מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

הליך פשיטת רגל החדש

מהו הליך פשיטת רגל החדש? חייבים רבים חוששים מהיום בו ייאלצו לפתוח בהליך פשיטת רגל. עם זאת, החקיקה העכשווית והכלים העומדים לרשותך כיום יכולים לסייע לך להשתקם ולחזור לשגרה יותר מאי פעם. כיצד ובאילו תנאים? מישאל גאון עו"ד פשיטת רגל עושה סדר.
מהו הליך פשיטת רגל החדש

הליך פשיטת רגל החדש מעורר ברבים מאיתנו חרדה. בין אם מדובר על הליך פשיטת רגל לאדם פרטי, הליך פשיטת רגל לשכיר או לעצמאי וגם הליך פשיטת רגל לחברה בע”מ.

מהו הליך פשיטת רגל?

הליך פשיטת רגל החדש
הליך פשיטת רגל החדש

חייבים רבים חוששים מהיום בו ייאלצו לפתוח הליך פשיטת רגל הוצאה לפועל. עם זאת, החקיקה העכשווית והכלים העומדים לרשותך כיום יכולים לסייע לך להשתקם ולחזור לשגרה יותר מאי פעם. כיצד ובאילו תנאים? מישאל גאון עו”ד פשיטת רגל עושה סדר.

המציאות הכלכלית בישראל אינה פשוטה. בין המשכנתא, תשלומי הרכב וכל הקשיים הכרוכים בהקמת עסק עצמאי, האתגרים הם רבים ומגוונים ומזמנים מכשולים מאוד לא פשוטים בדרך לרווחה כלכלית. אזרחים רבים, עצמאים ושכירים כאחד, נקלעים לקשיים כלכליים ומגלים כי אין להם יכולת לעמוד בכל התחייבויותיהם ולפרוע את חובותיהם. לכן, עצם צירוף המילים, “הליך פשיטת רגל”, מעורר ברבים מאיתנו חרדה. בין אם מדובר על הליך פשיטת רגל לאדם פרטי, הליך פשיטת רגל לשכיר לעצמאי או הליך פשיטת רגל חברה בע”מ. אין בכך כל פלא, לא קל להצהיר כי אבדה השליטה על יכולתנו הכלכלית. עם זאת, חשוב לדעת שבאמצעות סיוע משפטי מקצועי, ניתן להגיע להסדרים מול רשות האכיפה והגבייה ולפרוע את חובותיך בתנאים המתאימים ליכולותיך. גם במקרה של חדלות פירעון, ההליך כיום משאיר בידיך הרבה יותר אפשרויות מאי פעם לשקם את חייך ולקבל הזדמנות שנייה. כדי ללמוד יותר על ההליך ועל האפשרויות העומדות בפניך, משרד עו”ד מישאל גאון אסף עבורך את כל המידע שכדאי לדעת.

מטרות הליך פשיטת רגל החדש

הליך פשיטת רגל לאדם פרטי
הליך פשיטת רגל לאדם פרטי

פשיטת הרגל היא למעשה ההליך בו נוקטת המדינה על מנת לאפשר לחייבים להגיע להסדר מול נושיהם בו יוכלו לעמוד. ההליך מנוהל בהתאם לפקודת פשיטת הרגל התש”ם – 1980. זהו פתרון המאפשר לנושים לקבל את המגיע להם ובמקביל, לאפשר לחייב להמשיך בחיים נורמליים ולהשתקם באופן יעיל. מעצם הגדרת ההליך, ניתן לראות כי ישנן שתי מטרות עיקריות להליך.

פריעת חובות

במהלך הדיונים שינוהלו בעניין החייב, תיבחן יכולתו הכלכלית בפועל ונסיבותיו האישיות. לאור אלו, ייקבע ההסדר בו יפרעו חובותיו באופן המהיר ביותר. במסגרת ההליך, נדרש למעשה בית המשפט לשמר איזון עדין ביותר בין התחשבות ביכולות של החייב ושמירה על שלומו, ובין עשיית צדק עם הנושים הרוצים לקבל את המגיע להם בהקדם ובהליך הוגן.

שיקום כלכלי – הליך פשיטת רגל החדש

הליך פשיטת רגל לשכיר
הליך פשיטת רגל לשכיר

הליך פשיטת רגל החדש, אמנם, אינו מסתכם רק בהסדר החובות. המוטיבציה בבסיס ההליך היא לסייע לחייב להתחיל דרך כלכלית חדשה ולהיפטר מהנטל הכבד של החובות המקשה עליו בכל תחומי החיים. בהתאם לצרכיו ונסיבות חייו של החייב, יספק בית המשפט הפטר לחייב מהחובות לאחר תקופה ויאפשר לו לשקם את עצמו. החקיקה החדשה מאפשרת לאלו שהוכרו כנתונים בחדלות פירעון לקבל בתנאים מסוימים הפטר מבית המשפט תוך 18 חודשים.

האם כדאי להכריז על חדלות פירעון?

התשובה, מטבע הדברים, היא מורכבת. מצד אחד, יש לא מעט יתרונות בפשיטת הרגל, אך גם לא מעט חסרונות ברורים. יש לא מעט שאלות שראוי שנשאל את עצמנו לפני שנקבל החלטה בעניין.

באילו נסיבות נוצרו החובות?

שאלת תום הלב היא אחת מהמרכזיות בדיון סביב הפטר ופשיטות רגל. במידה וחובות נוצרו עקב נסיבות אישיות כמו בעיות בריאות וגירושין, או אירועים אחרים שמחוץ לשליטתו של החייב כמו תאונות, פיטורין או קשיים בעסק, תהיה לכך משמעות שונה לחלוטין מאשר כשמדובר בחובות שנוצרו עקב תשלום קנסות והחזרים בגין עבירות, או חובות שנוצרו במסגרת הימורים ופעילויות בלתי חוקיות אחרות. גם חובות בגין מזונות לא ניתן להסדיר במסגרת הפטר.

כמה גבוה הסכום?

הליך פשיטת רגל חברה בע מ
הליך פשיטת רגל חברה בע מ

חשוב לזכור כי חדלות פירעון היא המוצא האחרון והסופי ביותר, וגם היא לא חייבת להסתיים תמיד אך ורק בפשיטת רגל. לכן, במידה ומדובר בסכום שייתכן ותהיה לך האפשרות לפרוע בכוחות עצמך, תמיד עדיף לנקוט בצעדים אחרים. יש לא מעט אפיקים אחרים שניתן לבחור בהם כמו הסדר נושים או פריסת חובות. כך נימנע מהגבלות קשות ויעלו הסיכויים שנמצא פתרון ראוי שיאפשר לנו להשתקם בסוף התהליך. לעומת זאת, כשמדובר בסכום גבוה מאוד, ייתכן מאוד שפשיטת רגל תהיה הצעד הנכון ביותר.

האם קיימים נכסים בבעלותי?

במידה ועומדים לרשותך נכסים שונים כמו קרקעות, כלי רכב, חסכונות והשקעות, לא ניתן לנקוט בהליך פשיטת רגל. במקרה כזה, יוכלו הנושים לדרוש כי נכסיך יעוקלו וימומשו על מנת לפרוע את חובותיך. למרבה הצער, רבים מקדישים לא מעט מאמצים על מנת להסתיר נכסים אלו במהלך ההליך. חשוב לציין כי מדובר בעבירה פלילית שעשויה לחשוף אותך לעונשים כבדים.

מה נדרש ממני במסגרת ההליך?

הליך פשיטת רגל לעצמאי
הליך פשיטת רגל לעצמאי

לאחר שתוכר על ידי בית המשפט חדלות פירעון של החייב, ייפתחו כחלק מהתהליך הכללי הליכי פשיטת הרגל. על החייב יוטלו מספר תחומי אחריות וכדי להבטיח שהדברים יעברו חלק ככל הניתן וכי יינתן הפטר בהקדם, חשוב למלא אחריהם באדיקות.

הגשת דוח הכנסות והוצאות

מדי חודשיים, עליך למלא דוח מפורט של הכנסותיך והוצאותיך השוטפות ולצרף סימוכין. דוחות אלו יאפשרו לבית המשפט והמנהל המיוחד להעריך את מצבך הכלכלי ואת התאמתך להליך.

הישמעות לדרישות המנהל המיוחד

המנהל המיוחד האמון על הטיפול בתיק שלך רשאי לדרוש את שיתוף הפעולה שלך למגוון פעילויות וחשוב שנישמע לדרישותיו. המנהל המיוחד עשוי לחקור אותך אודות נסיבות החובות והתנהלותך הפיננסית, לספק לו מידע שיאפשר לו לבחון את הכנסותיך ונכסיך ולמסור לידיו מסמכים שיגבו את טענותיך. שיתוף הפעולה שלך הוא חיוני לקבלת ההפטר.

ביצוע תשלומים בהתאם לצו שנקבע עבורך

תשלומי ההחזר החודשיים, כפי שנקבעו על פי בית המשפט, מהווים חלק בלתי נפרד מהליך פשיטת רגל והינם תנאי הכרחי לקבלת ההפטר.

עורך דין הליך פשיטת רגל מלווה אותך עד הפטר

אם נקלעת לקשיים כלכליים, חשוב לא להתמודד איתם לבד. כדי ללמוד אודות כל הפתרונות הזמינים לך במהלך חדלות פירעון וקבלת ליווי משפטי אמין ומקצועי, אני מזמין אותך ליצור קשר עם משרדנו עוד היום ולהחזיר את השליטה על חייך.
עורך דין חדלות פירעון מישאל גאון

הליך פשיטת רגל החדש | הליך פשיטת רגל לאדם פרטי | הליך פשיטת רגל לשכיר | הליך פשיטת רגל לעצמאי | הליך פשיטת רגל חברה בע מ

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button