מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה

עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה בחובות

יש הזכאים לקבל סבסוד של עורך דין מהמדינה לפשיטת רגל עבור עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה בחובות, על כך ועל כל נושא הקשור לעורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה, כגון תשלום שכר טרחה לעו”ד ועוד ועוד במאמר הבא:

דברים שלא ידעתם על עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה

כמה דברים שאולי לא ידעתם על פשיטת רגל לעסקים: יש אנשים הזכאים לקבלת עורך דין מהמדינה לפשיטת רגל, כדי לבדוק זאת יש לפנות לרשות האכיפה והגבייה על מנת לבדוק זאת. גם אם אינכם זכאים תשלום שכר טרחה לעו”ד אסור לו להיות מופקע. תקנות ההוצאה לפועל התשס”ב-2002 מגדירות את גובה שכר הטרחה שמומלץ לעורך דין לגבות עבור עבודתו. עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה פועל על פי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי תשע”ח-2018 שאושר בכנסת במרץ של אותה שנה. החוק פורסם ברשומות ב-15.3.2018. עד לאותו חוק נדרש עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה בחובות לפעול לפי הוראות מנדטוריות, וחוקים מיושנים.

עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה בחובות
עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה בחובות

עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה בחובות

בחוק החדש הסדירו את כל הספקות שהתעוררו בחוק הישן והלא ברור. מטרת החוק הייתה לקבץ למקום אחד את כל החוקים והתקנות הקשורות לחדלות פירעון עורכי דין ושיקום כלכלי. חוק זה ביטל למעשה את החוקים בעניין שקדמו להחלת החוק, כמו גם חוק החברות התשנ”ט-1999. החוק החדש מגדיר גם את גובה תשלום שכר טרחה לעו”ד וגם את הזכאים לעורך דין מהמדינה לפשיטת רגל.

עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה
עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה

עורך דין מהמדינה לפשיטת רגל

החוק החדש חל על יחידים, על חברות ועל שותפויות בלבד. ולכן עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה לא מטפל בעמותות, באגודות משותפות ובחברות לתועלת הציבור במסגרת חוק זה. אך חשוב להדגיש כי הוראות סדר הפירעון המופיעות בחוק חלות גם על התאגידים האחרים. כמשרד עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה בחובות אנו יכולים לייעץ לכם בכל תיק פשיטת רגל וחדלות פירעון לפי החוק החדש, וגם נוכל להסביר לכם מה השתנה לעומת החוק או החוקים הישנים בעניין. במאמר הנוכחי ננסה להסביר ולהבהיר כמה מושגים הקשורים לחוק וההשלכות שלהם. אך כמובן שאין לסמוך על הנאמר כאן כהוראה פרטנית או כייעוץ משפטי בכלל. על כל שאלה ספציפית תוכלו להתייעץ עמנו או עם כל עורך דין חדלות פירעון לבעלי עסקים באופן אינדיבידואלי ומקצועי.

כאן אנו מביאים רקע משפטי בלבד להבנת רוח המחוקק.

עורך דין מהמדינה לפשיטת רגל
עורך דין מהמדינה לפשיטת רגל

תשלום שכר טרחה לעו”ד

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי נכנס לתוקף החל מה-15.9.2019. אולם גם אחרי כניסת החוק לתוקף, עורך דין מהמדינה לפשיטת רגל שייצג אדם לפי החוק הישן, עליו להמשיך לפעול לפי החוק הישן (פקודת פשיטת רגל תש”ם-1980). לפי החוק החדש ההגדרה של חדל פירעון היא – אדם ששווי התחייבויותיו הם גבוהים משווי הונו ונכסיו או מי שאינו מסוגל לשלם את חובותיו במועד. מטרת החוק החדש היא מחד להקל על שיקומו של החייב (הדבר משתקף במרבית סעיפי החוק, בין היתר, על ידי תשלום שכר טרחה לעו”ד בתעריף נמוך). מצד שני רצון המחוקק היא שהנושה יקבל סכום גדול יותר מאשר היה מקבל לפי הסדר חובות בהוצאה לפועל לחברה שהיה מקבל אילו היו מאמצים את החוק הישן.

מטרה נוספת – לאפשר חירותו והשתלבותו של החייב בעבודה ובהבאת תועלת למשק. עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה רואה לנגד עיניו את מטרות החוק ופועל על פיהן. כמשרד עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה בחובות פנו אלינו לכל שאלה או לקבלת ייעוץ.

תשלום שכר טרחה לעוד
תשלום שכר טרחה לעוד
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button