מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

עוסק מורשה בפשיטת רגל – דגשים

עוסק מורשה פושט רגל

עוסק מורשה בפשיטת רגל – דגשים בתחום פשיטת רגל עוסק מורשה. איך להתמודד ומה בעצם ההשפעות של הליך פשיטת רגל לעוסק מורשה. כיצד עוסק מורשה בפשיטת רגל יכול לפעול על מנת לעבור את ההליך על הצד הטוב ביותר. האם יש משמעות לכך שעוסק מורשה פושט רגל ומה ההבדלים מאדם פרטי או חברה? תשובות בכתבה

דגשים לעוסק מורשה בפשיטת רגל – פשיטת רגל לעוסק מורשה :

עוסק מורשה בפשיטת רגל
עוסק מורשה פושט רגל

פשיטת רגל עוסק מורשה – במידה וניהול עסק כושל הביא אותך לכדי פשיטת רגל, תיק המע”מ שלך עשוי להיות מוקפא על ידי רשויות המס. החדשות הטובות הן שניתן לקבל אישור מהמנהל המיוחד ולפתוח תיק עוסק מורשה בפשיטת רגל. ברשימה זו נספק הסבר מקיף ומפורט על היתרונות שבהמשך ניהול העסק בפשיטת הרגל, כיצד ניתן לעסוק בתחומך חרף ההגבלות החלות עליך ומדוע צעד זה עשוי להיות בטובתם של כל הצדדים.

עוסק מורשה בפשיטת רגל התגלגלות לפירעון. במציאות בה 80% מהעסקים הקטנים בישראל אינם שורדים את שנתם הראשונה, נחשפים עצמאיים רבים להתרסקות כלכלית. במיוחד בימים אלו, כאשר משבר הקורונה שובר את מטה לחמם של בעלי עסקים רבים, הדרך אל פשיטת הרגל קצרה מאי פעם. במידה ונקלעת לקשיים כלכליים, חשוב להסתייע בהקדם האפשרי בסיוע משפטי. עו”ד המתמחה בתחום יוכל לסייע לך להמשיך ולנהל את העסק גם במסגרת ההגבלות ולדרוש כי יינתן לך אישור לנהל עסק כעוסק מורשה בפשיטת רגל.

מדוע מומלץ לפתוח תיק עוסק מורשה בפשיטת רגל?

סביר להניח שהעסק שהיה בבעלותך עד כה היה מקור ההכנסה העיקרי שלך. בכלכלה הנוכחית, סביר להניח שיהיה לך קשה לייצר הכנסה שתאפשר לך לפרוע את חובותיך כשכיר. משימתו של עורך דינך תהיה לשכנע את בית המשפט והמנהל המיוחד כי אפיק הכנסה זה יאפשר לך לספק החזר ראוי לנושיך על הצד הטוב ביותר וכי גם במסגרת ההגבלות, יהיה באפשרותך לנהל את העסק, גם כעוסק מורשה בפשיטת רגל.

פשיטת רגל עוסק מורשה – ומה אם יש לי חברה בע”מ?

פשיטת רגל עוסק מורשה
פשיטת רגל לעוסק מורשה

כידוע, אחת ההגבלות המובהקות בהליך פשיטת רגל היא האיסור להיות מייסד או בעל עניין בתאגיד. לכן, אין כל אפשרות משפטית להמשיך ולנהל חברה בע”מ תחת הגבלות ההליך. הסיבה לכך היא פשוטה. חברה בע”מ אינה רשומה תחת אדם כזה או אחר אלא מהווה ישות משפטית כשלעצמה. לכן, כל חוב שייצבר לא יוכל להיות מיוחד בהכרח לבעל עניין כזה או אחר. כדי לאפשר פיקוח ראוי על החייב והתנהלותו הכלכלית, חל איסור מוחלט על מעורבותו בתאגיד. עוסק מורשה בפשיטת רגל, לעומת זאת, מחזיק בעסק הרשום תחתיו בלבד. לכן, בית המשפט עשוי להסכים לפתיחת התיק במידה ויוכח מעבר לכל ספק כי הדבר יהיה בטובתם של הצדדים.

אם אכן הייתה בבעלותך חברה בע”מ שגרמה לחובות, יידרש ממך לבצע כמה צעדים כדי לייצר אפיק הכנסה חדש תחת ההגבלות.

  • ראשית, יהיה עליך להגדיר את העסק מחדש ולנהלו כעוסק מורשה.
  • שנית, על עורך דינך יהיה למצוא נימוקים אשר ישכנעו את בית המשפט כי הטעויות שגרמו לצבירת החובות בעסק הישן לא יחזרו על עצמן בעסק החדש וכי יהיה באפשרותך לייצר רווחים שהנושים יוכלו ליהנות מהם, חרף כל ההגבלות הכרוכות בהליך.
  • בנוסף, עליך להקדיש מחשבה מעמיקה לאופן בו ינוהל העסק תחת המצב החדש ולוודא כי גם תחת ההגבלות, כמו האיסור על שימוש בכרטיסי חיוב או ההגבלות החמורות בחשבון, העסק יפעל באופן חוקי ותקין וייצר רווחים.
  • לבסוף, יש לבסס כי זהו אפיק ההכנסה הטוב ביותר שיהיה באפשרותך להמציא כדי לעמוד בתשלומיך וכי הסרת ההגבלות על פתיחת תיק מע”מ תועיל לתהליך.

במידה ואתם לקראת פשיטת רגל פנו בהקדם אל עורך דין פשיטת רגל

לפעמים הצעד המיטיב הוא גם המשתלם ביותר

דגשים לעוסק מורשה בפשיטת רגל
עוסק מורשה בפשיטת רגל דגשים

הוצאה לפועל פשיטת רגל לעוסק מורשה  – כשזה מגיע לפירעון חובות, ראוי שניישם את מאמר הפתגם “בצאתך לנקום, חפור שני קברים”. נושים רבים עשויים לזעום על החייב ולדרוש מרשויות האכיפה כי יפעלו בכל אמצעי על מנת לכפות עליו להחזיר את כל חובותיו – ובצדק. עם זאת, חשוב לזכור כי במקרים רבים לא ניצב מהצד השני רמאי או חדל אישים, אלא בעל עסק שנקלע לקשיים וכעת עומד מול שוקת שבורה. זהו הרגע להניח את רגשי הנקמה בצד ולחשוב אילו צעדים יסייעו לקבל את ההחזר הטוב ביותר לחוב.

לעתים, הדרך הטובה ביותר להביס יריב, היא לדאוג שיהיה לו טוב. הדבר מקבל משנה תוקף כשמדובר על חייבים. על ידי מתן אפשרות לחייב לייצר רווחים, יוכלו גם הנושים ליהנות מהם.

אין ספק, חובות יש להחזיר וזוהי חובתה של המדינה להטיל הגבלות על חייבים עד שהנושים יקבלו את המגיע להם. צעד זה, נמצא במקרים רבים כיעיל והנבון ביותר ואפשר לחייבים רבים לפתוח דף חדש ולהשיב לעסק שאבד להם את חיוניותו. משרדנו עוסק בכל תחומי עיסוק הקשורים בנושא.

פשיטת רגל עוסק מורשה | פשיטת רגל לעוסק מורשה | עוסק מורשה בפשיטת רגל | עוסק מורשה פושט רגל

 

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button