מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

חוב מזונות בפשיטת רגל

חוב מזונות בפשיטת רגל

במאמר הבא תקראו על פשיטת רגל והשפעתה על מזונות – בתיק פשיטת רגל וחדלות פירעון החייב עומד בפני חקירת יכולת ולפיה הנאמן קובע עבורו את גובה התשלום החודשי שהוא ישלם והנאמן מחלק את הסכום בין הנושים. באופן מעשי, מה שיוצא בדרך כלל מההסדר הזה הוא שכל נושה מקבל סכום קטן מאוד מהחוב. השאלה היא האם גם חוב מזונות יכול להיות כלול בהסדר זה ואפשר אולי לומר שחוב מזונות בפשיטת רגל ‘נעלם’ בין שאר הנושים או לא.

התשובה היא שהגשת בקשה לפשיטת רגל כדי להימנע מחובת תשלום מזונות היא רעיון גרוע, מכיוון שבדרך כלל לא ניתן לבטל חוב מזונות בהליך פשיטת רגל. הכלל הוא שחוב בגין “חוב מזונות” אינו בר הפטר.

חוב מזונות בפשיטת רגל – האם החוב ‘נעלם’?

“חוב מזונות” פירושו חוב שהחייב מחויב לשלם לבן זוגו מעת הפרידה עד הגירושין בפועל, או לילדיו מעת הגירושין בפועל.

ישנם מקרים שהאם מעבירה את בקשת המזונות לטיפול הביטוח הלאומי. כלומר הביטוח הלאומי מעביר לבת הזוג הגרושה את המזונות והביטוח הלאומי מצדו גובה את התשלום מהאב. באופן זה תשלום המזונות אינו תלותי בתשלומי האב. גם חוב מזונות בפשיטת רגל שמוסב לביטוח הלאומי אינו יכול להיכלל בתיק פשיטת הרגל.

חריגים לכלל המזונות הכללי –

ישנם מקרים בהם אפשר לדון אם החייב יכול להיפטר ממזונות בפשיטת רגל:

במקרים חריגים יתיר בית המשפט לפטור את האב ממזונות ילדיו. המקרים הם: מצב בריאותי רעוע של האב פושט הרגל, מצב שאינו מאפשר לו להתפרנס, או מצב שבו אם הילדים מתפרנסת בכבוד והיא מסוגלת לזון מכספה את הילדים הנמצאים אצלה במשמורת. כמובן שכל מקרה נידון לגופו באמצעות בית המשפט בכובד ראש.

אז כאמור, חוב מזונות בפשיטת רגל אינו מתבטל. עם זאת, ייתכן שתוכלו להשתמש בפשיטת רגל כדי לבטל התחייבויות מסוימות, זה עשוי גם לעזור ולמנוע מכם הסתבכות עם החוק. תוכלו להתייעץ אתנו, או עם כל עורך דין חדלות פירעון על כך.

חוב מזונות בפשיטת רגל
חוב מזונות בפשיטת רגל לא נמחק

מה קורה בפועל בנושא מזונות בפשיטת רגל?

בפועל, בארה”ב למשל תשלומי מזונות בפשיטת רגל השנתיים אמורים להסתכם בכ-35 מיליארד דולר, אך בפועל פחות מחצי מההורים המשמורנים (כלומר שאצלם מתגוררים הילדים) מקבלים את כל מזונות הילדים שהם אמורים לקבל.

גם בישראל לצערנו ישנם הורים רבים שאינם משלמים את תשלומי המזונות. השאלה היא מה קורה לתשלומי המזונות? הרי החוב הולך וגדל בדיוק כמו כל חוב אחר שלא משולם. הפיגורים האלה מצטברים, וההשלכות עלולות להיות חמורות. רשויות הגבייה יכולות לעקל שכר או לפעול נגדכם בכל דרך חוקית, עד שתשלמו את הכסף. ייתכן שהאכיפה בנושא מזונות בפשיטת רגל אינה מספיקה. בכל אופן אנו פועלים בכל יכולתנו שדמי המזונות יגיעו ליעדם.

מזונות בפשיטת רגל
מזונות בפשיטת רגל. אין מספיק אכיפה

עורך דין הוצאה לפועל מזונות מסכם:

במקרים של פשיטת רגל, חובות רבים יכולים להיעלם או להפטר. רוב חובות כרטיסי האשראי, ההלוואות האישיות והחשבונות הרפואיים יבוטלו כדי לאפשר לחייב (האדם שמגיש את תיק פשיטת הרגל) להתחיל מחדש. ובכדי שהתיק יתנהל במקצועיות מומלץ להיעזר ולהתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל מזונות.

בעוד שבנקים ועסקים אחרים עשויים לספוג את ההפסדים מהחובות המופטרים הללו, הורים חד הוריים בדרך כלל אינם גמישים כל כך. הם עלולים להיות כבדים מאוד כאשר מזונות הילדים מאחרים או כאשר הן מכסות רק חלק מההתחייבות. משפחות במצב זה עלולות להגיע לחוסר ביטחון תזונתי. לחברה יש אינטרס גבוה, מוסרי ומעשי, להבטיח שהורים שאינם משמורנים ישלמו את דמי המזונות שלהם. לכן, הורים עבריינים לא יכולים פשוט לבטל את החובה הזו על ידי הגשת תיק פשיטת רגל.

עם זאת, במקרים חריגים ההורה שחייב במזונות ילדים יכול להגיש בקשה להפטר ממזונות. לצורך כך עורך דין הוצאה לפועל תל אביב שמייצג אותו או הוא עצמו, צריכים להיות ערניים ולשאול את השאלות הבאות: אם יש איזו מניעה גופנית או בריאותית המונעת ממנו לעבוד? האם יש הבדל גדול בין ההכנסות של הצדדים לטובת האם? אם כן, ייתכן שתוכלו לקבל הפטר גם מחוב זה.

הצעד הבא שלכם להצלחה, בענייני חוב מזונות בפשיטת רגל, חדלות פירעון, ביטול הליך חדלות פירעון והוצאה לפועל הוא לתאם פגישה במשרדנו – משרד עורך דין הוצאה לפועל מזונות בהנהלת עורך הדין מישאל גאון ושות’. או התקשרו לייעוץ ראשוני חינם בטלפון.

עורך דין הוצאה לפועל מזונות
עורך דין הוצאה לפועל מזונות שעושה בשבילכן הכול!
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button