מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

כספים מוגנים בפשיטת רגל

כספים מוגנים בפשיטת רגל

שמעתם על המושג כספים מוגנים בפשיטת רגל? אתם רוצים לדעת למה בדיוק מתכוון המשורר בהקשר הזה? ובכן המשמעות של המושג הוא שהנאמן בפשיטת רגל אינו יכול לגעת בנכסים אלו ולמכרם לטובת הנושים. הנאמן אינו יכול לגבות את החובות של הנושים מאותם כספים. כגון אם מדובר בקרן פנסיה, לא יכול הנאמן לממש את הקרן לטובת קופת הנשייה מכיוון שהכסף המונח שום מיועד לחייב לימי זקנתו. לעומת זאת כספים המונחים בקרן גמל להשקעה או בקרן השתלמות אינם נחשבים לכספים מוגנים.

מטרת החוק בהוציאו כספים אלו מכלל שימוש היא סוציאלית (בדומה להגנת בית מגורים), כלומר שהחייב לא יהיה חסר הכנסה בשנותיו המאוחרות כאשר לא יהיה בכושר עבודה. המונח מופיע בחוק חדלות פירעון סעיף 228.

כספים מוגנים בפשיטת רגל מה זה אומר?

ומעבר למה שאמרנו בהקדמה לגבי כספים מוגנים המונחים בקרן פנסיה, יש כאן בחוק גם הסתייגות למה שנאמר לעיל, לגבי כסף המונח בקופת גמל שאינם נחשבים לכספים מוגנים, לשון החוק מוסיף על כך כי גם משיכה זו מקופת הגמל טעונה אישור מיוחד מבית המשפט, אם הנאמן רוצה למשוך משם את הכספים ובעצם לממש את הקרן. על פי סעיף זה בחוק, בית המשפט יוכל לאשר את משיכת הכספים, כולם או חלקם או כלל לא. ומצד שני חשוב להדגיש, כי גם בעניין קצבת זקנה שאמרנו לעיל שהם נכללים בהגדרה של כספים מוגנים, לא בכל מקרה הוראה זו תקפה. אם הגיע זמן פירעונה של אותה קצבה ייתכן ובית המשפט יאפשר לנאמן למשוך מהקצבה לטובת קופת הנשייה.

כספים מוגנים בפשיטת רגל
הסבר מפורט על כספים מוגנים בפשיטת רגל

מעמד בן זוג בפשיטת רגל

יודגש כי כל האמור במאמר זה ובכלל באתר, אין להם תוקף משפטי וכל הפועל על פיהם הריהו פועל על אחריותו בלבד. רק מה שייאמר במהלך ייעוץ פרטני לפונה באופן אישי, אך ורק זה יהיה רלוונטי לאותו ישות או לאותו אדם פרטי שאליו נאמרו הדברים. כאן אנו נותנים קווים כלליים ורקע על הנושאים המדוברים.

מנושא הכספים המוגנים נעבור למעמד בן זוג בפשיטת רגל של בן/ת הזוג השני/יה, האם גם אז מדובר בכספים מוגנים ולא ניתן יהיה למשוך מתוך נכסי בן הזוג לקופת הנשייה? עוד לפני שנבהיר את הגדרת החוק בעניין נאמר שמה שברור הוא שגם בן הזוג נסחף למצב הלא נעים, ברצונו או שלא ברצונו… והתשובה המקצועית היא שבמידה מסוימת אכן מוטלת אחריות על בן הזוג בפשיטת רגל של בן זוגו, אך יש לכך יוצאי דופן רבים וצריך לבדוק ב-7 עיניים, האם הנאמן פועל בעניין לפי הגדרת החוק היבש של מעמד בן זוג בפשיטת רגל.

מעמד בן זוג בפשיטת רגל
מעמד בן זוג בפשיטת רגל – גם הצד השני סובל

צו כינוס תיקים

ככלל, חשוב להדגיש כי בכל ענייני פשיטת רגל ודין קדימה חדלות פירעון יש לנהוג בשום שכל ובשיקול דעת, זאת מכיוון שברגע שבית המשפט מכריז על חדלות פירעון התיק שלכם חשוף באתר המידע של רשות האכיפה. שם ניתן לאתר מידע עליכם לגבי תיק חדלות פירעון, פשיטת הרגל, צו כינוס תיקים או תיק פירוק חברה שאתם שותפים בה. כל אזרח יכול להיכנס לאתר ולבדוק אם יש נגדכם צו כינוס תיקים וכו’. לכן אנו ממליצים לכם להתנהל בזהירות, כל צעד לא מושכל שתעשו עלול לגרום לכם לנזקים לטווח הקרוב או הרחוק. הקפידו להתייעץ על כל צעד שתעשו מול הכונס או הנאמן.

צו כינוס תיקים
התנהגו בזהירות בקשר לצו כינוס תיקים

הכונס הרשמי תיקים

אנו – משרד עורך דין חדלות פירעון – משרד ותיק ומנוסה בענייני חדלות פירעון ושיקום כלכלי וכן בתיקי פשיטת רגל של תאגידים, חברות ועמותות כמו גם במחיקת חוב ללא פשיטת רגל. כבר שנים אנו מלווים לקוחות ומייצגים אותם מול הממונה על הליכי חדלות פירעון וכן מול הכונס הרשמי תיקים פתוחים. אנו נדריך אתכם במדויק אודות מילוי המסמכים המשפטיים הדרושים וכיצד להתנהל מול נושים שהגישו תביעות חוב באופן שייגרם נזק מזערי לטווח הארוך והקרוב.

אנו מטפלים הן בתיקים המתנהלים אצל הממונה על חדלות פירעון – תיקים שסכום החוב שבהם עומד על מעל כ-150,000 ₪ והן בתיקים פחות מורכבים מכך. פנו אלינו בכל מצב. אם כבר נפתח נגדכם אצל הכונס הרשמי תיקים שלחו לנו את מספרי התיקים, סטטוס הטיפול, וכן אם יש לכם כספים מוגנים בפשיטת רגל כגון קרן פנסיה ועוד. כמה שתספקו יותר פרטים נוכל לצלול יותר מהר לתיק ולנסות לעזור לכם ולעשות בשבילכם את המרב. צרו עמנו קשר כבר עכשיו!

הכונס הרשמי תיקים
ייצוג יעיל מול הכונס הרשמי בתיקים
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button