מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

פשיטת רגל הגבלות

פשיטת רגל הגבלות

הכרזה על פשיטת רגל, בין מיוזמתכם ובין שהתבקשה על ידי הנושים, מכניסה אתכם לסיטואציה מאוד מבלבלת, בעיקר לגבי פשיטת רגל הגבלות שבדבר. ישנם כמה וכמה הגבלות על פושטי רגל, ומה שמעורר עניין רב בקרב פושטי הרגל הן ההגבלות על פתיחת חשבון בנק והשאלה המרחפת באוויר היא האם לוקחים את הבית בפשיטת רגל.

מאת: עורך דין חדלות פירעון מומחה

האם גם אתם רוצים לקבל מידע על פשיטת רגל הגבלות?

אז כמו שאמרנו לעיל, רבים הנמצאים בהליכי בקשה לפשיטת רגל רוצים לדעת על ההגבלות בפשיטת רגל, לא נוכל במסגרת מאמר זה להרחיב על כל סוגי ההגבלות, אולם על חלקם נביא כאן מידע מורחב, ועל שאר ההגבלות נשתדל לכתוב מאמרים נוספים. האם גם אתם מעוניינים לדעת פרטים על הגבלות בפשיטת רגל?

במאמר שלפניכם תקראו על הגבלות פתיחת חשבון בנק, והאם לוקחים את הבית בפשיטת רגל.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

פשיטת רגל הגבלות
התייעצו עמנו על פשיטת רגל ועל ההגבלות

בעניין פתיחת חשבון בנק לפושט רגל:

  • בנק אינו יכול לסרב לבקשת פתיחת חשבון בנק לפושט רגל.
  • הוא רשאי להתנות זאת באישור של הכונס הרשמי או המנהל המיוחד.
  • הבנק חייב להעמיד לו כרטיס למשיכת כספים (כספומט) וכן לאפשר לו לעשות פעולות בנקאיות באתר האינטרנט ובאפליקציה של הבנק. כגון: העברת כספים, הקמת הרשאה והפקדת צ’ק.
  • אם יש לפושט הרגל היסטוריה של עבירות על החוק שעבר באמצעות חשבון הבנק (הלבנת הון וכדומה), או היסטוריה של אלימות כלפי עובדי הבנק, או חוסר אמון בין הבנק לפושט הרגל, רשאי הבנק לסרב לפושט רגל שמעוניין לפתוח חשבון. אבל הוא חייב לנמק את סירובו בכתב תוך 5 ימי עסקים ממועד הסירוב.
  • הבנק לא יעניק הלוואה לפושט רגל וגם לא אשראי בחשבון הבנק של פושט הרגל (בחוק כתוב – הבנק רשאי שלא להעניק… אולם בפועל הבנקים לא נותנים אשראי בפתיחת חשבון בנק לפושט רגל).
פתיחת חשבון בנק לפושט רגל
הבנק חייב לאפשר פתיחת חשבון בנק לפושט רגל כולל כספומט ועוד

האם בפשיטת רגל לוקחים את הבית?

  • ובעניין השאלה האם בפשיטת רגל לוקחים את הבית, התשובה היא שלא ניתן למכור את דירת המגורים של פושט הרגל אלא אם כן יש אישור של בית המשפט וכן דירת מגורים חלופית לפושט הרגל.
  • בית המשפט נותן אישור לכך רק לאחר שמוודא שאין אפשרות אחרת לפרוע את החוב, וכן לאחר שיבדוק האם בעתיד יוכל החייב להשיג קורת גג על ידי מקורות מימון חיצוניים וכן תנאים נוספים כפי שיראה לנכון.
  • מה הכוונה דירת מגורים חליפית? זה יכול להיות באמצעות תשלום דמי שכירות, או באמצעות מציאת דירה פיזית שבה יוכל לגור.
  • כשמציעים דירה חליפית צריך להתחשב בגודל המשפחה של פושט הרגל, בצרכים מיוחדים שלו.
  • כמו כן הנאמן יצטרך לבדוק את גובה החוב שיהיה ניתן לשלם ממכירת הנכס ביחס לדמי השכירות שיצטרכו לשלם לו עבור דירת המגורים.
  • אם החייב מוגן בחוק הגנת הדייר, יצטרך בית המשפט לפעול בהתאם לחוק גם אם הוא נוגד את התנאים הנ”ל.

ובקיצור, הוצאת דירת מגורים מפושט הרגל היא פעולה לא שכיחה.

לסיכומו של דבר

רבים הנמצאים בהליכי פשיטת רגל רוצים לדעת על ההגבלות בפשיטת רגל, במאמר זה אנו כותבים על פתיחת חשבון בנק והגבלות על דירת המגורים. כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, הבנק אינו יכול לסרב לפושט רגל לפתוח חשבון בנק הכולל כספומט ואישור לפעולות באתר ובאפליקציה אך ללא אשראי. הוא רשאי להתנות זאת באישור של הכונס הרשמי או המנהל המיוחד. למעט במקרים של היסטוריה של הלבנת הון, אלימות כלפי עובדי הבנק, או חוסר אמון. בצירוף נימוק עד 5 ימי עסקים ממועד הסירוב.

ובעניין הבית: לא ניתן למכור את הבית אלא באישור של בית המשפט לאחר שדואגים לדירת מגורים חלופית המתחשבת בגודל המשפחה של פושט הרגל ובצרכים מיוחדים שלו. ואם החייב מוגן בחוק הגנת הדייר, יגבר החוק על ההוראות הנ”ל.

חשוב לנו להבהיר כי המידע המובא כאן אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. כדי לקבל מידע מורחב יותר בעניין פשיטת רגל הגבלות ובעניין האם בפשיטת רגל לוקחים את הבית, תאמו אתנו פגישת ייעוץ. אנו יכולים ללוות אתכם עד לקבלת פשיטת רגל הפטר.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים.

האם בפשיטת רגל לוקחים את הבית
האם בפשיטת רגל לוקחים את הבית
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button