מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

חוב למס הכנסה התיישנות

חוב למס הכנסה התיישנות

מתי חל על חוב למס הכנסה התיישנות, ומה זה אומר המושג התיישנות מס הכנסה לאזרח הפשוט. הכול על מס הכנסה 7 שנים. מתוך ניסיוננו כעורך דין חדלות פירעון מומחה ומנוסה.

חוב למס הכנסה התיישנות

לאחרונה אנו שומעים על מקרים רבים בהם אזרחים שמבקשים החזרי מס שמגיע להם בדין מופתעים לראות שמההחזר מקוזז חוב ישן שהם כלל לא ידעו עליו או לא זכרו. לידיעתכם, גם על חוב למס הכנסה התיישנות חלה. כמו כן אם הגשתם דו”ח למס הכנסה ופקיד השומה ערך בדיקת חוב למס הכנסה שלל את הדו”ח הוא לא יכול לשלול את זה לאחר זמן רב. מס הכנסה עושה מדגם של בדיקות לדו”חות שמוגשות אליו ולפעמים הוא גם שולל את הדו”ח וקובע על סמך השערתו את ההכנסות של מגיש הדו”ח, את הניכויים, את הפטורים והקיזוזים. בהתאם לכך אם הוא שינה את החוב למס הכנסה התיישנות שלו היא לאחר שלוש שנים. כלומר לאחר שלוש שנים לא יוכל מס הכנסה לגבות מהחוב. במקרים מסוימים מאפשר החוק למס הכנסה לגבות את החוב גם לאחר 4 שנים. רוב החובות  השונות למס הכנסה זמן ההתיישנות שלו הוא 7 שנים.

חוב למס הכנסה התיישנות
בואו אלינו להתייעץ לגבי חוב למס הכנסה והתיישנות

התיישנות מס הכנסה

למרות האמור לעיל יש מקרים שפקיד השומה לא יוכל לגבות את החוב לאחר 7 שנים, ואז חלה התיישנות מס הכנסה לאחר 3 שנים בלבד. ב-2012 הנחה היועץ המשפטי לממשלה לגבי הזמנים והמועדים שרשות המסים יכולה לגבות את חובותיה. היועץ המשפטי לממשלה טען בזמנו כי מן הראוי לרשות ממשלתית שתגבה את חובותיה עד 3 שנים לכל היותר. לפי חוות דעת זו אם חלפו 3 שנים ישנה התיישנות מס הכנסה על התיק ומס הכנסה אינו יכול שוב לתבוע את החוב. התיישנות מס הכנסה כוללת בתוכה עוד פרטים והסתעפויות רבות שלא ראינו לנכון להאריך כאן לפרטי הפרטים, אי לכך אנו ממליצים לכם לפנות אלינו להתייעצות בכל הנוגע לחובות ישנים – מעל 3 שנים למס הכנסה וגם לגבי בדיקת חובות למס הכנסה.

התיישנות מס הכנסה
התיישנות מס הכנסה

התיישנות חוב מס הכנסה

אנשים רבים לא יודעים כי המושג התיישנות חוב למס הכנסה הוא נכון ואמתי, הרבה אזרחים מופתעים לקבל דרישת חוב ממס הכנסה למרות שקיים התיישנות חוב למס הכנסה, כלומר למרות שמדובר בחוב ישן עדיין הם גובים את החוב. כמו למשל בעלת עסק שהגישה בקשה להחזר מס עבור מס שקיזזו לה מדמי הלידה על סך 2000 ש”ח. כעבור תקופה קצרה הופתעה בעלת העסק לקבל מכתב על כך שמס הכנסה מאשר את בקשתה להחזר אך מסכום זה הוא מקזז 2000 ש”ח (!) על חוב ישן שקדם לאותו תאריך ב-10 שנים. האישה הגישה ערעור וטענה להתיישנות חוב למס הכנסה. אם מס הכנסה אינו מסכים לוותר על החוב תוכלו לפנות אלינו לייעוץ.

התיישנות חוב מס הכנסה
פנו אלינו כדי לבדוק אם מדובר בהתיישנות חוב מס הכנסה

מס הכנסה 7 שנים

לסיכום כפי שהראינו, לגבי מס הכנסה 7 שנים זה לא התיישנות. לגבי מס הכנסה ברוב המקרים התיישנות חלה לאחר 3 שנים ובחלק מהמקרים 6 שנים. במקרים מעטים התיישנות מס הכנסה 7 שנים כן מתקיימת. ומעבר לעניין ההתיישנות תמיד כדאי לבדוק אם דרישת החוב מוצדקת, לפעמים פשוט מדובר בטעות של פקיד השומה. אם גיליתם שאכן מדובר בטעות שלחו ערעור למס הכנסה בתוספת מסמכים המוכיחים את הטעות. אם לאחר בדיקה התברר לכם כי מדובר בחוב אמתי שלמו אותו בהקדם כדי להימנע מקנסות ומשאלות של האם התיישנות במס הכנסה 7 שנים או לא, וכן ממצב שעלול להביא לפשיטת רגל לחברות.

מס הכנסה 7 שנים
מס הכנסה 7 שנים
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button