מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

תביעת חוב בפשיטת רגל

תביעת חוב בפשיטת רגל

טופס הוכחת תביעת חוב בפשיטת רגל הוא טופס רשמי שעל הנושה להגיש כדי לקבל תשלום חוב במקרה פשיטת רגל של החייב. טופס הוכחת התביעה אומר לנאמן פשיטת הרגל את סוג התביעה שהנושה טוען ומה הסכום של החוב. נאמן פשיטת הרגל זקוק למידע זה כדי לקבוע את הסכום שיקבל בסופו של דבר הנושה.

לחלק מהחובות יש מעמד של עדיפות והם משולמים לפני תביעות אחרות. אם טופס הוכחת התביעה אינו מראה שלחוב יש סטטוס עדיפות, סביר להניח שהוא לא ישולם במלואו ואולי יקבל מעט או לא יקבל כלום.

בהמשך המאמר תקראו מי יכול להגיש טופס הוכחת תביעה, נהלי הגשה וכיצד להתנגד כאשר טופס הוכחת התביעה של נושה אינו מדויק.

מי צריך להגיש תביעת חוב בפשיטת רגל

כל הנושים המבקשים תשלום מכספי פשיטת רגל חייבים להגיש הוכחת תביעה.

בשלב מוקדם של התיק, נאמן פשיטת הרגל יכול לשער אם יהיה כסף לתביעות אלו.

נושה מובטח, כמו למשל בנק שנתן משכנתא, צריך גם הוא להגיש תביעה לקבלת כספים דרך תיק פשיטת הרגל.

עם זאת, גם אם הנושה המובטח לא יגיש הוכחת תביעה, הנושה לא יאבד את זכויות השעבוד שלו המאפשרות לו לקחת את הנכס בחזרה אם החייב לא ישלם כפי שהוסכם.

ההודעה הראשונה שנשלחת לנושים כוללת את המועד האחרון להגשת הוכחות תביעה. הודעה זו מודיעה לנושים כי הוגשה עתירה לפשיטת רגל ומציינת את המועד שנקבע לאספת הנושים. הודעה זו קובעת גם את המועד האחרון שיוכלו להגיש התנגדויות.

תביעת חוב בפשיטת רגל
תביעת חוב בפשיטת רגל

כמה משלמים בפשיטת רגל ואיך מגישים התנגדות לתביעת חוב

כדי לדעת כמה משלמים בפשיטת רגל בסופו של דבר, צריך להבין שבית המשפט מקבל בדרך כלל את הוכחת התביעה ואת הסכום הנקוב, אלא אם החייב, או בעל עניין אחר מתנגד.

כמה מההתנגדויות הנפוצות ביותר שעשויים להעלות:

  • סכום שגוי.
  • ריבית לא הולמת או חיובי קנסות אחרים.
  • התביעה לא כוללת תיעוד תומך או הוכחות מספקות.

כדי להתנגד לתביעת נושה, על המתנגד להגיש התנגדות בכתב לבית המשפט ולמסור העתק והודעה על הדיון לנושה, לחייב ולנאמן לפחות 30 יום לפני קיום דיון בעניין.

מי יכול להתנגד לתביעת פשיטת רגל?

רק ‘בעל עניין’ יכול להתנגד לתביעת חוב בפשיטת רגל. ‘בעל עניין’ הוא אדם או ישות שיש להם חלק כספי בתוצאות התביעה.

על הצד המתנגד להציג ראיות מספקות המוכיחות שאין לקבל את תביעת הנושה. אם הצד המתנגד מביא ראיות כאלה, נטל ההוכחה עובר בחזרה אל הנושה כדי להוכיח את תביעתו ורק אחר כך ניתן לקבוע כמה משלמים בפשיטת רגל.

כמה משלמים בפשיטת רגל
כמה משלמים בפשיטת רגל בסופו של דבר

זקוקים לעזרה לגבי הסדר במסגרת פשיטת רגל?

מאמרים מקוונים אינם יכולים להתייחס לכל הנושא של הסדר במסגרת פשיטת רגל ודאי שלא למקרה הספציפי שלכם. הדרך הטובה ביותר להגן על הנכסים שלכם בפשיטת רגל היא על ידי קביעת פגישה במשרדנו – משרד עורך דין חדלות פירעון.

אם אתם מוצפים בחובות, אולי אתם תוהים אם כדאי להגיש בקשה לפשיטת רגל ואם כן, האם כדאי להגיע להסדר במסגרת פשיטת רגל ובכלל מי זכאי לפשיטת רגל. נקיטת צעד זה יכולה לתת לכם התחלה חדשה, אך יכולות להיות לכך גם חסרונות (כמו השפעה על ניקוד האשראי ועל היכולת ללוות כסף מהבנק). לפני שאתם מחליטים, כדאי לבדוק את היתרונות והעלויות.

לקבלת הדרכה שלב אחר שלב בתהליך פשיטת הרגל, קראו במאמרים שלנו או התייעצו עמנו לגבי מה שאתם צריכים לדעת כדי להגיש בקשה לפשיטת רגל בשנת 2022.

הסדר במסגרת פשיטת רגל
עזרה וייעוץ לגבי הסדר במסגרת פשיטת רגל

איחוד תביעות – האם זה משתלם?

בסוף הליך פשיטת רגל, אתם יכולים בדרך כלל למחוק כמעט את כל החובות: למעט חובות כמו מזונות ילדים או בני זוג.

לפרטים נוספים, עיין במאמרים שלנו על חובות בלתי ניתנים להפטר חובות בתיק פשיטת רגל. בנוסף, במאמרים שלנו תקבלו מידע משפטי חינם, תשובות לשאלות נפוצות, עדכונים משפטיים לגבי איחוד תביעות, בלוגים משפטיים, מדריכים משפטיים ועוד.

הבנה בתחום פשיטות הרגל מחייבת ידע מקצועי של עו”ד פירוק חברות, מכיוון שאם לא תתנהלו עם ליווי מקצועי אתם עלולים לאבד את המכונית, את הבית שלכם או רכוש אחר. המלווה יכול לגבות אותו באמצעות זכויות השעבוד, גם בפשיטת רגל.

אצלנו תקבלו ייעוץ מה עליכם לעשות כדי לא לאבד את הבית או הרכוש אחר שלכם במהלך פשיטת רגל ואיך להתמודד עם תביעת חוב בפשיטת רגל וכן האם שווה לכם לעשות איחוד תביעות או לא.

איחוד תביעות
איחוד תביעות – האם זה משתלם או לרא?
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button