מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

צו תשלומים חדלות פירעון

צו חדלות פירעון

צו תשלומים חדלות פירעון הוא צו המאפשר פריסת תשלומים לחייב. צו חדלות פירעון מידע על כיצד להגיע אליו ומה משמעותו ומה השלבים אל השגת צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון – בגוף הכתבה.

צו הפטר חדלות פירעון

כל הצעדים לקבלת צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון

צו תשלומים חדלות פירעון
צו חדלות פירעון

בזכות החקיקה החדשה המסדירה את התנאים לצו הפטר חדלות פירעון הופכת לפתרון משנה חיים עבור חייבים רבים. כיצד נקבל צו חדלות פירעון? אספנו עבורך כמה נקודות חשובות.

הוצאה לפועל – אם חובך מתנהל לאורך זמן רב, תוך עיקולים והגבלות רבות שהוטלו עליך על ידי רשות האכיפה והגבייה, חשוב לדעת כי במידה ולא נצליח לעמוד בתנאי צו תשלומים חדלות פירעון עשויה להיות הצעד הבא. על אף שהכותרת עשויה להיות מאיימת ומבהילה, חשוב שנדע כי קבלת צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מבית המשפט אינה חייבת להיתפס כסוף החיים, אלא כהזדמנות להתחלה חדשה והבראה כלכלית. ייצוג משפטי ראוי לאורך ההליך יאפשר לך להבטיח כי הדברים יתנהלו באופן התואם את מצבך ונסיבותיך וכי בסופו של דבר, הדברים יסתיימו באופן מיטיב. כשנסלל הנתיב לקראת צו הפטר חדלות פירעון עשויה להיות הצעד הנכון ביותר.

לאחר אי עמידה בצו תשלומים חדלות פירעון תמנע צעדים דרסטיים

צו הפטר חדלות פירעון
צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון

החיים אינם צפויים. במקרים רבים משהיינו רוצים להאמין, התחייבויות שלקחנו לאורך זמן בשנה אחת בביטחון מלא שנוכל לעמוד בהן, הופכות לבלתי אפשריות בשנה שלאחר מכן. ישנם מצבים בלתי צפויים כמו גירושין בחדלות פירעון ועוד. בדיוק כפי שאופיים ההפכפך של החיים יצר את החובות מלכתחילה, כך גם צו התשלומים לו התחייבנו על מנת להסדיר את החוב, עשוי להפוך לנטל כבד מנשוא ככל שהמצב הכלכלי מתדרדר. במקרה כזה, בו לא ניתן עוד לעמוד בתנאי צו תשלומים חדלות פירעון היא אפשרות סבירה וייתכן מאוד שנושיך ידרשו מבית המשפט להוציא צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון.

חשוב לדעת כי בכל מקרה בו מרחף מעל ראשך סיכוי סביר לצו חדלות פירעון, מוטב להקדים תרופה למכה ולהגיש את הבקשה לצו ביוזמתך. הליכים הנעשים ביוזמת החייב זוכים ברוב המקרים לתנאים טובים יותר ויאפשרו לך להיכנס אל מסלול גמיש ומאפשר יותר אל שיקום כלכלי ואל צו ההפטר המיוחל. ישנם כמה יתרונות משמעותיים לכניסה להליך.

  • במידה וחלו עיקולים על רכושך, הם יוקפאו מידית עם כניסתך להליך ויאפשרו לך להתנהל בצורה גמישה יותר עם כספך וללא חשש מאיומי מאסר בפועל.
  • לאחר ההכרזה על ההליך, המנהל המיוחד הממונה על התיק שלך יאמוד את מצבך הכלכלי ויבצע תוכנית לשיקום כלכלי. כחלק מכך, יותאם לך צו תשלומים שניתן יהיה לעמוד בו.
  • בזכות החקיקה החדשה, הדרך עד ההפטר אורכת 4 שנים. במידה וסכום חובותיך אינו עולה על 150,000 ₪, ייתכן מאוד כי יהיה ניתן להגיע להפטר תוך 18 חודשים במסלול המקוצר המיוחד הזמין כעת. כדי להבטיח שהתהליך יהיה זמין לך, חשוב לבצע את ההליך ביוזמתך ולהיעזר בסיוע משפטי מקצועי.

התנאים במסגרת צו חדלות פירעון

צו חדלות פירעון
צו תשלומים חדלות פירעון

עו”ד פשיטת רגל – תוך כדי ההליך, יש לעמוד במספר תנאים.

  • יש למלא דוח הכנסות והוצאות דו חודשי המפרט את כל התנהלותך הכלכלית בצירוף חשבוניות וקבלות. כך יתאפשר למנהל המיוחד לבצע הערכה מדויקת של מצבך.
  • עמידה בצו התשלומים במהלך צו חדלות פירעון היא אחד מהתנאים ההכרחיים להמשכו של ההליך ולקבלת ההפטר.
  • במהלך התקופה, המנהל המיוחד עשוי לדרוש ממך מסמכים שונים ולספק לו גישה למקורות כאלו ואחרים על מנת לחקור את מצבך הכלכלי ולוודא כי התנהלותך בהליך נעשית בתום לב. שיתוף הפעולה שלך הוא קריטי להצלחת התהליך.

הצעדים לאחר קבלת צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון

עד לקבלת צו הפטר חדלות פירעון טומנת בחובה לא מעט תחנות שניאלץ לעבור בדרך.

הדיון הראשוני לאחר הגשת הבקשה

בית המשפט יזמן אותך לדיון על מנת לקבל החלטה בדבר הנפקת צו כינוס. במידה וימצא בית המשפט לנכון כי מצבך הכלכלי עומד בתנאים להגשת צו כינוס, יופקדו נכסיך בידי הממונה לחדלות פירעון ושיקום כלכלי להערכת מצבך. למותר לציין, כי כל העיקולים וההגבלות נגדך יוקפאו בשלב זה.

עריכת חקירת יכולת

המנהל המיוחד שימונה לך מטעם בית המשפט יעריך את שווי כלל הנכסים הנמצאים בבעלותך ויבחן האם מצבך הכלכלי אכן מתאים למצב המצדיק צו חדלות פירעון.

החלטה והנפקת הצו

צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון
צו הפטר חדלות פירעון

במהלך תקופת כינוס הנכסים, יהיה עליך להמשיך ולעמוד בצו התשלומים ולשתף פעולה עם המנהל המיוחד באופן מלא. לאחר תקופה שלא תיארך מעל חצי שנה, יערוך בית המשפט דיון נוסף בעניינך ויקבל החלטה האם לאשר את פשיטת הרגל. במידה ותתקבל החלטה לאשר, כל הנכסים העומדים לרשותך ימומשו על מנת לפצות את נושיך וצו תשלומים עדכני ייקבע וישמש אותך לאורך התהליך כולו.

לאחר קבלת צו הפטר חדלות פירעון תגיע לסיומה

במידה והכול יתנהל בצורה תקינה ולא יחול כל אירוע חריג, ניתן יהיה להגיש בקשה לצו הפטר ולמחוק את חובותיך. ההפטר אינו ניתן בקלות ראש ודורש שיתוף פעולה מלא מצידך והתנהלות בתום לב מלא ללא ניסיונות להונות את המנהל המיוחד או להסתיר ממנו מידע חיוני. כדי לעמוד בכל הקריטריונים להליך הקצר אשר יאפשר לך לקבל הפטר תוך שנה וחצי בלבד, חשוב מאוד שנקבל ייעוץ משפטי מקצועי וליווי צמוד לאורך כל ההליך. בקצה הדרך, ממתינה לך ההזדמנות לתיקון גדול בחייך.

צו תשלומים חדלות פירעון | צו חדלות פירעון | צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button