מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

מה הקריטריונים לקבלת הפטר ושיקום כלכלי

מה הקריטריונים לקבלת הפטר ושיקום כלכלי

התחנה הסופית של חוק חדלות פירעון היא הפטר מחובות ושיקום כלכלי. לאחר שהתיק מתנהל כמה שנים בתקינות יכול החייב לקבל הפטר מחובותיו. כלומר פטור מלא מהחובות. לעיתים, במקרים מסוימים ניתן יהיה להגיש בקשה להפטר מיד עם פתיחת תיק חדלות הפירעון. זה קורה כאשר החייב אינו יכול להשתכר כדי מחייתו ואינו יכול להפריש כסף אפילו מעט עבור החובות. הפטר זה נקרא הפטר לאלתר.

אולם עם זאת, גם במקרה של הפטר מיידי וגם במקרה של הפטר רגיל ישנם חובות שלא ייכנסו להסדר ולא יתקבל עליהם הפטר. אחד מהם הוא חוב מזונות. וכמו כן חשוב לדעת כי בזה לא הסתיים הפרק. אם יתברר לבית המשפט כי החייב לא התנהל או לא מתנהל כרגע בתום לב אזי הוא יכול לבטל את ההפטר.

מה הקריטריונים לקבלת הפטר ושיקום כלכלי

לאחר ה-15.9.2019 הכניסה הממשלה שינויים מהותיים בחוק פשיטת רגל שהיה נהוג עד אז ומאז ואילך נקרא ההליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי ולא פשיטת רגל. השינויים בחוק הם כאמור מהותיים ולא רק במונחים. כעת אנו מדברים על ההליך של הפטר בהתאם לחוק של אחרי ה-15.9.2019.

המטרה העיקרית של החוק היא שהחייב יוכל לשקם את עצמו כלכלית ולצורך כך הוא צריך לקבל מראש הפטר על חובות שהוא ממילא לא יוכל להחזיר. כך לפחות הוא יוכל להמשיך להשתכר ללא הגבלות ולכלכל את משפחתו ללא העול של חובות שממילא לא היה משלם, גם אם היה עובד כל שארית חייו. ולכן ראתה הממשלה דאז לנכון לחוקק את החוק הנ”ל.

עם פתיחת הליך של חדלות פירעון מוציא בית המשפט צו לפתיחת הליכים. לאחר מכן בסוף התהליך הוא יקבל צו לשיקום כלכלי. הקריטריונים לקבלת צו השיקום הכלכלי הם בראש ובראשונה לעמוד בתנאי הצו לפתיחת הליכים. מלבד במקרה של מישהו שמקבל הפטר מיידי או הפטר לאלתר, באופן כזה הוא לא יצטרך להוכיח כי עמד בכל תנאי השלב הראשון שהוא הצו לפתיחת הליכים.

הפטר מיידי מקבל החייב כאשר בית המשפט בודק ומגיע למסקנה כי אין לו כושר השתכרות של שכר שיהיה מספיק גם למחיית בני משפחתו וגם בכדי לעמוד בהסדר תשלומים. ומי רשאי לתת את ההפטר? מי שנותן את ההפטר הוא בית המשפט, זאת בתנאי שסכום החובות הוא מעל 160,000 ₪.

מה הקריטריונים לקבלת הפטר ושיקום כלכלי
מה הקריטריונים לקבלת הפטר ושיקום כלכלי – בראש ובראשונה לעמוד בתנאי הצו לפתיחת הליכים, מלבד במקרה של הפטר מיידי

מי מוסמך להעניק הפטר?

כאשר סכום החובות הוא מתחת ל-160,000 ₪, מי שמוסמך להעניק את ההפטר הוא הרשם של ההוצאה לפועל. אך זאת רק במידה שמי שיזם את חדלות הפירעון הוא החייב או עורך דין חדלות פירעון מטעמו אולם אם מי שיזם את הבקשה להכרזה על חדלות פירעון הוא הנושה או עורך דין חדלות פירעון בראשון לציון, אזי בכל מקרה מי שיהיה מוסמך להכריז לקבוע את ההפטר הוא בית המשפט.

כך גם לגבי ביטול ההפטר, מי שמוסמך לתת את ההפטר מוסמך גם לבטלו. ביטול ההפטר יהיה כאשר החייב אינו מתנהל בתום לב והוא מנצל את ההסדר שלא ראוי. כמו כן, בית המשפט יכול לבטל את ההפטר גם רטרואקטיבית, אם מתבררים לו כעת נתונים שמעידים כי מלכתחילה לא פעל בתום לב.

וכפי שאמרנו לעיל, ישנם חובות שלא ניתן לקבל עליהם הפטר. במקרים חריגים ניתן לקבל הפטר גם על חובות אלו. על החובות שלא ניתן לקבל עליהם הפטר וכן הקריטריונים שכן ניתן לקבל עליהם הפטר תוכלו להתייעץ עמנו בפגישה או בשיחת טלפון או אף בלינק צור קשר כאן באתר. יודגש כי כל האמור לעיל הוא במטרה להציג לקורא תמונה כללית ואין בהם בכדי לתת ייעוץ משפטי מקצועי.

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי בהתאם למקרה הספציפי שלכם אתם מוזמנים כאמור ליצור עמנו קשר. לסיכום: אחד הקריטריונים החשובים ביותר שישמשו אתכם או את עורך הדין שמייצג אתרם לקבלת הפטר הוא התנהגות בתום לב ולהראות רצינות ורצון להתמיד בתהליך. לקבל הפטר בפשיטת רגל או אם תרצו לדעת האם ניתן להטיל עיקולים על פושט רגל, צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

גולשי האתר חיפשו גם:

האם מעוקל יכול לפתוח חשבון בנק?

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button