מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

מי זכאי לפשיטת רגל

מי זכאי לפשיטת רגל

הרבה אנשים מתחבטים בשאלה מי זכאי לפשיטת רגל? כל אדם או חברה שבבעלותם נכס, או שיש להם עסק קבוע, יכולים להגיש בקשה לפשיטת רגל.

אדם פרטי המגיש בקשה לפשיטת רגל, סך ההכנסות שלו חייבות להיות פחות מההוצאות כדי שיהיה זכאי להגיש בקשה לפשיטת רגל. כמו כן, בית המשפט ידחה תיק של אדם שהגיש בקשה קודמת לפשיטת רגל בתוך תקופה קצרה, או אם בית המשפט סבור שהחובות לא נוצרו בתום לב. להרחבה, ראו בהמשך המאמר. מאת: עורך דין חדלות פירעון ממשרד עוה”ד מישאל גאון

מי זכאי לפשיטת רגל?

בפשיטת רגל, ישנם כללים ברורים שמכתיבים מי יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל – או מי ייאלץ לשלם לתוכנית פירעון לשלוש עד חמש שנים או אף יותר. הנה כמה דרישות שתצטרכו לעמוד בהן כדי להיות זכאים לפשיטת רגל.

הצעד הראשון בבירור האם אתם יכולים להגיש בקשה לפשיטת רגל הוא למדוד את ההכנסה החודשית הממוצעת בששת החודשים האחרונים לפני הגשת התביעה.

כבדיקה ראשונית, בדקו האם יש לכם מספיק הכנסה פנויה.

כלומר, סכום המשכורת שנותר לכם בכל חודש לאחר הפחתת הוצאות ותשלומי חוב – כדי להחזיר לפחות חלק מהחובות הלא מובטחים שלכם במהלך תקופת החזר של חמש שנים. חובות לא מובטחים הם התחייבויות שאינן מגובות בביטחונות, כגון יתרות כרטיסי אשראי והלוואות.

אולם אם בחישוב מתמטי פשוט ההכנסות שלכם קטנות מההוצאות, אתם ודאי תהיו זכאים להגיש בקשה לפשיטת רגל.

מי זכאי לפשיטת רגל
מי זכאי לפשיטת רגל

תנאים לפשיטת רגל

מתי התנאים לפשיטת רגל לא מאפשרים לקבל אישור לפשיטת רגל?

אם בעבר קיבלתם אישור לפשיטת רגל יהיה לכם קשה עד מאוד לקבל אישור פעם נוספת.

כמו כן, אם בעבר הואשמתם בהפרת צו בית משפט, או שבית המשפט קבע שהחובות לא נוצרו בתום לב, בית המשפט עשוי לדחות את הבקשה שלכם. וכן אם יוכח שניסיתם להבריח נכסים כדי שתוכלו לשמור אותם לעצמכם במקום למכור אותם כדי לשלם את החוב.

הפעולות הנ”ל הן ‘דגלים אדומים’ לבית המשפט ולנאמן. להלן מספר פעולות מחשידות שיגרמו לנאמן לבחון את בקשתכם בזכוכית מגדלת:

  • מכירת נכסים לחברים או קרובי משפחה בפחות משווי השוק ההוגן.
  • גיוס אשראי מהבנק עבור פריטי יוקרה כאשר לא הייתה לכם דרך לשלם אותם.
  • הסתרת רכוש או כסף משותף עסקי.
  • שקר לגבי ההכנסה או החובות שלכם בבקשת אשראי מהבנק.

כמו כן, עליכם לחתום על מסמכי פשיטת הרגל שלכם ולהצהיר שהכול בהם נכון ושאם לאו ידוע לכם שאתם צפויים למאסר או עונש אחר המוטל לפי החוק. אם אתם יתגלה בבית המשפט שהייתה לכם כוונה להשמיט מידע מהותי על ענייניכם הפיננסיים, בית המשפט ידחה את הבקשה שלכם אפילו עלול להפנות את התיק לתביעה על הונאה.

מי שמתנהל בתיק פשיטת רגל ללא ייעוץ של עו”ד פירוק חברות שמומחה ספציפית לעניינים אלו, עלול להיכשל בקלות בגלל חוסר ידע, על ידי הנושים שבדרך כלל מלווים ביועצים משפטיים שמתמחים היטב בתנאים לפשיטת רגל ובנקודות התורפה שלהם.

תנאים לפשיטת רגל
תנאים לפשיטת רגל

פשיטת רגל בהליך החדש לסיכום:

כל עסק יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל בהליך החדש – ולפעמים זה הגיוני לעשות זאת (אך לא תמיד). בפשיטת רגל של תאגיד יפרק הנאמן את נכסי החברה ויחלק את הכספים לנושים. בפשיטת רגל של אדם פרטי, מה שנקרא בהליך החדש ‘חדלות פירעון ושיקום כלכלי’, יהיה פתוח התיק עד לקבלת הפטר מהחובות.

תיק של פשיטת רגל אי אפשר לנהל לבד, עליכם לקבל עזרה מקצועית, אם נקלעתם לאילוץ של פשיטת רגל התקשרו אלינו וספרו לנו בקצרה על המקרה שלכם. אנו ניתן לכם את המידע והייעוץ לגבי המשך הדרך.

אנו נייעץ לכם מתי מגישים בקשה לפשיטת רגל בהליך החדש? כיצד הגשת בקשה לפשיטת רגל תשפיע על דו”ח האשראי שלכם? מה קורה עם חוב מזונות בפשיטת רגל? ונלווה אתכם לאורך כל הדרך וגם לאחר מכן כשתצטרכו לבנות מחדש את האמון שלכם מול הבנק לאחר פשיטת רגל.

פשיטת רגל בהליך החדש
פשיטת רגל בהליך החדש

כיצד לפנות לייעוץ מקצועי בעניין הרפורמה החדשה בפשיטת רגל

אם אתם נאבקים תחת הר של חובות, הרפורמה החדשה בפשיטת רגל יכולה לעזור לכם להפחית או לחסל את החובות ולהתחיל ‘לעמוד על הרגליים’. עם זאת, כאמור, יש לשקול פשיטת רגל עורך דין מומחה. ההשלכות הכספיות של המהלך, כאשר הוא לא נעשה במקצועיות, עלולות להיות חמורות וייקח שנים להתאושש מהן.

כדי להגיש בקשה לפי הרפורמה החדשה לפשיטת רגל, עליכם לעמוד במספר דרישות שיכולות להשתנות בהתאם לסוג פשיטת הרגל שאתם נדרשים ובגדול זה תלוי אם אתם בעל עסק פרטי או תאגיד.

כשאתם נקלעים לקשיים כלכליים, כשאתם רואים שהחובות שלכם אינם ברי פירעון ורוצים לדעת מי זכאי לפשיטת רגל, פנו אלינו בהקדם לקבלת מידע מקצועי.

פנו אלינו עכשיו ותאמו פגישה במשרדנו.

הרפורמה החדשה בפשיטת רגל
לקבלת מידע נוסף על הרפורמה החדשה בפשיטת רגל
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button