מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

פשיטת רגל עורך דין

פשיטת רגל עורך דין

הגשת בקשה לפשיטת רגל יכולה לסייע בהסדרת הכספים שלכם. אבל מכיוון שהגשת פשיטת רגל כרוכה בעניינים משפטיים, זה יכול להיות מאתגר עד בלתי אפשרי לנווט את תהליך פשיטת הרגל לבד או באמצעות עורך דין שאינו מומחה ספציפית לנושאים אלו. ולכן מומחים ממליצים בדרך כלל להסתמך במקרה של פשיטת רגל עורך דין מומחה שיטפל בתיק שלכם.

האם חייבים במקרה של פשיטת רגל עורך דין ומה לצפות ממנו

ישנם 2 סוגים של פשיטת רגל. יש פשיטת רגל של חברה ציבורית או תאגיד שבדרך כלל גם מוביל לפירוק החברה וישנה פשיטת רגל של עסק עצמאי קטן עד בינוני (עוסק מורשה) או של אדם פרטי. השם האמתי של פשיטת רגל מהסוג השני הוא חדלות פירעון ושיקום כלכלי. אלא שבפי העם גם זה מכונה פשיטת רגל (אולי בגלל שעד לפני כמה שנים לא היה הבדל בטרמינולוגיה בין שני המקרים).

סופו של תהליך חדלות פירעון הוא מחיקה והפטר מהחובות. זה מיועד לאנשים שלא מסוגלים לעמוד בפירעון חובותיהם, מחמת שההוצאות שלהם גדולות מההכנסות ולכן הם ‘חדלי פירעון’. במקרה של פשיטת רגל של חברה, נאמן מטעם בית המשפט מוכר את נכסי החברה במכירה מוזלת ובמזומן ומחלק את התמורה לנושים של החברה. גם בחדלות פירעון ניתן למכור את נכסי חדל הפירעון אך יש הרבה חריגים לכך, נכסים מסוימים עשויים להיות פטורים, כגון הבית שהוא מתגורר בו, מכונית שמשמשת אותו לעבודה, או הריהוט הביתי במקרים מסוימים. לאחר השלמת תהליך חדלות פירעון, אם הוא מקבל הפטר מחובות, החייב משוחרר מאחריות לכל החובות המכוסים בתיק פשיטת הרגל.

פשיטת רגל עורך דין
צריך בפשיטת רגל עורך דין שעובד בשבילך

מהו עורך דין לפשיטת רגל בתל אביב?

עורך דין לפשיטת רגל בתל אביב מתמחה במתן ייעוץ משפטי ללקוח בנושא פשיטת רגל וחדלות פירעון, מכין ללקוח מסמכים משפטיים ומייצג את הלקוח בבית המשפט. עורך דין חדלות פירעון חייב להיות בעל רישיון לשמש כעורך דין.

עורך הדין גם מלווה וגם מדריך את הלקוח שלו בתהליך פשיטת הרגל או חדלות פירעון. נושאים שעורך הדין צריך לייעץ בהם הינם:

האם בכלל להגיש בקשה לפשיטת רגל, איזה סוג של פשיטת רגל הינכם צריכים להגיש, איך לנהל את התהליך? אילו טפסים צריך למלא? אילו סוגי חובות ניתן להפחית או לבטל לפני הגשת הבקשה והאם זה משתלם בכלל? האם בתהליך תצטרכו למכור את הבית, הרכב או רכוש אחר? ומה קורה במקרה שהנושים מגישים בקשה לביטול הליך חדלות פירעון ההחלטה בעניינים אלו עלולות להיות הרות גורל עבור פושט הרגל.

עורך דין הוצאה לפועל תל אביב יכול לכוון אתכם לכיוון המשפטי הנכון. אדם שמטפל בתיק פשיטת רגל ללא עורך דין לפשיטת רגל בתל אביב, עלול לעשות טעויות משפטיות שיש בהן השלכות כספיות ארוכות טווח.

עורך דין לפשיטת רגל בתל אביב
עורך דין לפשיטת רגל בתל אביב קרוב אליכם

עורך דין פשיטת רגל בתל אביב מה לצפות ממנו?

אם אתם שוכרים עורך דין פשיטת רגל בתל אביב, עליכם לערוך מולו הסכם בכתב. ההסכם צריך לכלול פירוט של עבודתו של עורך הדין עבורכם. וכן תיאור של אופן התשלום של שכר הטרחה. למשל, האם הוא יגבה שכר טרחה לפי שעה או שכר טרחה קבוע? כמה יהיו העמלות? האם יהיה תשלום נוסף על דיונים מתמשכים. כמו כן יהיה מוסכם כיצד ובאיזו תדירות עורך הדין יעדכן אתכם בתיק שלכם.

עורך הדין צריך לספק לכם רשימה מלאה של מסמכים הדרושים למלא במקרה שלכם.

בנוסף תצטרכו לספק אומדני שווי עבור הנכסים והחובות שלכם וכן סוגי החובות שיש לכם. כמו כן תצטרכו להכין רשימת נושים, תקציר של הנכסים שבבעלותכם וסיכום ההכנסות וההוצאות שלכם וטפסים נוספים כפי הנחיית עורך דין פשיטת רגל בתל אביב. בהמשך תצטרכו להיפגש עם הנושים.

תהליך חדלות פירעון נמשך בדרך כלל ארבעה עד שישה שנים (בממוצע), מרגע הגשת בקשה לפשיטת רגל ועד למחיקת החובות.

חשוב מאוד להיעזר בעורך דין לענייני הוצאה לפועל שמומחה ספציפית לנושאים אלו, שכן פשיטת רגל עורך דין שאינו מתמחה ספציפית בנושא זה ושאין לו היכרות עם ההליך המשפטי, עלול לעשות טעויות ולהחמיץ את ההזדמנות.

הצעד הבא שלכם לנהל את תיק חדלות הפירעון או פשיטת הרגל בהצלחה הוא לתאם אתנו ייעוץ ראשוני חינמי בשיחת טלפון או פגישה, ומשם אתם בדרך הנכונה והטובה ביותר עבורכם.

עורך דין פשיטת רגל בתל אביב
עורך דין פשיטת רגל בתל אביב שיעשה עבורכם את העבודה
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button