מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

צו תשלומים בפשיטת רגל

צו תשלומים בפשיטת רגל

צו תשלומים בפשיטת רגל הוא האור שבקצה המנהרה, הוא גם מסדר לכם בראש את תמונת המצב, לעומת הבלבול שהייתם בו עד עתה. צו התשלומים מגדיר את כל המסך השחור שהיה לכם מול העיניים לכדי סכום חודשי מסוים שתצטרכו לשלם עד לסיום הליך פשיטת הרגל. אבל כדי שהוא אכן יסיים את הברדק ויאפשר לכם להתחיל כבר עכשיו בתהליך שיקום יש כמה דברים שאתם חייבים להקפיד עליהם. על כך בשורות הבאות.

קיבלתם צו תשלומים בפשיטת רגל?

3 כללים חזקים שאתם צריכים לשמור

המגמה בפשיטת רגל היא בסופו של דבר שיקום החייב והבאתו למצב שיוכל לפרנס את עצמו ואת ילדיו בכוחות עצמו לאחר המשבר הכלכלי שעובר עליו ולתת לו פתח איך לצאת מהחובות. לשם כך קובע בית המשפט, לאחר חקירת יכולת של החייב, סכום חודשי התואם את יכולתו הכלכלית שאותו הוא יצטרך להכניס לקופת פשיטת הרגל, הסכום מחולק על פי שיקול דעת כונס הנכסים לנושים. לצערנו כיום אנשים רבים מבצעים פעולות פזיזות שגורמות לבית המשפט לבטל את הליך פשיטת הרגל ואת ההגנה הנלווית אליו. מה שנקרא “איזהו שוטה – המאבד מה שנותנים לו”.

נשמע מוכר? האם גם אתם רוצים לדעת איך לא להגיע למצב של ביטול הליכי פשיטת רגל ואיך לא להסתכן בקנסות ואפילו מעצר?

על 3 כללי עוצמה של אנשים בפשיטת רגל שקיבלו צו תשלומים בכדי שלא יפסידו את הצ’אנס שניתן להם – במאמר שלפניכם.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

  1. עיקרון יסוד בפשיטת רגל תשלום הוא כי על החייב מוטלת החובה לפעול בתום לב.

רבים מפושטי הרגל חושבים שלאחר שנכנסו להליכי פשיטת רגל הם הגיעו לחוף מבטחים וכעת מותר להם לפעול ככל העולה על רוחם בחוסר תום לב. צריך לדעת שעיקרון תום הלב אינו נעצר במועד ההכרזה על החייב כפושט רגל והוא ממשיך לאורך כל הליך פשיטת הרגל, עד לסיום ההליך בהסדר או הפטר.

צו תשלומים בפשיטת רגל
צו תשלומים בפשיטת רגל – האור בקצה המנהרה

פשיטת רגל תשלום בזמן ושיתוף פעולה הם מאוד חשובים

ההסבר לחובת תום הלב נובע מהתפישׂה לפיה הליכים אלה הם בבחינת “חסד של המחוקק” מול ההזדמנות הניתנת לחייב להיחלץ ממצבו ולהשתקם כלכלית משכך, “אין כל הצדקה לתת ‘קרש הצלה’ לחייב אשר בא לבית-המשפט בידיים שאינן נקיות, ואין כל הצדקה לפגוע בנושים כדי לסייע למי שנהג בחוסר הגינות ובחוסר יושר” (ציטוט מתוך פסקי דין). חוסר תום לב עלול להביא לביטול הליכי פשיטת הרגל.

  1. שיתוף פעולה עם כונס הנכסים / הנאמן או בית המשפט הוא כלל יסודי נוסף שהחייב צריך להקפיד עליו כדי שלא יתבטל הסדר נושים בפשיטת רגל שלו. הימנעות מחשיפת כלל המידע הנדרש להערכת היקף נכסיו וכושר השתכרותו של החייב, אי-עמידה בפשיטת רגל הגבלות ואי-עמידה בחובת תשלומים, עשויים גם הם להביא לביטול ההליכים בעניינו.

מכיוון שהמטרה הסופית של פשיטת רגל תשלום היא הבאתו של פושט הרגל לשיקום והוויתור על חלק מהחוב הוא בתמורה לכך שישתף פעולה ויאפשר לממונים על התיק להביא אותו לשיקום.

פשיטת רגל תשלום
בפשיטת רגל תשלום ושיתוף פעולה הם הכרחיים

חשוב לעמוד ב הסדר נושים בפשיטת רגל

  1. הכלל השלישי הוא – לעמוד במשימות של פשיטת הרגל – הגשת דוחות, עמידה בתשלומים וכו’. פושט רגל שאינו עומד במטלות ובמגבלות שהוטלו עליו מסתכן בביטול ההליכים ובכך שבית המשפט לא יאשר לו בעתיד הפטר מהחובות.

כשבית המשפט נותן הפטר מחובות הוא רוצה להיות בטוח שהוא מפקיד את גורל השיקום בידי אדם אמין שהפיק את לקחי העבר ויתנהל יותר בזהירות. מי שאינו עומד בתשלומים המינימליים שנקבעו בצו התשלומים שלו, מוכיח חוסר אמינות בעליל.

לעיתים, אם החייב רואה שהוא נכנס לתקופה כלכלית קשה, כגון שפוטר מעבודה וכדומה, עדיף לו להגיש בקשה לשינוי צו התשלומים מאשר להסתבך באי עמידה בתשלומים. אנו במשרד עורך דין חדלות פירעון, בהחלט יכולים לסייע בעניין.

לסיכומו של דבר

לאחר עיקול משכורת הוצאה לפועל, אנשים רבים מבצעים פעולות פזיזות שגורמות לבית המשפט לבטל הסדר נושים בפשיטת רגל ואת ההגנה הנלווית אליו.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שבית המשפט לא יבטל צו תשלומים בפשיטת רגל, חשוב להתייעץ עם עורך דין, לפעול בתום לב, לעמוד בתשלומים ולשתף פעולה עם הכונס.

הצעד הבא שלכם לעבור את התקופה בהצלחה ולהגיע בהקדם להפטר מלא מהחובות הוא

לתאם פגישת ייעוץ במשרדנו בשעות הפעילות.

הסדר נושים בפשיטת רגל
הסדר נושים בפשיטת רגל – קל להתחייב קשה ליישם
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button