מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

איך לצאת מהחובות

איך לצאת מהחובות

אין דבר המטריד את האדם יותר מחובות. השאלה היא אם יש טכניקה קלה ופשוטה איך לצאת מהחובות, והאמת, הפתרון האולטימטיבי לגיוס כסף באופן המהיר ביותר הוא בעזרת הלוואה בנקאית או חוץ בנקאית. כשמגישים בקשה להלוואה הגוף שמעניק את ההלוואה בודק את יכולתו הפיננסית של מגיש הבקשה ומחליט האם לאשר את הבקשה או לא. יש מקרים רבים שדווקא הבנק פונה ללקוח בהצעה להלוואה לשם כיסוי חובות. אולם יש שאלה נוספת שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני הוצאת הלוואה. השאלה היא האם פעולה זו אכן תועיל לצאת מהחובות או הפוך, היא תסבך אתכם יותר.

איך לצאת מהחובות בעזרת הלוואה בנקאית

כך תבדקו האם הלוואה תעזור לכם או להיפך:

הבנקים מנסים לשכנע כמה שיותר לקוחות להוצאת הלוואה לאיחוד חובות, הסיבה היא פשוטה – הם מרוויחים כסף מזה. אולם יותר ויותר אנשים מתפתים לקבל את ההלוואה שגורמת להם להסתבך יותר. זה נשמע לכם מוכר? האם גם אתם מתלבטים כרגע אם להוציא הלוואה בנקאית? או האם גם אתם נמצאים כרגע בהסתבכות כלכלית עקב הוצאת הלוואה?

במאמר שלפניכם אנו מסבירים, מניסיוננו כמשרד עורך דין חדלות פירעון איך תבדקו את עצמכם אם אכן זה יוציא אתכם מהחובות, או יהפוך את המצב למורכב יותר. ואז עדיף לפנות אלינו לשם ייעוץ.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

איך לצאת מהחובות
איך לצאת מהחובות בלי להסתבך

איך לסגור חובות

  1. שאלה ראשונה היא האם בדקתם ועקבתם אחרי הסיבה שבשלה נקלעתם לחובות. כי אם הסיבה היא התנהלות כלכלית לא תקינה אז השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא, לא איך לסגור חובות, אלא יותר חשוב, האם יש סיבה או גורם כלשהו שיסייע בידכם מכאן ולהבא להתנהל כלכלית יותר נכון (זה יכול להיות סדנה כלכלית ממושכת שעברתם או הפקת לקחים וכו’).

ומצד שני, אם הסיבה שבשלה נקלעתם לחובות היא בשל הוצאה פתאומית לא צפויה, סיבה בריאותית או בלת”ם (הוצאה בלתי מתוכננת) כלשהו, הרי שצריך לוודא שסיבת ריבוי ההוצאה שהוציאה אתכם מאיזון כלכלי כבר אינה קיימת ומעתה אין סיבה מיוחדת שתגרום לצבירת חובות.

  1. שאלה שנייה היא, האם תוכלו לוודא שהכסף לא ילך על הוצאות שבשגרה אלא על תשלום חובות. כי תמיד ניתן יהיה למצוא הוצאות שוטפות נוספות (חופשה שחלמתם עליה זמן רב, חידוש מזגנים וכו’), ולבסוף תמצאו את עצמכם עם אותם חובות פלוס הצורך לתשלום ההלוואה החדשה, זה עלול להיגרר מהר מאוד לצורך בהגשת בקשה לפשיטת רגל.
  2. שאלה נוספת שתעזור לכם לוודא שהכסף אכן יקל על מצבכם הכלכלי היא, האם מדובר בהלוואה שבעזרתה תוכלו לשלם את כל החובות ובעצם לצמצם את סכום כל החובות לחוב אחד יותר מצומצם וכן האם מדובר בתשלום ההולם את יכולות ההחזר שלכם, כי אחרת תמצאו את עצמכם שוב בקלחת של חובות וקשיי תשלום, תצטרכו לגייס הון נוסף כדי לעמוד בתשלום השוטף של החוב והגלגל ימשיך להתגלגל.

כשמוציאים הלוואה לכיסוי חובות חשוב לוודא שבחישוב כללנו את סך כל החובות ושלא יצוצו למחרת חובות חדשים, וכמו כן יש לוודא שאתם יכולים לעמוד בתשלומים ושהם מצומצמים יותר ביחס לסך החובות שהייתם אמורים לשלם עד עתה.

  1. בנוסף, כשאתם חושבים איך לסגור חובות, נסו לחשוב אם יש אנשים שחייבים לכם כסף. אם כן, עליכם למצות את גביית החובות שחייבים לכם בטרם תפנו לאופציה של הוצאת הלוואה. זכרו, על כל שקל נוסף של הלוואה שאתם מוציאים אתם משלמים עוד ריבית.
איך לסגור חובות
איך לסגור חובות בלי להיכנס לתסבוכת

סיכום מסלול היציאה מהחובות

יותר ויותר אנשים מתפתים לקבל ההלוואה מהבנק ליציאה מהחובות, אך היא גורמת להם דווקא להסתבך.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שלא תסתבכו יותר לאחר הלוואה מהבנק, חשוב לבדוק ש:

  • לא מדובר בהתנהלות כלכלית לא נכונה.
  • שסיבת ההוצאה החריגה כבר אינה קיימת.
  • שהכסף אכן יכסה את כל החובות.
  • שיהיה ביכולתם לעמוד בגובה התשלום החודשי של ההלוואה.
  • שהתשלום יהיה מצומצם יותר מסך כל החובות שהיה לכם עד עתה.
  • יש לשמור שהכסף לא ילך להוצאות שוטפות.
  • בטרם תוציאו את ההלוואה ליציאה מהחובות, נסו לגבות את כל הכספים שחייבים לכם.
יציאה מהחובות
סיכום מסלול היציאה מהחובות

מה עושים כשהסתבכתם לאחר איחוד חובות?

הצעד הבא שלכם להוציא הלוואה לאיחוד חובות מבלי להסתבך הוא ליישם את הנאמר לעיל. אם כבר הסתבכתם עם תיקי הוצאה לפועל, פשיטת רגל הגבלות וכדומה, ואתם רוצים לדעת איך לצאת מהחובות או לקבל פשיטת רגל הפטר, צרו אתנו קשר ותאמו פגישת ייעוץ ראשוני חינם.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים.

איחוד חובות
אם הסתבכתם לאחר איחוד חובות התייעצו עמנו
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button