מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

הגשת חדלות פירעון

הגשת חדלות פירעון

הליכי חדלות פירעון, פשיטת רגל, הליכי פשיטת רגל, הגשת חדלות פירעון או פירוק, דיני חדלות פירעון, דיני פשיטת רגל, חוק חדלות פירעון. כל אלה ועוד הן מילים נרדפות בפי העם לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שמטפל באנשים פרטיים שהופכים להיות חדלי פירעון כאשר אין ביכולתם לשלם את התחייבויותיהם, שיש להם מצוקה כלכלית, שפתוחים נגדם תיקים בהוצאה לפועל, או שיש נגדם צו עיקול, או הליך משפטי אחר שנגבה, נאכף או נתבע על סכום כסף גדול שאין ביכולתם לשלם.

ובקיצור, הגשת בקשה לחדלות פירעון פירושו בקשה שמגיש אדם שחייב כספים ואינו מסוגל לשלם. או להיפך שהנושים נקטו נגדו מהלך וביקשו להכריז עליו כחדל פירעון. זאת בניגוד להליך תביעת חוב בפשיטת רגל שהיא שייכת במקרה של חברה או תאגיד.

בחדלות פירעון החייב הרלוונטי הופך לחדל פירעון או חסר יכולת לשלם את חובותיו ככל שיגיעו למועד פירעון.

מאמר מאת עורך דין הקפאת הליכים מישאל גאון

הגשת חדלות פירעון

כאמור, אדם פרטי יכול להגיש בקשת חדלות פירעון אם הוא/היא אינו מסוגל לשלם את חובותיו וזקוק להגנה מפני נושים. הגשת חדלות פירעון כפופה לחוק חדלות הפירעון ובמאמר זה, אנו בוחנים את ההליך להגשת בקשת חדלות פירעון.

היכן להגיש את בקשת חדלות הפירעון?

בקשת חדלות פירעון מוגשת לבית משפט מחוזי בסמכות שיפוט בו מתגורר החייב. לאחר הגשת בקשת חדלות פירעון, יכול בית המשפט למנות כונס נכסים זמני, לאחר הצגת בקשת חדלות הפירעון או לפני מתן צו. עם מתן צו פסק דין, רכושו של יחיד חדל פירעון יהיה תחת אחריותו של כונס הנכסים אשר מחליט את סדר החלוקה בין הנושים.

הגשת חדלות פירעון
הגשת חדלות פירעון באמצעות עורך דין מומחה

בקשת יחיד לחדלות פירעון

לאחר בקשת יחיד לחדלות פירעון, חלוקת הנכסים מתבצעת לפי עדיפות החוב על פי חוק חדלות הפירעון. על פי החוק, לחובות משועבדים יש את העדיפות הגבוהה ביותר מכל שאר החובות.

לאחר מכן יבואו החובות הבאים: חובות המגיעים לשלטון המקומי או לכל רשות מקומית; משכורת או שכר של כל פקיד או פועל, עבור שירותים שניתנו לחדל הפירעון במהלך החודשים שקדמו למועד הצגת בקשת חדלות הפירעון. אלו הם רוח הדברים, אם כי הדבר נתון לשיקול דעתו של כונס הנכסים שפועל על פי הקריטריונים של החוק בעניין.

לאחר ביצוע התשלומים הנ”ל, ישולמו כל החובות במסגרת בקשת יחיד לחדלות הפירעון לפי שיקול דעתו של הכונס. לאחר צו הפסיקה ובהתחשב בדו”ח מהנאמן או כונס הנכסים, רשאי בית המשפט לתת צו הפטר מוחלט. צו ההפטר פוטר את החייב מכל חוב לתשלום, למעט חוב שנוצר כתוצאה מקנס וכל חוב שנוצר עקב מרמה או הפרת אמונים במרמה.

בקשת יחיד לחדלות פירעון
בקשת יחיד לחדלות פירעון ופשיטת רגל (אילוסטרציה)

פשיטת רגל אישית

אנו במשרד עורך דין חדלות פירעון בהנהלת עורך הדין מישאל גאון לקחנו על עצמנו כמטרה לעזור ליזמים ובעלי עסקים קטנים וכן לאנשים פרטיים, לנהל ולהצמיח את העסק שלהם או את משק הבית בראש שקט במחיר סביר. המטרה שלנו היא לתת כתף ולהושיט יד במקרים של קשיים כלכליים, חדלות פירעון, מכתב התראה לפני הוצאה לפועל, עיקולים, פשיטת רגל אישית ועוד, ולהיות שותפים לקשיים כלכליים הצצים לאורך כל מחזור החיים העסקי, להציע תמיכה לחברה בכל שלב כדי לוודא שהיא עומדת בדרישות החוק.

אם יש לכם חובות גדולים שאינכם יכולים להחזיר, אתם נמצא בפיגור בתשלומי המשכנתא ובסכנת עיקול – או כל האמור לעיל – הכרזת פשיטת רגל עשויה להיות התשובה שלכם. או שאולי לא.

פשיטת רגל אישית יכולה, במקרים מסוימים, להפחית או לבטל את החובות, להציל את הבית שלכם ולהרחיק את הנושים, אבל יש לה גם השלכות חמורות, כולל נזק לטווח ארוך לניקוד האשראי שלכם. זה, בתורו, יכול לפגוע ביכולת שלכם ללוות בעתיד, להעלות את התעריפים שאתם משלמים עבור הביטוח ועוד.

ובקיצור, הגשת חדלות פירעון היא אחת הדרכים לצאת מעומס חובות מוחץ, אך יש לה השלכות שליליות שיכולות להימשך שנים.

כדי להצליח לשקול את הדברים כראוי, פנו אלינו כבר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ במשרדנו.

פשיטת רגל אישית
עורך דין אישי למקרים של פשיטת רגל אישית של אדם פרטי
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button