מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים

הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים

הגבלות מעצם מהותן, הן תמיד מגבילות. אבל יש אפשרויות להתמודדות עם הגבלות. בדיוק לכן אנחנו כאן. כדי לומר לכם איך ניתן להתמודד עם הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים.

הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים

אדם שחייב כספים לנושים, לבעלי פסק דין קצוב, לביטוח לאומי וכו’ ובקיצור ‘חייב’ שאינו עומד בתשלומים שעליו לשלם מוטלות עליו הגבלות. כגון עיכול משכורת וכדומה. אולם לא משנה מה תהיינה ההגבלות הזויות של החייב חייבות להישמר. וזה אכן התפקיד שלנו לשמור על הזכויות שלכם – החייבים, לבל יירמסו תחת מכבש הלחצים המופעל עליכם על ידי הנושים ובאי כוחם. כמו כן, תפקידנו כמשרד עורך דין חדלות פירעון המייצג חייבים הוא, לנהל את התהליך ולהביאו לידי סיום בזמן המהיר והקצר ביותר ששייך.

במאמר הנוכחי נסקור את האפשרויות העומדות בפני חייבים לא מוגבלים באמצעים, אך חשוב לנו להדגיש כבר בשלב זה כי המאמר אינו מחליף ייעוץ משפטי מקצועי. כמו כן כרקע לכל הנושא של מעמד של חייבים מול נושים והיחס של בית המשפט לזכויות החייב צריך לדעת שהם נגזרת ישירה של אופן היווצרות החוב והתנהגות החייב בהמשך, לאחר היווצרות החוב. ובקיצור, ככל שיוכח תום ליבו של החייב מצבו יהיה טוב יותר. כמו כן, אל לנו לשכוח שמטרת ההגבלות הן בסופו של דבר להפעיל מנוף לחצים על החייב לבוא לקראת הסדר חוב בהתאם ליכולותיו הכלכליות.

הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים
צריכים עזרה בנושא הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים?

הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים מה זה

כדי לדעת על הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים מה זה בכלל חייב לא מוגבל באמצעים נסביר קודם את ההגדרה של חייב כן מוגבל באמצעים. חייב מוגבל באמצעים הוא חייב שנקבע שאינו יכול לעמוד בתשלום החוב בתוך המועדים הקבועים בחוק. כנגד חייב מוגבל באמצעים ניתן להפעיל מגבלות כמו עיכוב יציאה מהארץ ועוד (בכפוף לשליחת מכתב התראה לפני הוצאה לפועל). חייב מוגבל באמצעים גם לא יוכל בעתיד להקים חברה או אפילו לקבל בה תפקיד בכיר. חייב לא מוגבל באמצעים הוא חייב שלא הוכרז עליו שאינו יכול לעמוד בתשלומי חובותיו. וממילא גם התנאים הנ”ל אינם חלים כלפיו, יש אמנם מגבלות מסוימות שהנושה יכול להפעיל נגדו, אבל ההגבלות הנ”ל אינן חלות כאמור, על חייב לא מוגבל באמצעים.

כיום במסגרת הליכי פשיטת רגל אי אפשר להכריז על אדם שהוא מוגבל באמצעים, אלא רק במסגרת הליכי הגשת חדלות פירעון בלבד. בניגוד לחייב מוגבל באמצעים, אצל חייב לא מוגבל באמצעים רשם ההוצאה לפועל אינו יכול לקבוע מה יהיו גובה החזרי התשלומים שהוא ישלם. כמו כן מי שחייב במזונות לאשתו או לילדיו אינו יכול להיות מוכרז כמוגבל באמצעים. מי שהרשם יקבע כי הוא יכול לשלם את חובותיו בטווח של תוך שנתיים מבקשת ההכרזה, לא יכריז עליו הרשם כחייב מוגבל באמצעים והגדרתו תהיה – חייב לא מוגבל באמצעים. עד כאן הסברנו באופן כללי על הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים מה זה בכלל.

הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים מה זה
רוצים לדעת על הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים מה זה?

ביטול הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים

כאמור, על חייב לא מוגבל באמצעים ניתן להפעיל הגבלות מסוימות. ולכן אם הכריז עליו הרשם כחייב לא מוגבל באמצעים או לפי ההגדרה המדויקת יותר – בעל יכולת המשתמט מחובותיו, וכן אדם שחייב מזונות יוטלו עליו ההגבלות שהחוק מאפשר. ההגבלות המותרות על פי חוק להטיל על חייב לא מוגבל באמצעים הן: הגבלות על החזקת או הוצאת דרכון זר, הגבלות על כרטיסי אשראי ועוד. אולם שניהם (גם חייב מזונות וגם חייב לא מוגבל באמצעים) יכולים לבקש ולדרוש מהרשם ביטול הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים או לפחות את חלקן.

לאור הניסיון שלנו קשה לצפות מהרשם לביטול מלא של ההגבלות אולם לפחות את חלקם הגדול אפשר לבטל ולשחרר מעט את החייב מההגבלות ולאפשר לו את חירותו הבסיסית המגיעה לו על פי חוק. וככל שיוכח שמדובר בחובותיו שנוצרו בתום לב יהיה קל יותר להשיג את האישור המיוחל לביטול הגבלות. צריך גם לקחת בחשבון שהרשם יכול לבטל את ההגבלות בהתניה של קיום תנאים מסוימים, בעיקר אם יש תנאים המניחים את דעתו של הרשם לגבי תשלום החוב. כמו כן, אם החייב והנושה הגיעו ביניהם להסכמה על הסדר תשלומים יכול הרשם לבטל הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים בהתאם לשיקול דעתו.

אתם מוזמנים כבר עכשיו ליצור עמנו קשר ולקבוע פגישת ייעוץ בלתי מחייבת לגבי ביטול הגבלות חייב לא מוגבל באמצעים.

מחפשים עורך דין הקפאת הליכים? כנסו!

ביטול הגבלות חייב מוגבל באמצעים
ביטול הגבלות חייב מוגבל באמצעים
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button