מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

רשימת אנשים בפשיטת רגל

רשימת אנשים בפשיטת רגל

רשימת אנשים בפשיטת רגל בישראל הולכת וגדלה, בעלי עסק רבים מתחבטים בשאלה איך נוכל לגבות את הכסף המגיע לנו. במאמר הנוכחי תקראו איך גובים חוב של חברה או של עסק שחייבים לכם וכן איך גובים כסף מלקוחות פרטיים, אסיפת נושים בפשיטת רגל זו אחת השיטות, ויש עוד. תוכלו במקביל גם להתייעץ אתנו במייל או בטלפון.

רשימת אנשים בפשיטת רגל

‘חדלות פירעון ושיקום חייבים’ – זהו שמו החדש של חוק פשיטת רגל. החוק ‘הולך בין הטיפות’ כאשר מצד אחד הוא מאפשר לנושה לנסות להציל את כספו או חלק מכך, ומצד שני החוק נותן מעטפת הגנה לחייב, שגם אם הוא אשם במצבו אי אפשר לגזור עליו ‘גזר דין מוות’, מה גם שזה לא יועיל להשבת החובות ומצד שני צריך לתת הזדמנות להשתקם. מה התהליך? אדם שנקלע לחובות ש’גדולים על מידותיו’ יכול לנסות לפנות, באמצעות עורך דין חדלות פירעון המתמחה בתחום, לגוף או לגופים להם הוא חייב ולבקש שיתחשבו במצבו ויגיעו אתו להסדר חוב. אם ההליך הזה נכשל יגיש אותו עורך הדין להליך פשיטת רגל, זהו הליך שנעשה מחוסר ברירה, יש לו חסרונות אך גם יתרונות. רשימת אנשים בפשיטת רגל הולכת וגדלה בשנים האחרונות, מנקודת מבט של אנשי עסקים זה אומר שצריך לנקוט משנה זהירות לפני שחותמים על עסקה גדולה מול אדם לא מוכר, וכדי לא להסתבך אפשר להיעזר באתר של משרד המשפטים, שם ניתן לקבל רשימת אנשים בפשיטת רגל, וכן מידע על עסק שקיים נגדו צו כינוס, פירוק או הליכי הסדר שונים.

רשימת אנשים בפשיטת רגל
רשימת אנשים בפשיטת רגל

איך גובים חוב

בואו נדבר קודם כל על חובות באופן כללי. המהירות בה אנשים נקלעים לחובות עתק גורמת לבעלי עסקים להיות חשדניים, בעיקר של ספקים כלפי הלקוחות שלהם. הקלות בה אנשים נקלעים לחובות של מאות אלפי ₪ ולאחר מכן מכריזים על פשיטת רגל ומתנערים מחובותיהם קיימת בישראל בממדים מבהילים. במקרים רבים החייבים אינם חוששים מהגבלות, הם עוקפים את ההגבלות באופן מתוחכם, ומסתובבים חופשיים. כדי לחמוק מנטילת אחריות החייבים מבריחים נכסים, מעבירים את העסק לקרוב משפחה, בורחים מהארץ, מתגרשים פיקטיבית, רוכשים רכב או נכסים על שם של אח ולבסוף מקנים באיחוד תיקים בהוצאה לפועל או ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ. אז באמת איך גובים חוב כשהחייב פושט רגל? ואיך נוכל להבטיח את עצמנו מטריקים שכאלו? לפני שנדון בשאלה איך גובים חוב, אנו צריכים להבהיר כי פעולות אלו אינן חוקיות בעליל, והן יכולות לגרור את החייב לקנסות כספיות ואף לעונש מאסר. בפסקה הבאה נביא את השיטות השונות שיתנו את הפתרון לשאלה איך גובים חוב מפושט רגל.

איך גובים חוב אבוד
התייעצו אתנו איך גובים חוב אבוד

איך לגבות כסף מלקוחות או מחייבים חדלי פירעון?

השלב הראשון בגביית חוב מלקוחות או חברות שפשטו רגל הוא לנסות להתחקות אחר נכסים שהיו של האדם החייב או החברה ונמסרו לחברה דומה, לקרובי משפחה וכדומה. אם מדובר בחברה הרי שניתן לתבוע באמצעות עורך דין הרמת מסך, כלומר שלאור הנתונים בית המשפט יטיל את אחריות החובות על בעל או בעלי החברה. וכעת נעבור לשאלה איך גובים כסף מלקוחות שאינם חברות? אם מדובר בעסק שאינו חברה או חוב של אדם פרטי, מומלץ לבקש לנקוט בהליכי פשיטת רגל נגד החייב. שכן בהליך פשיטת רגל ניתן לבטל מתנות או מכירות של נכסים שנמכרו עד 10 שנים לפני ההכרזה על החייב כפושט רגל. אלו הם רק חלק מהפעולות שניתן לנקוט כנגד חייב. אולם כדי לקבל ייעוץ פרטני יותר בנוגע לשאלה איך לגבות כסף מלקוחות שאינם פורעים חובות יש צורך להיעזר בעורך דין מומחה המתמחה בענייני הוצאה לפועל וגביית חובות אבודים. כאשר עורך דין מומחה נדרש לשאלה איך לגבות כסף מלקוחות, הוא יבדוק, מעבר לאפשרויות הנ”ל, האם יש ערבים בעסקה? האם ניתן לממש בטחונות? ועוד ועוד. דרכים רבות עומדות בפני עורכי הדין כדי למצוא את הדרך הנכונה להחזיר לכם את כספכם האבוד.

איך לגבות כסף מלקוחות
רוצים לדעת איך לגבות כסף מלקוחות?

אסיפת נושים בפשיטת רגל

אחת הדרכים לגבייה של חובות שנחשבים אבודים היא לארגן אסיפת נושים בפשיטת רגל של החייב. לאספה מוזמנים כל הנושים של פושט הרגל. לאסיפת נושים בפשיטת רגל חייב בעל החוב להיות נוכח. אסיפת נושים בפשיטת רגל אינה הכרחית היא מתקיימת אך ורק כאשר הנושים רוצים בכך והם רואים בכך תועלת. אספות כאלו יכולות להתקיים לפני או אחרי שבית המשפט נותן צו לכינוס נכסים כנגד החייב, לאחר הכרזה על החייב כפושט רגל, או לאחר שהחייב מקבל הפטר בפשיטת רגל. באספה יכולים הנושים להחליט אם לקבל או לדחות את הצעת ההסדר של החובות. כמו כן לפני החלטה על הכרזה עליו כפושט רגל הם יכולים לקיים אספה ולהחליט בדבר יעילות ההכרזה. מי מכנס את האספה? את האספה מכנס נאמן בפשיטת הרגל, או מנהל מיוחד בפשיטת הרגל, או הכונס הרשמי. מי יכול ליזום או לבקש את האספה? את האספה יכול ליזום בית המשפט, אחד הנושים, הכונס הרשמי, הנאמן או המנהל המיוחד בפשיטת הרגל. ההחלטות באספה מתקבלות על ידי הצבעות, ורק נושה שהגיש תביעת חוב יש לו זכות הצבעה. בקיצור, אל תוותרו על חובות אבודים, הם מגיעים לכם על פי כל דין, ויש הרבה חוקים העומדים לצדכם.

אסיפת נושים בפשיטת רגל
אסיפת נושים בפשיטת רגל. מה זה נותן?
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button