מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

עיקול משכורת הוצאה לפועל

עיקול משכורת הוצאה לפועל

המצב הכלכלי לא קל. זו עובדה. אבל לחיות עם עיקול משכורת הוצאה לפועל זה עוד יותר קשה. זה כבר בעיה פרטית שמעיקה כל בוקר וכל שעה. ביטחון כלכלי ותעסוקתי הם דברים מאוד בסיסיים בחיים והמחסור בהם מורגש יום יום, בעיקר למי שנקלע פעם ראשונה בחייו למצב זה. בדרך כלל מדובר דווקא באנשים כמוכם שהיו די מבוססים במקום עבודה ובעקבות כך לקחו על עצמם התחייבויות גדולות של משכנתאות והלוואות. וזה לא קורה בפעם אחת, לאט לאט המצב מידרדר עד שמגיעים למצב של עיקול. אבל אל דאגה יש פתרון כמעט לכל מצב. קראו את המאמר הבא ותקבלו מידע, תצאו פחות מבולבלים. את המאמר הרכבנו מתוך כמה שאלות נפוצות שאנו נשאלים.

עיקול משכורת הוצאה לפועל: 3 שאלות נפוצות שמעוקלי משכורת טריים שואלים ואיך לעבור את התקופה בהצלחה

המשכורת שלכם היא הנכס הכי רגיש שלכם, הנושים שלכם יכולים לעקל את זה בקלות. מה שקורה הוא שפתאום אתם מגלים שהוטל עיקול על המשכורת שלכם, ועד שלא תשלמו את החוב לגורם שהגיש נגדכם את צו העיקול לא תוכלו ליהנות מהמשכורת. זה יוצר מצב אבסורדי, יש לכם כסף בבנק ואינכם יכולים להשתמש בו אפילו לתשלום החוב. אתם נאלצים לגייס כסף מבחוץ (חברים, הורים, אחים וכו’) והמצב מאוד לא נעים בלשון המעטה…

בעקבות המצב הכלכלי יותר ויותר אנשים שהיו במצב סוציו אקונומי בינוני ומטה הגיעו למצבי עיקול משכורת, ומה שכואב בשלבים הראשונים של הטלת העיקול, זה בעיקר חוסר הידע והשאלה איך לצאת מהחובות. נשמע מוכר? האם גם אתם קיבלתם לאחרונה הודעה על עיקול המשכורת?

על 3 שאלות נפוצות של מעוקלי משכורת ‘טריים’ – במאמר שלפניכם.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

עיקול משכורת הוצאה לפועל
עיקול משכורת הוצאה לפועל. יש הרבה חוסר ידע

עורך דין עיקולים עונה על השאלות:

שאלה: מהיכן אמשיך לחיות? מאיפה אני אמור לפרנס את המשפחה והילדים מעכשיו?

תשובה: החוק קובע כי גם מי שיש עיקול על המשכורת שלו, ישנו סכום מינימלי שלא ניתן לעקל מהמשכורת. החלק המינימאלי שלא ניתן להקל נקבע לפי גובה סכום הזהה לקצבת הבטחת הכנסה, בהתאם לגודל המשפחה (לפי חישוב עצמי זה יוצא כ-1500 ₪ ממוצע לנפש).

שאלה: האם להוצאה לפועל יש דרך לדעת מה גובה המשכורת שלי?

תשובה: על פי חוק מחויב המעסיק לדווח להוצאה לפועל על הכספים שהוא – המעביד חייב לעובד ומה שהוא אמור לשלם לו בשלושת החודשים הבאים, זאת, תוך 10 ימים מהוצאת צו העיקול. וכמו כן, החוק מטיל עליו את האחריות להעביר את מלוא המשכורת של העובד לטובת העיקול. אם המעסיק אינו מעדכן, או שמתגלה שאינו מעביר את מלוא המשכורת לטובת העיקול, הוא עלול להסתבך עם החוק. אז אנו מציעים לכם, גם אתם אל תסתבכו עם החוק ופנו לייעוץ משפטי של עורך דין עיקולים שינחה אתכם מה ניתן לעשות בצורה חוקית. ויש הרבה מה לעשות.

שאלה: האם כשאחתום על צו תשלומים, כלומר הסדר פריסת החוב לתשלומים, האם פשיטת רגל הגבלות העיקול יתבטלו אוטומטית?

תשובה: כדי שיתבטלו הליכי העיקול צריך לחתום על ויתור סודיות ולהגיש בקשה נפרדת. פנו לעורך דין עיקולים על מנת שיעזור לכם בכל התהליך.

עורך דין עיקולים
עורך דין עיקולים נותן לכם את הידע החסר

לסיכומו של דבר, מה למדנו בעניין עיקול על משכורת

בעקבות המצב הכלכלי יותר ויותר אנשים שהיו במצב סוציו אקונומי בינוני הגיעו למצבי עיקול על משכורת, ומה שכואב בשלבים הראשונים של הטלת העיקול, זה בעיקר חוסר הידע.

כדי שיהיה לכם ידע בסיסי בעיקול, חשוב שתדעו:

  • שיש סכום כסף שאותו צריך המעקל להותיר בחשבונכם, בשביל צרכי מחייה בסיסיים.
  • שהמעביד מחויב על פי חוק לדווח מראש על המשכורת העתידית שלכם ב-3 החודשים הבאים. וכמו כן שהוא אחראי על כך שהמשכורת תיזקף לטובת המעקל. (אל תסתבכו אותו ואת עצמכם…).
  • שהליכי העיקול אינם מתבטלים אוטומטית גם אם קיבלתם צו תשלומים.

הצעד הבא שלכם לעבור בשלום את התקופה הקשה לאחר עיקול משכורת היא

להרים טלפון או ליצור קשר בכל דרך, כדי לתאם פגישת ייעוץ במשרד עורך דין חדלות פירעון שלנו.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים.

רוצים לקבל מאתנו עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות והדרכה מעשית כיצד להתמודד עם עיקול על משכורת הוצאה לפועל, בקשה לפשיטת רגל ועוד? היכנסו עכשיו לבלוג המורחב שלנו.

עיקול על משכורת
עיקול על משכורת. התקשרו אלינו והראש יסתדר
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button