מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

איך מסירים עיקול מחשבון הבנק

חשבון מעוקל הוא חוויה לא נעימה בעליל. אבל רבים וטובים מתמודדים עם החוויה המפוקפקת הזו. מטרת העיקול היא להביא את החייב למצב שאין לו ברירה אחרת אלא לשלם את חובו. כי אם לא ישלם את החוב לא יוסר העיקול. אבל השאלה הגדולה היא כמה זמן לאחר שמשלמים את החוב יורד העיקול מהחשבון.

איך מסירים עיקול מחשבון הבנק

לפעמים זה ממש תוקע את החייב ומונע ממנו להגיע למצב של שיקום כלכלי עצמאי, מצד אחד הוא חייב לשלם את החוב בכדי להסיר את העיקול, מצד שני אם החשבון מעוקל הוא לא יכול למשוך כסף מהבנק. אז בכדי שיוכל לגייס כספים מחברים / קרובי משפחה לכמה ימים, הוא צריך לדעת בוודאות מתי יוכל להחזיר את הכסף. אז גם לכם עשו עיקול על החשבון?

עיקול חשבון של חייב היא פעולה פשוטה שניתן להפעיל אותה בקלות. ולכן זהו העיקול הנפוץ והמועדף ביותר על נושים. עיקול חשבון הוא דבר מאוד מטריד ומגביל את בעל החשבון. הדבר עלול להביא גם להסתבכות כלכלית של החייב. ובכדי להקל על החייב יש דרכים ופתרונות שניתן להסיר את העיקול, אם עובדים במהירות, ביעילות ובזריזות.

עיקול מחשבון הבנק ניתן להסיר. נתחיל קודם להסביר מהם המצבים שבהם מוטל עיקול על החשבון. עיקול על חשבון הבנק מוטל על ידי לשכת ההוצאה לפועל לאחר פנייה של נושה או זוכה (מי שזכה בתביעה משפטית נגדכם) אם אתם לא משלמים את החוב. המוסד לביטוח לאומי וכן רשות המיסים, העירייה וכו’ יכולים להטיל עיקול אף ללא ההוצאה לפועל.

איך מסירים עיקול מחשבון הבנק
אנו נייעץ לכם איך מסירים עיקול מחשבון הבנק

מה המשמעות של עיקול חשבון בנק

כשיש עיקול על החשבון הבנק לא מתאפשר לכם לעשות פעולות בחשבון שלכם. הצ’קים שלכם יחזרו, לא תוכלו למשוך כסף וגם לא חיובי אשראי. הפעולה היחידה שתוכלו לעשות היא הפקדה לחשבון. אך קחו בחשבון שהכסף שתפקידו יהיה גם הוא מעוקל. אם לאחר תקופה שהחשבון מעוקל לא תשלמו את החוב ייגבה החוב מהכסף שיש בחשבון.

אם החוב מעוקל על ידי ההוצאה לפועל יוציא הרשם צו מימוש העיקול והבנק יהיה מחויב להעביר את הכסף להוצאה לפועל לשם כיסוי החוב. אולם חשוב לדעת כי גם לאחר הטלת עיקול ניתן להסירו בתוך כמה ימים. אם פועלים בצורה הנכונה ובמהירות עוד לפני שהרשם מוציא צו מימוש, פעולה שיכולה להיעשות די מהר מצדו של הרשם. כי אחרי צו המימוש יהיה הרבה יותר קשה לבטל את העיקול.

הסרת העיקול מתבצעת בכמה דרכים. הדבר הכי פשוט שניתן לעשות בכדי להסיר את העיקול הוא באמצעות הסדרת תשלום החוב בתשלום אחד או בכמה תשלומים (יחד עם הסכם חתום שהנושה מסיר את העיקול). כאשר אין לכם לשלם את החוב או שאתם לא מעוניינים מכל סיבה שהיא ניתן לפנות לרשם בבקה מנומקת להסרת העיקול או לעכב אותו לזמן מה.

לעניין מחיקת חובות ללא פשיטת רגל כנסו כאן

מה המשמעות של עיקול חשבון בנק
רוצים לדעת מה המשמעות של עיקול חשבון בנק?

תוך כמה זמן מתבטל עיקול

במקרים מיוחדים ניתן לפנות לבית המשפט ולערער על החלטת הרשם להטיל את העיקול. כמה זמן לוקח להסיר את העיקול? האמת, זה יכול לקחת גם כמה שבועות, אולם כאשר תעשו את הצעדים הנדרשים על ידי ליווי של עורך דין חדלות פירעון מקצועי הדבר יתקצר משמעותית. כמו כן, בכדי לזרז עוד יותר את הסרת העיקול נשלח הודעה לבנק בדבר הסרת העיקול.

לסיכום, בכדי להסיר עיקול עליכם לפעול בהקדם, עוד לפני שהרשם יוציא צו מימוש ולהגיש לבנק או לבית המשפט בקשה מנומקת המבקשת להסיר את העיקול. לפעמים מוטל עיקול שלא כדין בשל הקלות של הדבר. הטלה של עיקול על החשבון מוגשת על ידי מישהו שאתם חייבים לו כסף או על ידי עורך דינו.

הם מגישים בקשה להטלת עיקול על חשבון הבנק שלכם ומכיוון שאינם יכולים לדעת אם יש לכם חשבון בנק נוסף הם שולחים בקשת עיקול על שמכם לכל הבנקים כמעט. על כל בקשה הם משלמים סכום של 7 ₪. אם אתם רוצים ליווי וייעוץ משפטי בגין עיקול שהוטל על החשבון שלכם או בעניין כספים מוגנים בפשיטת רגל פנו אלינו עכשיו.

תוך כמה זמן מתבטל עיקול
רוצים לדעת תוך כמה זמן מתבטל עיקול?
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button