מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

איך קונים דירה מכונס נכסים

איך קונים דירה מכונס נכסים

רוצים לדעת איך קונים דירה מכונס נכסים? דירה מכונס נכסים יכולה להיות הזדמנות. יש לכם סיכוי טוב למצוא דירה בכחמישית עד רבע פחות ממחיר השוק, אך מצד שני אתם לא יכולים לדעת אם בית המשפט יאסור ברגע האחרון את מכירת הדירה. מה גם שמה שאמרנו שזה זול בכ-20-25% מהמחיר, זה לא תמיד נכון, אם הביקוש לדירה עולה, הפער בין זה למחיר השוק יצטמצם.

איך קונים דירה מכונס נכסים

בכדי שלא תקנו חתול בשק או דירה בשק… מומלץ מאוד לשמוע את חוות דעתו של עורך דין חדלות פירעון שמומחה בנושא. זה ודאי לא יזיק, זה רק יכול להועיל ואף להציל אתכם מנזק או הפסד עתידי. כונס נכסים הוא מי שממונה על ידי בית המשפט או ההוצאה לפועל לפרק חברה שפושטת רגל, או אדם פרטי בחדלות פירעון.

אדם או חברה שפושטים רגל מתמנה על נכסיהם כונס נכסים שהוא מקבל אחריות על הנכסים של הגוף או האדם שפשט רגל, הוא מנסה לממש את הנכסים ומהתקבול שלהם לשלם את החובות. כונס הנכסים מבחינתו מעוניין למכור את הדירה כמה שיותר מהר ולהימנע מעיסוק רב בנכסים שבפשיטת רגל ולכן הוא מוכר את הנכס במחיר מוזל יותר מאשר דירה זהה שמוצעת למכירה בשוק החופשי.

זה יכול להיות הזדמנות, אבל יכול להיות גם שלא… לרוב, כן מדובר בעסקה משתלמת, אבל מה שחשוב כאן הוא הידע המקצועי. ובמיוחד חשוב להדגיש כי אסור לגשת לעניין בקלות ראש היות ומבחינה חוקית מי זוכה בדירה לאחר מכרז קצר, הוא נכנס לקטגוריה של רוכש דירה עם כל הזכויות והחובות שבעניין. ולכן מי שמגיע בלי ידע מקצועי או לפחות ליווי מקצועי עלול להפסיד כסף רב בעסקה שכזאת.

איך קונים דירה מכונס נכסים
אנו נדריך אתכם איך קונים דירה מכונס נכסים

כיצד קונים דירה מכונס נכסים

כיצד קונים דירה מכונס נכסים ואיזה סוגי נכסים מגיעים לידיו של כונס הנכסים? דירות שנמכרות על ידי כונס הנכסים יכולות להיות דירות תקינות לחלוטין מכל הבחינות. זה יכול להיות דירה שבעליה לא הצליחו לעמוד בתשלומי המשכנתא לתקופה ממושכת, תאגיד שהתפרק. וכן שותפות שעומדת לפירוק או גירושין וירושות שאין בהם הסכמות בין הצדדים.

היכן אפשר להגיע למאגר דירות של כונסי נכסים? דירות המוצעות למכירה על ידי כונסי נכסים מתפרסמים לעיתים קרובות במודעות בעיתונים יומיים וכן באתרי אינטרנט שונים ייעודיים וכאלה שאינם ייעודיים לכך (כמו אתר יד 2 וכדו’). ישנם גם אתרי אינטרנט המצריכים להצטרף כמנוי בתשלום סמלי בכדי לקבל את המידע.

המעוניינים לרכוש דירה מכונס הנכסים צריכים בשלב ראשון ליצור קשר עם הכונס שמציע למכירה את הדירה הספציפית שאתם מעוניינים בה ולהתעניין על המועד שמתקיים סיור בדירה המוצעת למכירה. לאחר מכן, במידה שהמעוניין רוצה להתקדם מומלץ שיבקש מהכונס או ישיג בעצמו את המסמכים הבאים:

כיצד קונים דירה מכונס נכסים
רוצים לדעת כיצד קונים דירה מכונס נכסים

איך לקנות דירה מכונס – איזה מסמכים צריכים לדרוש

  • חוזה המכר (בכדי שנוכל לדעת את כל תנאי המכר בטרם ניגש לעסקה)..
  • נסח טאבו (בו מופיעים כל פרטי השעבוד / בעלות של הנכס ועוד).
  • שמאות שבה מופיע השווי האמיתי של הבית. (אמנם לא תמיד יסכים הכונס להוציא מתחת ידיו את השמאות, וזה אחד הדברים שמצריכים ייעוץ משפטי).
  • תשריט הבניין (בו מופיעים פרטים לגבי חנייה, מחסן, גג המוצמדים לדירה).
  • תיק הבניין שהופקד בעירייה בעת בקשת ההיתר.

לסיכום, קניית דירה מכונס נכסים עשויה להיות הזדמנות פז להשיג דירה במחיר הזדמנות, אך צריך לדעת איך לקנות דירה מכונס. כונס הנכסים שנכנס לעניין על ידי בית המשפט או ההוצאה לפועל מקבל לידיו את השליטה על נכסיו של פושט רגל (למעט אם מדובר בכספים מוגנים בפשיטת רגל). את הכסף שמתקבל תמורת מכירת הדירה מעביר הכונס לידי נושיו של החייב. כמו כן, לעיתים מדובר בסכסוך שהצדדים לא הצליחו להביא לפתרונו על ידי הידברות והנכס הועבר לכונס הנכסים או בשמם האחר במקרים ספציפיים – כגון, מנהל עיזבון, מפרק חברה, נאמן בהליך הסדר נושים, נאמן בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי לעצמאי וכו’. הנכס מתפרסם בעיתונים יומיים ובאתרי אינטרנט שונים.

לאחר הפרסום עורך הכונס ימי סיורים למתעניינים ומשם מתקדמים לרכישת הנכס. לפרטים נוספים על איך קונים דירה מכונס נכסים ולקבלת ייעוץ וליווי מקצועי ברכישת נכס מכונס נכסים, צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

חלק מגולשי האתר התעניינו גם במחיקת חובות ללא פשיטת רגל.

איך לקנות דירה מכונס
אצלנו תדעו איך לקנות דירה מכונס
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button