטת רגל שנייה

ואם וכאשר החייב רואה ששוב אינו יכול לעמוד בהתחייבויותיו הוא צריך להמתין עד שתחלוף תקופת הצינון ואז הוא יכול להגיש את הבקשה מחדש על חובותיו החדשים. אם החוב שלו הוא פחות מ-150,000 ₪ הוא יכול להגיש את הבקשה בלשכת ההוצאה לפועל. אם סכום החוב עולה על הסכום המוזכר עליו להגיש את הבקשה בבית המשפט השלום.

זה עלול לקרות כמעט לכל אחד. מצב כלכלי קשה הוא מצב הפיך ואפשר לצאת מזה אבל באותה מידה אפשר גם ליפול לזה. ולפעמים גם מגיעים למצב של פשיטת רגל. בכל מקרה שכזה על האדם להתייעץ עם אנשי מקצוע. וכך הוא יקטין את הסיכון להגיע למצב של פשיטת רגל ובוודאי לא פעם שנייה.

כי גם אם מבחינת החוק זה אפשרי, הבעיה היא שזה יגרום לחוסר אמינות של הסובבים אותו כלפיו. בכל מקרה צריך לבדוק את כל החלופות ולהימנע ממהלכים פזיזיים שעלולים לעשות בשעת לחץ. תוכלו להתייעץ עמנו על מנת לבחון יחד את כל האופציות הקיימות ומה נכון לעשות במקרה שלכם. צרו עמנו קשר כבר עכשיו ונמצא לכם את הפתרון הטוב ביותר עבורכם.

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button