מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

ביטול הליך חדלות פירעון

ביטול הליך חדלות פירעון

המושג חדלות פירעון מביא עמו שאלות וספקות רבים. על אחת כמה וכמה שביטול הליך חדלות פירעון הוא לא ברור, ומעורר שאלות ותהיות רבות. ראשית נאמר, שביטול של הליך חדלות פירעון על ידי בית המשפט הוא בדרך כלל תוצאה של התנהלות לא נכונה של החייב.

ביטול הליך חדלות פירעון

העובדה שעסקים רבים נתקלים בקשיים בתזרים מזומנים ונתונים להליכי גבייה, או חשופים לביטול חוזים והזמנות ומתקשים לספק שירותים וסחורות, הביאה עסקים רבים “לבחון מסלול מחדש” ולבחון חלופות ליציאה המשבר.

לכן, חשוב להבין שהליכי חדלות פירעון, הנתפסים בעיני רבים כהליכים דרמטיים המובילים לפירוק החברה או הפסקת פעילות עסקית, יכולים למעשה לשמש כמוצא מהמשבר. חוק חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי החדש, שנכנס לתוקף בספטמבר 2019, מקדם מדיניות לשיקום כלכלי של עסקים מסוג זה.

אז אכן, פתיחת הליכי חדלות פירעון, אם על ידי נושים ואם על ידי החייב עצמו, עשויה להיות מוצא אחרון לנושים להציל חלק מהחוב, לא חלק, חלק קטן מאוד. חדלות פירעון הוא כמו חוזה הדדי בין הנושים לחייב, או עם הרוב הנדרש של הנושים, ומעבר לכך הוא מקבל את הגושפנקה של הרשות השופטת והופך ל”חוזה סטטוטורי”. ההסכם הזה אומר כביכול לחייב, ‘אתה תעשה את הכי הרבה שאתה יכול, כדי לשלם את החוב או את חלקו, ובתמורה לכך לא נפגע בך משפטית וניתן לך לעבוד ולהתפרנס’, ולכן ישנם מקרים שהנושים יכולים להגיש בקשה לביטול חדלות הפירעון – אם הם מרגישים שהצד השני מפר את חלקו בהסכם.

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי מעניק לחייב הזדמנות חד-פעמית של שיקום כלכלי וארגון מחדש, לא בטוח שזכות זו תינתן לכם שוב בעתיד, ולכן יש לשמור מכל משמר לא להגיע למצב כזה. אם לא ניצלתם את ההזדמנות שניתנה לכם אתם נמצאים בפני איום של ביטול חדלות פירעון ואתם ודאי שואלים למשל, אם הנושים הגישו את בקשת הביטול, האם הרשות השופטת תאשר בקשה לביטול הליך חדלות פירעון שהוגשה בהסכמת 90% מהנושים? ועוד ספקות ותהיות שמכרסמות בתוככם.

ביטול הליך חדלות פירעון
ביטול הליך חדלות פירעון. אל תיכנסו לדאגה אך גם לא לאדישות

ביטול הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

ולמען האמת, בעניין זה של ביטול הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי יש לבית המשפט סמכות שיפוט רחבה, כך שאם אכן יתברר שהתנהלות החייב בתיק החדלות אינו משביע רצון, בית המשפט לא יהסס להורות על ביטול חדלות הפירעון. וזאת כמובן בהתחשב בעובדות ובנסיבות המקרה, ותוך הפעלת סמכויותיו. ואם הנושים מבקשים את ביטול הליך החדלות, בית המשפט יטה לביטולו.

אולם, צריך לזכור שלא תמיד יאשר בית המשפט את ביטול ההליך, לבית המשפט נותר שיקול דעת אם לבטל הליך של חדלות פירעון אם לאו. אם לפי דעתו של בית המשפט הנסיבות שהובילו לפתיחת חדלות פירעון ממשיכות להתקיים, הרשות השופטת תסרב לאשר את בקשת הביטול.

עד כאן בגדול על בקשת ביטול הליכי חדלות פירעון, למידע מורחב יותר תוכלו לשוחח עם עורך דין חדלות פירעון ממשרדנו (ייעוץ ראשוני חינם), לקבלת עזרה מותאמת אישית על חוקי חדלות פירעון ופשיטת רגל, על רישומים פיננסיים, התנהלות מול נושים, עזרה בהגשת ערעורים ועוד. הגנו על הכספים שלכם ועל זכויותיכם בעזרת סיוע משפטי מומחה. אל תרימו ידיים, אל תשלימו עם מצב של ביטול הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי לפני שתתייעצו אתנו.

ביטול הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי
התייעצו עמנו על ביטול הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

עורך דין עבירות כלכליות

אצלנו כאמור תוכלו לקבל ייעוץ משפטי ראשוני חינם אין כסף, בתוספת סיוע במסמכים והכוונה של עורך דין עבירות כלכליות.

צרו קשר עם עורך דין לענייני הוצאה לפועל ממשרדנו, שיחה אחת יכולה לחסוך לכם מאות ואלפי ₪.

ההתמחויות של משרדנו כוללות: דיני פשיטת רגל, דיני מקרקעין, דיני משפחה, דיני עבודה ועוד.

צרו קשר עם עורך דין עבירות כלכליות באמצעות דואר אלקטרוני, וואטסאפ או בטלפון. בכדי לייעל את הייעוץ הכינו מראש מסמכים רלוונטיים וכל מה שנראה לכם קשור, כדי לקבל תשובה מקיפה ומקצועית.

המידע שתקבלו מאיתנו יכניס אתכם לכיוון הנכון לפעולה, שתשמור אתכם מפני חשש של ביטול חדלות הפירעון.

התקשרו אלינו עכשיו וקבלו ייעוץ ראשוני חינם מאת עורך דין שיקים חוזרים. ללא התחייבויות.

בייעוץ תוכלו גם לשאול שאלות כלליות על הסדרי חובות מול הבנקים, דיני פשיטת רגל, דיני חוזה, עסק חדש, הלוואות לעסקים, שיקום כלכלי במהלך משבר הקורונה ולאחריו, ביטול הליך חדלות פירעון ועוד.

עורך דין עבירות כלכליות
עורך דין עבירות כלכליות
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button