מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

חובות למס הכנסה

חובות למס הכנסה

על קצה המזלג על תשלום חובות למס הכנסה בגין ניכויים ובכלל חובות לרשויות המס ולרשויות המקומיות מידע חיוני שכדאי לדעת.

מאת: עורך דין חדלות פירעון המטפל גם בקשיים כלכליים לחברה בחובות

אתם עדיין מבזבזים כסף על תשלום חובות למס הכנסה?

איך נוצר חוב למס הכנסה, והאם כשיש חובות למס הכנסה זה אומר שהעסק לא פועל באופן תקין? התשובה היא לא! – חוב למס הכנסה הוא חוב שנוצר כתוצאה ממקדמות נמוכות מדי ששילמתם בתחילת השנה, ובסוף שנת המס התברר ששומת המס גבוהה יותר מהמשוער. את תשלומי המס משלמים בישראל מראש כמקדמה על פי השערה של רואה החשבון. עם חובות למס הכנסה צריך להתנהל בצורה נכונה ולהיזהר מהסתבכות, כשמתייעצים עם עורך דין בעל ניסיון ניתן גם להגיע להקטנת חובות למס הכנסה.

חובות למס הכנסה (2)
חובות למס הכנסה

מדריך לתשלום חוב מס הכנסה ניכויים

יש וחובות למס הכנסה נוצרות כתוצאה חוב מס הכנסה ניכויים. כדי לשלם חוב מס הכנסה ניכויים ניתן  להיכנס לאתר של משרד האוצר או ישירות לרשות המסים בישראל באמצעות חיפוש פשוט בגוגל, שם יש קישור ‘דיווח ותשלום דוח ניכויים’, צריך להזין מספר תיק ניכויים, מספר זיהוי פנקס וכתובת מייל. חוב מס הכנסה ניכויים ניתן לשלם גם באמצעות כרטיס אשראי של בעל התיק (ושלו בלבד!). הסכום המינימלי שניתן לשלם באתר הוא 25 ₪. כמו כן ניתן לשלם את החוב באמצעות העברה בנקאית בבנקים: מרכנתיל, מזרחי, דיסקונט, הפועלים, לאומי והבנק הבינלאומי. וכן ניתן לשלם באמצעות שובר בבנק הדואר – מתאים בעיקר לתשלומים של סכומים גדולים.

חוב מס הכנסה ניכויים
חוב מס הכנסה ניכויים

איך משלמים חובות לרשויות המס?

באתר הממשלתי בקישור ‘מסים ותשלומים’ ניתן לשלם עוד סוגי חובות לרשויות המס. כל מי שיש לו תיק במס הכנסה יכול להיכנס לאתר לתשלומי מס הכנסה ולשלם שם הפרשי מס, הפרשי מקדמות ושאר חובות למס הכנסה. כנ”ל גם חובות לרשויות המס ניתן לשלם בכרטיס אשראי או בהעברה בנקאית. חשוב לדעת כי על חובות לרשויות המס לא מתווספים אחוזי המע”מ ולכן גם לא אפשרי לקבל חשבונית על תשלום חובות למס הכנסה, מה שכן, ניתן לחשב אותם בהוצאות העסק. במקביל ניתן לקבל מידע מרשות המסים בטלפון במספר *4954 בשעות המענה (מ-8:15 בבוקר עד שעה 16:00 אחר הצהריים).

חובות לרשויות המס
חובות לרשויות המס

 מה לגבי חובות לרשויות המקומיות

ומהארצי למקומי. בשנת 2017 התשע”ז הוגשה הצעת חוק המרכז לגביית חובות לרשויות המקומיות. הרעיון העומד מאחורי החוק הוא להעביר את גביית החובות לרשויות המקומיות למרכז לגביית קנסות כדי להבטיח שהחובות נגבים ומצד שני לשמור על זכויות החייבים. הסמכות שיש לרשות המקומית לגביית חובות לרשויות משאירה בידי הרשות המקומית מדי הרבה סמכויות הגורמות בעקיפין לפגיעה בפרטיות ובכבודו של החייב. ולעומת זאת גביית חובות לרשויות באמצעות המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות שומר על מנגנון גבייה מיוחד שנותן הגנה לחייבים שבדרך כלל משתייכים לשכבות האוכלוסייה החלשות. הצעת החוק עברה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית כבר ב-2018 והיא מבטאת את זכותו של כל אזרח לקיום בכבוד גם אם הוא חייב כסף לגורם כזה או אחר, כמו כן היא מאפשרת שיקום כלכלי לחברות.

חובות לרשויות
איך משלמים חובות לרשויות

 

 

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button