מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

איחוד תיקים בהוצאה לפועל

איחוד תיקים בהוצאה לפועל

איחוד תיקים בהוצאה לפועל הוא המוצא האחרון למי שנקלע לקשיים כלכליים, באשמתו או שלא באשמתו. הוא מגיש בקשה לרשם על איחוד כל החובות לתיק אחד שישולם בתשלום אחד כל חודש ויתחלק במידה יחסית בין כל הנושים. בדרך כלל במסגרת הסדר של איחוד תיקים התשלום החודשי לא יעלה על 3% מסך חובותיו של החייב. לאיחוד תיקים יש גם חסרונות שצריך לקחת אותם בחשבון, עליהם תקראו במאמר הנוכחי, או התייעצו אתנו במייל או בטלפון. כאן גם תקבלו מידע לגבי הטופס הדרוש להגשת בקשה לאיחוד תיקים וכל מה שנדרש.

איחוד תיקים בהוצאה לפועל

פשיטת רגל זה סיפור לא נעים, אך לעתים רבות זה המוצא האחרון של אדם או עסק שחייב כספים לגופים רבים ואינו יכול לעמוד בהתחייבויותיו. הגוף האחראי על תחום פשיטת הרגל במדינת ישראל הוא ‘ההוצאה לפועל’. לא תמיד פושט הרגל הוא האשם המרכזי במצב, אך לפני שמגיעים למצב של פשיטת רגל ישנם כמה שלבים, אפשר לקרוא להם ‘נורות אזהרה’, אדם שמגיע למצב של חשבון מוגבל בבנק או שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל הוא בסיכון גבוה לפשיטת רגל, ואם לא יתעשת מיד הוא בהחלט ימצא את עצמו ‘שם’. הסנקציות הכלכליות שההוצאה לפועל יכולה להפעיל נגד חייב הם רבות ומגוונות, כגון: עיקול חשבון בנק, צו עיכוב יציאה מהארץ, הגבלה על הוצאת דרכון ועוד. ומנגד החוק מכיר בכך, שהחייב – אשם ככל שיהיה, אינו יכול לייצר יש מאין, ואם אין לו מהיכן לשלם, לא יעזרו שום סנקציות, הם יכולים רק למנוע ממנו לעבוד ולהשתכר מעט. לכן קבע המחוקק שורה של הגנות לפושט הרגל: חקירת יכולת, הפטר בפשיטת רגל, איחוד תיקים בהוצאה לפועל, ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ במקרים מסוימים ועוד. במאמר הבא ננסה להסביר מה זה איחוד תיקים בהוצאה לפועל.

איחוד תיקים בהוצאה לפועל
איחוד תיקים בהוצאה לפועל

איחוד תיקים חסרונות ויתרונות

אדם פרטי או עסק שמגיע למצב של חדלות פירעון, כלומר הוא אינו יכול לעמוד בתשלום חובותיו בזמן, נכנס לתוך רשימת אנשים בפשיטת רגל. במסגרת ההליך צריך החייב להגיע להסדר חוב לפי היכולת שלו לעמוד בתשלומים, ובהתחשב בסכום שהוא זקוק על מנת לפרנס את משפחתו. כמו כן זכאי החייב להגיש בקשה לאיחוד תיקים. הבקשה מוגשת כאשר נגד אדם נפתחו מספר תיקים בהוצאה לפועל. במצב רגיל ללא בקשת איחוד ישלם החייב עבור כל תביעה בנפרד, ואז התשלום עלול להיות גבוה מדי, ואילו כאשר מוגשת בקשה לאיחוד תיקים ישלם החייב סכום אחד במועד קבוע ותהייה לו הגנה מכל התביעות הפתוחות נגדו. יש לבקשה של איחוד תיקים חסרונות אך יש גם יתרונות. החיסרון הראשון הוא שהחייב יתקשה מאוד לקבל הפחתה בסכום התשלום גם כעבור שנים. זאת ועוד, כאשר משולם חוב במסגרת הסדר בהוצאה לפועל הריביות עדיין ממשיכות להצטבר, כאילו החוב נמצא עדיין בפיגור, במקרה של איחוד תיקים התשלום החודשי נמוך, וכך ייווצר מצב שהחוב לא יתקטן גם לאחר שנים רבות כי זה יכסה רק את החלק של הריביות. עד עתה דיברנו על איחוד תיקים חסרונות, ולפחות חלק מהחסרונות.

איחוד תיקים חסרונות
איחוד תיקים חסרונות

בקשה של איחוד תיקים 3 אחוז מהחוב היא מאפשר לשלם

היתרון העיקרי של איחוד תיקים הוא הנמכת התשלום החודשי, החייב משלם במסגרת איחוד תיקים 3 אחוז מהסך הכולל של כל החובות. אך מעבר לאמור לעיל קיימים חסרונות נוספים, חלק נוסף מאותן חסרונות נוגעות להגבלות המוטלות על החייב. חייב לא יכול לקבל אשראי בבנק, כמו כן מטילים עליו צו עיכוב יציאה מהארץ. חייב שהפעילו בשבילו צו איחוד תיקים אינו יכול להקים חברה או תאגיד וגם לא להיות חלק ממנה. בדרך כלל גם לא ניתן לבטל את ההגבלות, גם אם יבקש החייב לבטל את ההסדר שבו משולם כל חודש במסגרת איחוד תיקים 3 אחוז מחובותיו. כמו כן לפעמים מטילים עליו הגבלה על רישיון נהיגה. יצוין כי רשם ההוצאה לפועל זכאי לאשר בקשה לאיחוד תיקים 3 אחוז מהחובות רק במקרים מסוימים. אם החוב הוא פחות מ-20,000 ₪ הרשם יאשר זאת רק אם ישולם החוב עד שנתיים. אם החוב הוא פחות מ-100,000 ₪ תאושר הבקשה רק אם החוב ישולם עד 3 שנים, ואם החוב עולה על 100,000 ₪ הבקשה תאושר רק עם החוב ישולם תוך 4 שנים.

איחוד תיקים 3
באיחוד תיקים תשלמו 3% מסך החובות

מה צריכים לצרף לבקשה של איחוד תיקים ואילו פרטים צריך למלא באיחוד תיקים טופס?

  • קודם כל להתייעץ עם עורך דין חדלות פירעון מומלץ🙂
  • צילום תעודת זהות
  • תדפיס של רשימת התיקים
  • או פירוט עצמי של רשימת התיקים הנדרשים לאיחוד
  • צריך לחתום על כתב ויתור סודיות.
  • טופס 7 – בקשה לאיחוד תיקים שנחתם לפני עורך דין או עובד לשכת ההוצאה לפועל.
  • טופס שאלון 21 הכולל פרטים אישיים ועוד.
  • מסמכים המעידים על מצבו הכלכלי של החייב.
  • אישור על תשלום חודשי של 3% מכלל החובות.
  • בטופס צריך לציין האם הייתה בקשת איחוד תיקים בעבר.

חשוב לדעת כי לא את כל החובות ניתן לרשום באיחוד תיקים טופס של הבקשה. איחוד תיקים אינה כוללת חובות כמו מזונות, חובות משכון ועוד. הסכום של התשלום החודשי לאחר הגשת איחוד תיקים טופס הוא 3% מסכום החובות, והסכום מתחלק בין הזוכים, כל אחד לפי חלקו היחסי.

איחוד תיקים טופס
לבקשת איחוד תיקים צריך למלא את טופס הבקשה

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button