מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

חוק חדלות פירעון ביטוח לאומי

חוב למעמ בחדלות פירעון

חוב לרשויות או חוב למע”מ בחדלות פירעון וכן תשלום חובות למס הכנסה האם הם נהנים מזכות קדימה בגבייה? ומה לגבי חוב לשוק האפור בחדלות פירעון. קראו את המאמר הבא ונראה אם עדיין תרצו להסתבך עם השוק האפור.

חוק חדלות פירעון ביטוח לאומי

חברה או עסק שסך חובותיהם עולים על סך נכסיהם הם למעשה חדלי פירעון. מבחינה חוקית הדבר תקף רק אם החברה או הגוף הכריזו על עצמם כחדלי פירעון אצל הרשות המוסמכת לכך, על כל המשמעויות הנגזרות מההכרזה. המשמעות העיקרית של חדלות פירעון היא שהרשם או מנהל הנכסים של החברה הממונה על ידי בית המשפט מחלק את נכסי החברה לנושים ביחס לגודל החוב ובהתאם לסדרי קדימה שנקבעו על ידי החוק. אם נכס של החברה משועבד לנושה מסוים, הוא יקבל זכות קדימה לפני חלוקת הנכסים לפי היחס. השאלה היא לגבי חברה שיש לה חוק חדלות פירעון ביטוח לאומי מה הקדימות של החוב, האם החוב נחשב כבעל שעבוד, היות ויש למע”מ סמכויות גבייה ואכיפה או שהם צריכים להמתין בתור כמו כל שאר הנושים בתיק. כשאנו במשרדנו מנהלים תיק שיש שם חוק חדלות פירעון ביטוח לאומי אתם יכולים לסמוך עלינו שאנו מנהלים את העניין לטובתכם שתיפגעו כמה שפחות ותוכלו להיחלץ מהמצב במהירות.

חוק חדלות פירעון ביטוח לאומי
חוק חדלות פירעון ביטוח לאומי

ומה לגבי חוב לרשויות

למעשה כמעט כל תיק של חדלות פירעון הוא תיק שאחד מהמרכיבים שלו הוא חוב למע”מ או חוב לרשויות בכלל. במה שונה חוב לרשויות מכל חוב אחר שאינו משועבד בתיק של חדלות פירעון? כפי שאמרנו אחד ההבדלים המרכזיים הוא שאלת ההגדרה, האם הוא נכנס להגדרה של ‘נושים מובטחים’ או שחוב לרשויות נכנס תחת הקטגוריה של ‘נושים שאינם מובטחים’. החוק מגדיר מהו נושה מובטח: “מי שבידו שעבוד או עכבון (כלומר שהוא יכול לעכב נכס של החייב כדי להבטיח תשלום) על נכסי החייב… בחזקת ערובה לחוב…” על פי החוק הקיים יכול נושה מובטח לממש את הנכס המשועבד אליו למרות הליכי החדלות המתקיימים נגד החייב, למעט במקרה שהנכס המשועבד או המעוכב לא מכסה את החוב. הבדל נוסף יש בחוב לרשויות או כל חוב אחר שצובר ריבית כגון חובות למס הכנסה, שכן בתיק של חדלות פירעון הריבית לא פוגעת בכיסו של החייב אלא גורעת מהכסף ששאר הנושים יקבלו, ולכן בעניין הקנסות אין לרשויות כלל קדימה בגביית החוב.

חוב לרשויות
אם הסתבכתם עם חוב לרשויות התייעצו אתנו

איך מסתדרים עם חוב לשוק האפור

מזלנו שחוב שלרשויות אינו כמו חוב לשוק האפור, בעוד השוק האפור אינו תמיד מתנהג בכפוף לחוק הרי שעל הרשויות מוטלת אחריות לשתף פעולה עם כונס נכסים והליכי חדלות פירעון של חברה בפירוק. לכן יש להתרחק בכל מחיר מחוב לשוק האפור, אם הנושים מאוד לוחצים עליכם פנו אלינו ונגיע להסדר חובות מול בנקים לחברות, זה תמיד יהיה עדיף מפנייה לשוק האפור. אדם שמסובך עם השוק האפור לא תועיל לו ההכרזה על פשיטת רגל, המלווה ימשיך להפעיל על החייב לחצים אגרסיביים. אולם גם אם כן הסתבכתם עם השוק האפור עדיין יש הרבה מה לעשות, שם המשחק הוא ניהול משא ומתן קשוח בלי למצמץ ובלי לשדר פחד, מה שמצריך עורך דין קשוח המיומן בניהול משא ומתן. אצלנו חילוץ מחוב לשוק האפור זה אפשרי בהחלט, לצערנו התופעה הפכה להיות יותר ויותר נפוצה, מה שמצריך אותנו – עורכי הדין – לתת מענה למצוקה זו, למרות שהשוק האפור כבר הפיל כל כך הרבה אנשים עדיין הקלות של הוצאת הלוואה מגופים אלו מפתה עוד ועוד אנשים ליפול ברשתם. אך כאמור גם אנשים אלה זכאים להיחלץ ממצבם ולהתחיל חיים חדשים, פנו אלינו – עורך דין מומלץ לפשיטת רגל.

חוב לשוק האפור (2)
הסתבכתם עם חוב לשוק האפור? התקשרו אלינו מידית!

 

 

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button