מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

חדלות פירעון חוק

מה זה חוק חדלות פירעון

חדלות פירעון חוק חדש הישן לעומת חדלות פירעון החוק החדש. מה זה חוק חדלות פירעון ומה חשוב לדעת עליו? אם הגעתם למצב של פשיטת רגל וחדלות פירעון חשוב שתכירו את החוק על בוריו.

מה זה חוק חדלות פירעון ועל מי הוא חל?

חדלות פירעון חוק
מה זה חוק חדלות פירעון

חדלות פירעון חוק זמן רב דרוש עבור הליך חדלות פירעון חוק מסודר. כעת, בכל הקשור לחדלות פירעון החוק החדש מחליף את גישת הענישה בגישה חברתית. מאמר זה יסביר מה זה חוק חדלות פירעון ועל משמעותו.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי התשע”ח-2018 טורף את כל הקלפים מחדש ומאפשר לחייבים רבים לעבור שיקום מיטיב ולקבל הזדמנות שנייה. המדיניות החדשה אינה חלה על כולם ותלויה במידה רבה בנסיבות יצירת החוב והיקפו. כיצד נדע האם אנו עומדים בקריטריונים? ערכנו עבורך מדריך קצר ויעיל.

מה זה חוק חדלות פירעון בעצם?

מה זה חדלות פירעון – כבר תקופה שגורמים רבים בתחום המשפט, האכיפה והחקיקה בישראל טוענים כי נדרש בכל הקשור לחדלות פירעון חוק מסודר שיעגן מדיניות אחידה לכל החייבים. כעת, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי התשע”ח-2018 מספק מענה לדרישה זו. במסגרת החוק, יוכלו חייבים רבים לקבל הזדמנות שנייה ולשקם את מצבם הכלכלי. חוק זה נובע מתוך הבנה אשר גובשה במשך שנים. במציאות בה כמעט עשירית מהאוכלוסייה הישראלית מנהלת תיקי הוצל”פ, הפכו צעדי האכיפה מענישה ראויה למתחמקים מפירעון חובותיהם למכת מדינה. חייבים רבים אשר איבדו את יכולת ההחזר שלהם עקב נסיבות מורכבות כמו מחלה, משברים בעסק וכיו”ב, זכו ליחס שווה לזה שקיבלנו נוכלים ורמאים והיה כצדיק כרשע.

חדלות פירעון חוק חשוב – כעת במסגרת חדלות פירעון החוק החדש יאפשר לחייבים לנהל הליך חדלות פירעון למשך 4 שנים ולאחר מכן, יזכו להפטר. במקרים מסוימים, ניתן יהיה להגיע להפטר כבר תוך 18 חודשים ולהתנהל בתהליך גמיש ומקל יותר דרך רשם ההוצאה לפועל, מבלי לעבור כלל דרך בית המשפט. במידה וחובותיך הינם בין 50,000-150,000, מגיע לך הליך מהיר ופשוט יחסית. על מנת לוודא כי כל הקריטריונים להליך חלים עליך, חשוב להיוועץ תחילה בעורך דין המתמחה בתחום.

מדוע מהווה חוק חדלות פירעון חוק כה משמעותי?

מה זה חוק חדלות פירעון
חדלות פירעון החוק החדש

עו”ד מישאל גאון משרד עורכי דין  מסביר – המעבר מגישה של ענישה לגישה של שיקום אינו בא רק לקראת החייבים. השינוי המהותי הזה נובע מגישה הוליסטית שבסופו של דבר תהיה בטובתם של כל הצדדים בחוב ובטובתה של הכלכלה הישראלית בכלל. במובן הזה, מהווה חוק חדלות פירעון חוק הנובע מראייה ארוכת טווח ורחבת היקף. כיצד בא הדבר לידי ביטוי?

  • הנושים יזכו להחזר חלקי של חובותיהם. בהתחשב בעובדה שבהליכי פשיטת רגל רבים, יכלו לקבל רק סכום זעום, חרף העיקולים וההגבלות שהוטלו על החייבים, ההסדרים החדשים מהווים שיפור משמעותי. גם האפשרות לנהל עסק עצמאי במהלך ההליך מספקת אפיק הכנסה שיבטיח לנושים החזר קבוע ויציב יותר מאשר ענישה והגבלות.
  • הכלכלה הישראלית תיהנה ממספר רב יותר של עסקים מתפקדים שקיבלו הזדמנות שנייה לפעול. משמעות הדבר היא תעסוקה לעובדים רבים יותר, תחרות נמרצת יותר ופעילות עסקית ענפה ובריאה יותר.
  • וכמובן, החייבים אשר ספגו מכה קשה וכואבת לא יצטרכו לספוג פצע על חבורה ויקבלו הזדמנות לשקם את חייהם ולהתחיל לפסוע בדרך חדשה בהתנהלותם הכלכלית.

עבור המנוהלים בחדלות פירעון החוק החדש מספק שינוי נחוץ

מה זה חוק חדלות פירעון
חדלות פירעון חוק

על אף שמדובר בחוק חשוב ביותר לחייבים אשר איבדו את יכולת ההחזר שלהם בנסיבות טראגיות, קיימים קריטריונים והגבלות שמטרתם להבטיח כי במסגרת חדלות פירעון החוק החדש לא ינוצל לרעה. לכן, כדי להבטיח שההליך החדש והמיטיב לקראת הפטר ושיקום כלכלי יופנה לאלו הזקוקים לו באמת, אלו כמה מהמקרים בהם לא תתקבל בקשה לחדלות פירעון.

  • חובות שנוצרו כתוצאה מתשלומי פיצויים או גביית קנסות עקב ביצוע עבירות פליליות.
  • חובות שנוצרו עקב הוצאות משפטיות על תביעות שהוגדרו כמציקות או קנטרניות.
  • באותה הרוח, גם חובות שנוצרו מלכתחילה עקב פעילות עבריינית כמו הימורים, סחר בסמים או מעשי הונאה שלא צלחו, לא ייחשבו כחוב המזכה בהליך חדלות פירעון.

סכומי חוב מקסימליים ומינימליים.

הקריטריון הראשוני ביותר להגשת בקשה להליך, הוא סכום החוב. חובות הנמוכים מ-50,000 ₪ אינם מאפשרים כניסה להליך חדלות פירעון. במקרים כאלו, מוטב להגיש בקשה לאיחוד תיקים או להסדרי חוב מסוגים כאלו ואחרים.

בנוסף, חובות שסכומם עולה על 800,000 ₪, לא יאפשרו קבלת הפטר ברוב המקרים. במידה וחובך גבוה מסכום זה, יש לברר מה היה גובה הסכום המקורי. חובות שגובהם היה עד 400,000 ₪ לפני קנסות ואגרות משפטיות, עשויים להתקבל במקרים מסוימים. בכל מקרה, חוב שגובהו עולה על 2 מיליון, לא יאפשר לעולם קבלת הפטר. על מנת להבטיח כי ההליך יפעל לטובתך, חשוב לפנות לגורם משפטי מוסמך ולזכות לליווי איש מקצוע שינחה אותך צעד צעד אל השיקום הכלכלי. לייעוץ פנו בהקדם למשרדנו בנושא זה ובנשואים נוספים – ניתן לפנות אלינו בכל הקשור אל תחומי עיסוק בתחום חדלות פירעון

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button