מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

כיצד מתבצעת בקשת הפטר?

כיצד לבצע בקשת הפטר

הליכי פשיטת רגל מטילים קשיים רבים על חיי חייבים, אך תמיד קיים אור אחד בקצה המנהרה. אנו יודעים כי בסופו של דבר, נוכל להגיש בקשת הפטר ולקבל הזדמנות לשקם את חיינו. כיום יותר מאי פעם, ניתן לקבל צו הפטר תוך זמן קצר ולהיפרע מכל חובותינו. כדי ללמוד מהו הפטר חובות ולרכוש ידע רב ערך על ההליך, אספנו עבורך את כל הפרטים עבור האופן והתנאים בהם מוגשת בקשה להפטר.

מהו הפטר חובות?

כל חייב המנהל תיק ברשות האכיפה והגבייה והוכרז כמוגבל באמצעים או כפושט רגל רשאי להגיש בקשת הפטר. ההפטר למעשה ימחק את כל חובות החייב לאחר הסדר תשלומים אשר יותווה על ידי בית המשפט או רשם ההוצאה לפועל ובסופו, ניתן יהיה לשוב אל חירות כלכלית ולפתוח דף חדש.

באילו תנאים ניתן להגיש בקשת הפטר?

משהבנו מהו הפטר חובות, ראוי שנבחן מתי ובאילו מקרים נהיה זכאים להגיש בקשת הפטר. אלו כמה מהתנאים ההכרחיים להגשת הבקשה.

רף הסכום

חייבים מוגבלים באמצעים שסכום חובותיהם אינו עולה על 800,000 ₪ זכאים להגיש בקשה להפטר. במידה והסכום עולה על 800,000 ₪, אך אינו עובר את רף 2 מיליון השקלים, ישנה עדיין אפשרות להגיש בקשה להפטר, אך יש לוודא כי החוב המקורי, ללא ריבית, הצמדה וקנסות פיגורים אינו עולה על סכום של 400,000 ₪.

היעדר נכסים בעלי ערך

על החייב להוכיח כי לא עומדים לרשותו נכסים שניתן לעקל או לממשל כנגד החובות. בעלי נכסים בעלי ערך אינם זכאים לקבלת הפטר.

עמידה בצו התשלומים

חייב המעוניין בהגשת בקשת הפטר חייב לעמוד בצו התשלומים ב-3 השנים האחרונות על מנת שניתן יהיה לקבל צו הפטר. במידה ושולמו 18 תשלומים לכל הפחות בטווח שלושת השנים הללו, יוכל החייב לשלם את כל יתרת התשלומים והדבר ייחשב כעמידה בצו התשלומים. תחת תנאי אלו יהיה ניתן לקבל צו הפטר.

הליך פשיטת רגל בעבר

חייב שהתנהל בהליך פשיטת רגל ב-5 השנים האחרונות לא יהיה זכאי להפטר.

תהליך הגשת בקשת הפטר לחייב מוגבל באמצעים

לאורך התהליך להגשת בקשת הפטר מומלץ לקבל ליווי של עו”ד המתמחה בדיני חובות ובעל היכרות עם רשות האכיפה והגבייה. ייעוץ מקצועי זה יאפשר לך ללמוד על כל האפשרויות העומדות בפניך ולהתנהל בצורה חלקה ויעילה יותר מול נושיך ורשויות האכיפה. גם אם רכשת ידע רב לגבי ההליך ומובן לך מהו הפטר חובות וכיצד יש להתנהל כדי להשיגו, ליווי מקצועי יכין אותך לכל תרחיש.

יש לתאם פגישה להגשת הבקשה ולמסור את הטופס הייעודי לבקשת ההפטר בשני עותקים. בנוסף, יש לצרף לבקשה מספר מסמכים:

  • העתק ההחלטה על הכרזת החייב כמוגבל באמצעים או צו כינוס.
  • אסמכתאות על מצב כלכלי לרבות דוחות תנועות בחשבון הבנק, תלושי שכר, תצהירי קרנות וחסכונות, פוליסות ביטוח וכו’.
  • תצהיר חתום על ידי פקיד הוצל”פ או עורך דינך.
  • כתב ויתור סודיות החתום על ידי עורך דינך או פקיד מטעם הוצל”פ.

תהליך הגשת בקשת הפטר לפושט רגל

פושט רגל אשר התנהל בתום לב במהלך פשיטת הרגל ולא צבר חובות חדשים, יהיה רשאי על פי החוק החדש לקבל הפטר לאחר 18 חודשים במידה וסכום חובותיו הינו עד 150,000 ₪ ולכל היותר, תוך 4 שנים. כדי לקבל זכאות להפטר, חשוב להבטיח כי אנו עומדים בכל הדרישות וכי אין כל סייגים לבקשת ההפטר. סייגים אלו עשויים לכלול:

  • חוב שנוצר שלא בתום לב או התנהלות בלתי אחראית במהלך הליך פשיטת הרגל.
  • הרשעה פלילית עקב הפרות של ההליך.
  • נמצאו נכסים אשר ניתן לממשם לפריעת החובות.
  • הוגשה התנגדות מטעם הנושים.

ככל שהחלק היחסי מהחוב שולם לנושים והתנהלות החייב הייתה תקינה ואמינה, כך גדלים הסיכויים כי יינתן הפטר בהקדם.

בקשת הפטר דורשת סיוע מקצועי

כדי להיפטר מחובותיך ולהתחיל בחיים חדשים, חשוב שנקבל את הסיוע המקצועי ביותר שידינו משגת. אנשי מקצוע המתמחים בתחום החובות יוכלו לספק לך את ההכוונה הנכונה ולייצג אותך נאמנה מול בית המשפט ורשויות האכיפה. זהו יתרון חשוב שיכול לעשות את ההבדל בין הליך שהולך ומסתבך ובין דרך סלולה ובוטחת עד למחיקת חובותיך והתחלה של דרך חדשה, יציבה ובטוחה יותר.

 

מקורות:

  1. כל זכות
  2. כל זכות
  3. כלכליסט
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button