מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

עו”ד פירוק חברות

עו''ד פירוק חברות

פתחתם חברה ואתם רוצים לסגור אותה? האם חברה חייבת לכם כסף, והבנתם שהיא לא תוכל להחזיר את החוב? אופציית פירוק חברה עשויה להיות החלטה טובה עבורכם. אנו במשרד עורך דין חדלות פירעון שלנו, נותנים שירותי משרד עורכי דין לענייני חדלות פירעון / פשיטת רגל בישראל / פירוק חברה ועוד. השירות שלנו מאוד מקצועי ויעיל, במחיר מתאים לכל כיס.

במאמר זה עו”ד פירוק חברות מישאל גאון ממשרד עורכי הדין שלנו מסביר על הדרכים השונות בהן ניתן לפרק חברה לפי חוק החברות.

3 דרכים לפרק חברה בישראל באמצעות עו”ד פירוק חברות

את כל סוגי הפירוקים, מומלץ לעשות אך ורק בליווי פשיטת רגל עורך דין פירוק חברות.

סעיף 244 לחוק החברות קובע כי פירוק חברה בישראל יכול להתרחש באחת משלוש וריאציות:

  1. פירוק בצו בית משפט.
  2. פירוק מרצון.
  3. פירוק חברה בפיקוח בית משפט.

מטרת פירוק חברה היא לסיים את הקשר בין החברה לבעלי מניותיה לאחר שהחברה לא קיימת יותר.

מה זה פירוק בצו בית משפט? בית המשפט המחוזי בישראל הוא בית המשפט המוסמך לתת צו פירוק לחברה. הסיבות שבגינן רשאי בית המשפט להחליט על פירוק חברה מוזכרות בחוק. סיבה אחת יכולה להיות שהחברה לא התחילה את עסקיה תוך שנה לאחר הקמתה או שבמשך שנה ויותר היא הפסיקה לעשות עסקים. עם זאת, הסיבה לפירוק חברה יכולה לנבוע מכך שהחברה נקלעה למצוקה כלכלית עמוקה עד שהפכה לחדילת פירעון, במצב זה שכירת שירותי עורך דין פירוק חברות הופך להיות הרבה יותר הכרחי.

עו"ד פירוק חברות
עו”ד פירוק חברות

מה זה פירוק מרצון והאם מומלץ לעשות זאת בעזרת עורך דין פירוק חברות

פירוק חברה ישראלית מרצון חופשי הוא מצב בו החברה עצמה מבקשת את הפירוק. במצב זה, הליך הפירוק מתרחש מחוץ לבית המשפט.

ישנם שני סוגי פירוק מרצון:

  • פירוק בכושר פירעון: בהליך זה מבקשים בעלי המניות לפרק את החברה מיוזמתם. במקרה זה חשוב לוודא שאין לחברה חוב ו/או שהיא מסוגלת לשלם את כל חובה לנושים תוך 12 חודשים.

הפירוק כולל שלושה שלבים עיקריים:

  1. הגשת הצהרת כושר פירעון על ידי רוב הדירקטורים בחברה.
  2. קיום אסיפה כללית של בעלי המניות על מנת למנות מפרק לחברה.
  3. דוח אישור סופי של מפרק החברה, על ידי בעלי המניות.
  • פירוק ללא כושר פירעון: במקרה שהחברה לא יכולה לשלם את חובה, לנושי החברה יש אפשרות לדרוש את פירוק החברה. במקרה כזה, לצד אספת בעלי המניות, תתקיים אספת נושים על מנת למנות מפרק לחברה.

במקרה של פירוק חברה על ידי הנושים, פעולותיה העסקיות של החברה ממשיכות ומשמשות רק לצורך הפירוק. חברה ישראלית הנמצאת בתהליך פירוק מרצון חייבת לשלם אגרה שנתית לרשם החברה עד לפירוקה המלא. עם זאת, במקרים מסוימים, ייתכן שתוכל להיות פטורה מהאגרה, על ידי הגשת בקשה לרשם הממשלתי במהלך פירוק החברה.

עורך דין פירוק חברות
עורך דין פירוק חברות

פירוק חברה ישראלית בפיקוח בית המשפט עם ליווי עורך דין פשיטת רגל במרכז

במקרה זה, על אף רצונה של החברה בפירוק מחוץ לבית המשפט, רשאי בית המשפט להחליט כי יתרת הליך הפירוק ייעשה בפיקוח בית המשפט על פי הצווים והתנאים שיקבע בית המשפט. הסיבות לפיקוח בית המשפט עשויות להשתנות, אך ככלל הדבר נעשה בתיקים מורכבים כאשר ברור כי פירוק מרצון אינו אפשרי. למעשה מדובר בהליך המשלב פירוק ברצון ופירוק בפיקוח בית המשפט.

במקרים אלו הכרחי לקבל ייעוץ משפטי של עורך דין פשיטת רגל במרכז. הליך פירוק חברות בישראל הוא ארוך ומורכב, ולכן הוא מצריך ידע מומחה בתחום זה. לעורך דין פשיטת רגל במרכז שבמשרדנו יש הרבה ידע, מומחיות ומקצועיות בתחום זה.

עורך דין פשיטת רגל במרכז
עורך דין פשיטת רגל במרכז

עו”ד לפשיטת רגל

כמשרד עורך דין הוצאה לפועל תל אביב משרדנו עוסק במגוון רב של נושאים הקשורים לעו”ד לפשיטת רגל, רישום ופירוק חברות, חדלות פירעון ועוד, אנו נותנים ייעץ במגוון רב של שאלות ודילמות כמו:

פירוק של חברה ישראלית, רישום חברה ישראלית, הקמת חברה ישראלית, איך מומלץ לפתוח חשבון בנק של חברה, מינוי נציג ישראלי לחברה זרה או בינלאומית, האפשרויות הטובות ביותר לרישום חברה בישראל, עסקים בינלאומיים בישראל ועוד ועוד.

בין היתר, אנו נותנים ייעוץ גם בנושאים כגון: הפרת החוזה, עריכת חוזה וביקורת, סכסוכים עסקיים, שותפויות, קנייה ומכירה של עסק ועוד ועוד.

עם עו”ד פשיטת רגל תצאו לדרך חדשה…

על כל בעיה של פירוק חברות, פשיטת רגל, חדלות פירעון, חוב מזונות בפשיטת רגל וכו’ התקשרו אלינו למשרד עו”ד פירוק חברות שלנו ונתאם פגישה.

עו''ד לפשיטת רגל
עו”ד לפשיטת רגל שיוציא את החברה לדרך חדשה
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button