מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

חוב מס הכנסה

חוב מס הכנסה

תחום החשבונאות הוא התחום המתייחס בין היתר למיסים שמשלם האזרח למדינה. בכל משרד גדול יש חשב שמוודא התאמת חובות מס הכנסה מקדמות כנגד חשבונית המתקבלת מהספק שמספק סחורה ומקזז מהתשלומים הבאים של חוב מס הכנסה. וכן חובות מס הכנסה ניכויים. אם יש הפרש בחישוב המס לטובת העסק, צריך החשב לדאוג להשבת המקדמות. שינוי בחישוב המקדמות אומר בהכרח שבית העסק צריך לקבל החזר מקדמות. השתדלו לא להסתבך עם רשויות המס, אם תסתבכו יתווסף לעסק הוצאה של שכר טרחה עורך דין מס הכנסה ובמקרים גרועים יותר הוצאת עורך דין חדלות פירעון.

חוב מס הכנסה ומושגים בסיסיים בענייני מס

מה עושים עם הסדר חובות לבעלי עסקים או עם חובות אבודים, האם אפשר לקזז אותם מההכנסות? ומה עושים כאשר נמכרה סחורה אך היא הוחזרה? כלומר היא חושבה לצורך חובות מס הכנסה מקדמות אך בסוף לא היו כלל הכנסות ממכירה זו. פעולה זו נקראת ‘סטורנו’ בעגה מקצועית. פעולת סטורנו עושים כאשר צריך לתקן הוראה של תשלום שניתנה אך עדיין לא התקבלה בבנק וכן כאשר הבנק החזיר את הוראת התשלום בשל טעות של רישום.

במקרים אלו חשב המשרד מאשר פעולת סטורנו לאחר שבודק את כל הפרטים, את הוראת התשלום ופרטי התשלום. ולאחר מכן הוא גם מוודא שהפעולה נעשתה כראוי. כמובן שאם בסוף כן תתבצע המכירה ובכדי שלא יצטבר חובות מס הכנסה ניכויים, מומלץ שהחשב יעדכן שהמכירה אכן בוצעה ושצריך לשלם מקדמות. אם בית העסק קיבל תשלום באמצעות צ’ק והצ’ק הוחזר על ידי הבנק או שלא כובד מכל סיבה אחרת, צריך לבטל את קבלת הצ’ק במערכת, כדי להפחיתו מחישוב המקדמה. כשמבטלים צ’ק צריך גם לבטל את רישום החשבונית.

חוב מס הכנסה
חוב מס הכנסה

חובות מס הכנסה ניכויים

באופן כללי, המצב האידיאלי הוא לשלם לספק רק לאחר קבלת הדבר שנרכש. כך נחסכים כל הבעיות, אולם לא תמיד הדבר אפשרי. ישנם מוצרים ושירותים שבהם קבלת השירות מותנית בתשלום מקדמה. לאחר שהספק מקבל את התשלום יש צורך לעדכן את התשלום על פי חוק, ולשלם מקדמות מס בהתאם. הרישום מתבצע בצורה של פקודת יומן. וזאת כדי לזכות את חשבון מס הכנסה בסכום ניכוי המס במקור.

ניכוי המס במקור מתבצע על חשבון פרטי הספק לפי מה שמעדכן מי שקיבל את הסחורה. אם ישנו עיקול על חשבון הבנק של הספק או אם הוא נמצא בתהליך שיקום כלכלי לחברה, אם כך יוצא שנכון לעכשיו הספק לא הרוויח כסף במכירה ואינו צריך לשלם חוב מס הכנסה לעת עתה. בכל מקרה של ספק תוכלו להתייעץ אתנו ללא שכר טרחה עורך דין מס הכנסה.

חובות מס הכנסה ניכויים
חובות מס הכנסה ניכויים

חובות מס הכנסה מקדמות

מבין תפקידי החשב במשרדי המפעלים: לאשר את תשלום חובות מס הכנסה מקדמות, לבדוק שהפרטים שהוכנסו נכונים וכן לבטל מקדמות על תשלומים שבסוף לא התקבלו. אם התקבל תשלום חלופי באמצעות צ’ק צריך לבטל את התשלום הקודם ולבצע תשלום מחדש. נציין כי ההגדרה של תשלום מקדמה למס הכנסה וכן חובות מס הכנסה ניכויים שונה מתשלום מקדמה המשולמת לספק של מוצר או שירות מסוים.

מקדמה המשולמת לספק היא סכום כסף המשולם מראש בהתאם ליחסי אמון בין הספק לצורך השירות או המוצר, או בהתאם לערבות הניתנת למשלם. לעומת זאת מקדמות למס הכנסה הן מקדמות המשולמות למס הכנסה לפי אומדן מראש של ההכנסות העתידיות, והם לא מקושרים לאספקת שירות או מוצר מסוים.

חובות מס הכנסה מקדמות
חובות מס הכנסה מקדמות

שכר טרחה עורך דין מס הכנסה

את תשלומי המקדמות למס הכנסה או חוב מס הכנסה (כאשר התברר שהמקדמות היו מעט מדי – מצב פחות שכיח) ניתן לשלם כיום בקלות באתר הממשלתי של רשות המיסים לפי מספר תיק במס הכנסה. מס תיק במס הכנסה מקבלים רק לאחר שרושמים שם את העסק כדין. יצוין כי רישום העסק במס הכנסה אינו מהווה רישום בביטוח לאומי. באתר האינטרנט ניתן לשלם חוב צפוי למס הכנסה וכן תשלום מקדמות מס. כמו כן ניתן לשלם מס על הכנסות מיוחדות (כגון הגרלות וכדומה), קנסות ועוד.

לחילופין ניתן לשלם בבנק הדואר באמצעות שובר תשלום, או בכרטיס אשראי של בעל התיק, וכן בעזרת העברה בנקאית לבנקים: דיסקונט, מרכנתיל, מזרחי, הפועלים, הבינלאומי ובנק לאומי. באתר של רשות המיסים ניתן לעשות פעולות נוספות, כגון תשלום אנרגיה מתחדשת, החזרת מענקי קורונה ועוד. בכל שאלה או להרחבה בנושא תוכלו לפנות אלינו. מעבר לשירות המסור שמקבלים לקוחותינו אנו גובים שכר טרחה עורך דין מס הכנסה וכן שכר טרחה עורך דין הוצאה לפועל בהתאם לחוק ומהנמוכים בשוק. אל תהססו לפנות!

שכר טרחה עורך דין מס הכנסה
שכר טרחה עורך דין מס הכנסה
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button