מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

בדיקת חוב למס הכנסה

בדיקת חוב למס הכנסה

אתם מעסיקים עובדים? במאמר הנוכחי תראו מה מגלים בעת בדיקת חוב למס הכנסה והאם ניתן לעשות הפקת שובר תשלום מקדמות מס הכנסה, וכן מעסיק שיש לו חוב לביטוח לאומי בחדלות פירעון מה הוא יכול לעשות? קראו את המאמר הנוכחי או התייעצו עמנו משרד עורך דין חדלות פירעון מומלץ.

בדיקת חוב למס הכנסה – ממה נובעים החובות? ומה עושים עם חוב לעובדים בחדלות פירעון?

בדיקת חוב למס הכנסה זה צעד מתבקש לאור זאת שאדם עלול למצוא את עצמו באופן פתאומי כחייב למס הכנסה ולהיות חשוף לתביעות ועיקולים. בדיקת חוב למס הכנסה יכולה למנוע את חוסר הנעימות ולתת לכם תמונה ברורה לגבי מצב החוב שלכם. בבדיקת חוב למס הכנסה תוכלו לגלות שאתם חייבים כסף למס הכנסה כתוצאה מאחד מהמקרים הבאים:

  • אם אתם או המעסיק שלכם לא דיווח למס הכנסה את השכר האמתי שלכם.
  • ביטוח לאומי דיווח סכום הכנסה שגוי.
  • שכחתם לדווח על עבודה נוספת במקביל.
  • הכנסות צדדיות שלא דיווחתם.
  • עבודה בחוץ לארץ שלא תואמה.

בדיקת החזר מס יכולה גם לגלות לכם שאתם אמורים לקבל החזר (מה שקורה לרוב). את הבדיקה לגבי חוב או החזר מס תוכלו לעשות באופן עצמאי מול מס הכנסה, אך מומלץ לעשות זאת באמצעות איש מקצוע כרואה חשבון או עורך דין המתמחה בענייני מסים או בענייני פשיטת רגל לחברות.

בדיקת חוב למס הכנסה
אפשר לעשות בדיקת חוב פשיטה למס הכנסה

הפקת שובר תשלום מקדמות מס הכנסה

היום ניתן לבצע תשלומי מס הכנסה באתר הממשלתי בכניסה למסים ותשלומים, משם נכנסים ל’אגרות, החזרים ותשלומים’ ולאחר מכן ‘תשלומי מס הכנסה’, לחילופין ניתן להגיע ישירות לדף התשלום באמצעות חיפוש המילים הבאות בגוגל: “הפקת שובר תשלום מקדמות מס הכנסה”. בדף האינטרנט ניתן לשלם מס הכנסה בתשלום מאובטח, וכן הפרשי מקדמות, הפרשי מס ובדיקת חובות למס הכנסה. השירות מיועד למי שיש תיק במס הכנסה. את התשלום ניתן לבצע בהעברה בנקאית או בכרטיס אשראי. גם הפקת שובר תשלום מקדמות מס הכנסה היא אפשרית. ניתן להתקשר גם למספר הטלפון של השירות הממשלתי: 1299 וכן למרכז המידע של רשות המסים למספר הטלפון: *4954 שם יש מענה טלפוני בין השעות 8:15 עד 16:00 (4 אחר הצהריים). כמו כן אנו עומדים לרשותכם לייצוג מול רשויות המס בכל בעיה מורכבת שמתעוררת. כמו כן אנו מטפלים בחדלות פירעון ובייצוג מול הביטוח לאומי וההוצאה לפועל ועוד.

הפקת שובר תשלום מקדמות מס הכנסה
הפקת שובר תשלום מקדמות מס הכנסה

מי יכול להגיש תביעת חוב לביטוח לאומי בחדלות פירעון

אם נפתחו נגדכם הליכי חדלות פירעון (או בשמותיהם השונים – פירוק חברה, פשיטת רגל) ונשארתם חייבים משכורות לעובדים וכן פיצויי פיטורים, אתם לא יכולים כרגע לשלם מהקופה של העסק. מי שמחליט לגבי הכספים הוא מי שממונה ככונס נכסים לעסק. העובדים יכולים להגיש תביעת חוב לביטוח לאומי בחדלות פירעון. את תביעת החוב לביטוח לאומי בחדלות פירעון ניתן להגיש בחינם באופן מקוון באתר של הביטוח לאומי עד שישה חודשים מעת ההכרזה על פשיטת הרגל. לתביעת החוב יש לצרף אסמכתא להוכחת החוב כמו 3 תלושי משכורת אחרונים וכדומה, אישור ניהול חשבון או צ’ק מבוטל של התובע, מכתב פיטורין, וכן אישור על ההפקדה לפיצויי פיטורין. בטופס התביעה יש למלא את פרטיו המדויקים של המעסיק ואת מספר התיק בחדלות הפירעון. מה לגבי פרילנסרים? פרילנסר הוא עובד חיצוני, כלומר הוא עובד מביתו בקבלנות לבעל העסק, אם הזמנתם עבודה מפרילנסר ועדיין לא הספקתם לשלם לו לפני שהוכרז עליכם כחדלי פירעון בדרך כלל אינם יכולים להגיש תביעת חוב לביטוח לאומי בחדלות פירעון, אך ישנם מקרים שהדבר כן מתאפשר. אנו יכולים לייעץ לכם בעניין חוק חדלות פירעון ביטוח לאומי.

חוב לביטוח לאומי בחדלות פירעון
חוב לביטוח לאומי בחדלות פירעון

 

 

 

 

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button