מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

פשיטת רגל הפטר

פשיטת רגל הפטר

הליך פשיטת רגל הוא הליך מאוד מבלבל, אם לא למדתם את החוק אתם עלולים למצוא את עצמכם תוהים כל פעם שאתם מכניסים את היד לכיס בשביל לשלם חוב, ומסתפקים, האם אני צריך / חייב לשלם את החוב, האם תשלום החוב מועיל / מזיק להליך, האם מותר לי בכלל לשלם את החוב בלי לדווח, ומעל הכול מרחפת השאלה כמה זמן יימשך התהליך, מהו הפטר ומה יהיה אחרי ההפטר. לגבי השאלות הראשונות, יש תשובות לכך במאמרים הרבים באתרנו – משרד עורך דין חדלות פירעון ובמקביל תוכלו להתייעץ עמנו. במאמר זה נכתוב על הנושא מהזווית של פשיטת רגל הפטר. מהו בכלל?

האם גם אתם רוצים לדעת מהו פשיטת רגל הפטר?

אנשים רבים ובעלי עסקים פושטים את הרגל, הם מבולבלים ומעוניינים לדעת מה זה הפטר? האם גם אתם מבולבלים ומעוניינים לדעת מה זה הפטר?

הפטר בפשיטת רגל הוא מה שנקרא בפי העם ‘מחיקת חובות’, לאחר תקופה מסוימת שהחייב נמצא בהליכי פשיטת רגל, כשנאמן בית המשפט רואה שהחייב מתנהל כהלכה מבחינה כלכלית ושהוא עומד בכל הסדרי התשלומים שנקבעו לו, המשמעות היא שהוא כשיר להתחיל את תהליך השיקום. או אז הוא מקבל הפטר מכל חובותיו, ומהיום הוא פטור מלשלם כל חוב שנתבע או שהיה יכול להיתבע במסגרת פשיטת הרגל. (לגבי הלוואה לפושט רגל קראו במאמר נפרד).

האם הפטר פשיטת רגל פוטר את החייב מכל החובות שהיו לו עד עתה?

לא בדיוק!

פשיטת רגל הפטר
פשיטת רגל הפטר. האם זה עוצר את כל החובות?

הפטר פשיטת רגל אינו פוטר את החייב מהחובות דלהלן:

  1. קנס למדינה או לרשות המקומית. אם יש לחייב קנס על עבירת תנועה, על בנייה לא חוקית וכדומה, הוא לא יקבל הפטר על חובות אלו. המדינה ככל הנראה רוצה לבטח את עצמה ולמנוע מעוברי חוק להיפטר מחובותיהם הכספיות כלפי המדינה באמצעות פשיטת רגל וההפטר שאחריו.
  2. חוב שנוצר במרמה. אזרח שניסה להערים על גוף או על אדם כלשהו ועל ידי ההערמה הוא נפטר מתשלום כספי (נניח שקיבל רכב ממקום עבודה ללא שהיה זכאי לכך), ולבסוף התברר שהוא רימה הוא יחויב לשלם את הכסף גם לאחר קבלת הפטר. הוא הדין לגבי חוב שהחייב השיג ויתור על כך באמצעות רמייה, הוא יהיה חייב לשלם את החוב גם לאחר הפטר.
  3. מזונות לבת זוג / לילדים / לביטוח לאומי. בהליכי גירושין יש שני סוגי חיובים של מזונות. 1. הבעל חייב לזון את אשתו גם תוך כדי התנהלות הליכי הגירושין עד לנתינת הגט בפועל. 2. לאחר הגירושין בפועל מחייבים בדרך כלל (אלא אם כן מוסכם אחרת) את האב לפרנס את ילדיהם המשותפים בסכום מסוים לכל נפש. אם האב אינו עומד בתשלומים החוק מאפשר לאם הילדים לתבוע את דמי המזונות מהביטוח הלאומי ולקבל קצבה חודשית לא תלויה באב, והביטוח הלאומי מוציא את החוב מידי האב. בכל המקרים הללו, יחויב פושט הרגל בתשלומים, גם לאחר קבלת הפטר פשיטת רגל.

לכל הנ”ל יש חריגים: אם מצב בריאותו של החייב גרוע, או שהזכאי (אימם של הילדים – בת זוגו לשעבר או בעל החוב המרומה) הוא במצב כלכלי טוב מאוד, ניתן להגיש בקשה לבית המשפט לפטור את החייב אחרי הפטר פשיטת רגל גם מחוב זה. החרגה זו באה להבטיח שלא ייווצר מצב בלתי הוגן של תמיכה באדם בעל חוסר אמצעים, שיזדקק להוציא לשם כך הלוואה לסגירת חובות, בזכאי שהוא עשיר ויכול לעמוד לבד רגליו.

הפטר פשיטת רגל
התייעצו עמנו על הפטר פשיטת רגל

לסיכומו של דבר, אחרי הפטר בפשיטת רגל אינה תקפה, למעט מזונות, קנסות וחובות מרמה

אנשים רבים ובעלי עסקים שפושטים את הרגל, מבולבלים ומעוניינים לדעת מה זה הפטר. כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, הפטר פירושו פטור מהחובות ואחרי הפטר בפשיטת רגל כבר אין חובות, למעט קנסות, מזונות וחובות שנוצרו במרמה, כשהחייב אינו נמצא במצב בריאותי רעוע והזכאי אינו אמיד.

הצעד הבא שלכם להתנהלות נבונה במצב של פשיטת רגל הפטר, או אם אתם רוצים לקבל מאתנו טיפים מועילים, עצות שוות והדרכה מעשית למצבי חדלות פירעון וכן על פירוק חברות, תאמו עכשיו פגישת ייעוץ במשרדנו.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים.

אחרי הפטר בפשיטת רגל
גם אחרי הפטר בפשיטת רגל יש עוד עבודה…
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button