מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

איך להתמודד עם חובות לעסקים בחובות

איך להתמודד עם חובות לעסקים בחובות

אתם רוצים חופש מהנושים? יש לכם חובות לספקים, בנקים, לרשויות המס? מבולבלים? מה קודם, מה אפשר לשלם מאוחר יותר בלי לגרום לנזקים? ומתי המוצא היחיד הוא ללכת להסדר מול הנושים… אתם יכולים לעמוד בלבטים האלו? אתם מסוגלים לתפקד ולהיות מרוכזים כשברקע יש לכם כל כך הרבה טרדות? אתם יכולים לתעדף משימות? כל אלו הם שיקולים שצריך לקחת לפני פתיחת עסק.

החלטת לפתוח עסק – האם זה בשבילך? האם אתם יודעים איך להתמודד עם חובות לעסקים בחובות?

לעסק עצמאי יש סיכויים רבים להצליח ולהעשיר את בעליו, אבל מול הסיכוי יש גם סיכון. יותר ויותר בעלי עסקים בישראל מתמודדים עם השאלה איך להתמודד עם חובות לעסקים בחובות. לפעמים מדובר בחובות שאפשר להסתדר איתם, כלומר, לבקש פריסת חוב וכדומה, אך לעיתים מדובר בנושים קשים שאינם מוכנים לפרוס את החוב, או בבנק שמזהה שאתם במצוקה ואינו מעוניין להיענות לבקשתכם, או יותר גרוע – בלבול של החובות ותחושה של איבוד שליטה. נשמע לכם מוכר? האם גם אתם מתמודדים עם שאלת החובות? בכל מצב אתם יכולים להתייעץ עמנו ולקבל את מלוא השירות.

במאמר שלפניכם בחרנו דווקא לכתוב על המצב קודם ההסתבכות. מה ניתן לעשות או לתכנן מראש כדי להימנע ממצבים לא נעימים של הסתבכות בחובות וכו’. (בסוף המאמר תוכלו לקרוא טיפים למי שכבר הסתבך, ולגבי תושבי חו”ל תוכלו לקרוא במאמר: פשיטת רגל לתושבי ארה”ב) מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

איך להתמודד עם חובות לעסקים בחובות
בחן את עצמך: אתה יודע איך להתמודד עם חובות לעסקים בחובות? 

מחיקת חובות לעסקים

האם אתם מסוגלים לשמור על קור רוח במצב של חובות? כל עסק נמצא כמעט בכל שלב במעגל החיים שלו בחובות, קשיים כלכליים לעסקים הם לא תופעה נדירה. אבל לא כל חוב הוא בעייתי, לא כל חוב אמור להוביל לצורך של מחיקת חובות לעסקים. אם מדובר בחוב עתידי הוא בכלל לא בעייתי. אבל יש אנשים שמטבעם זה מטריד את שיקול הדעת שלהם.

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם אתם יכולים לעמוד במצבים כאלו. כלומר לשמור על שלוות נפשית גם במצב של חובות. וזוהי שאלה שצריכה להישאל לפני פתיחת העסק. כי אחת הסיבות העיקריות שגורמות לאיבוד שליטה כלכלית ולצורך למחיקת חובות לעסקים היא הבלבול וחוסר יכולת לתעדף משימות בהתנהלות הכלכלית.

מחיקת חובות לעסקים
האם את מסוגלת להתמודד בלי מחיקת חובות לעסקים? 

חובות לרשויות

השאלה השנייה לפני פתיחת עסק היא: “האם יש לי משמעת עצמית?” אחת האתגרים של בעלי העסקים היא לא להשתמש בכסף על חשבון התשלום לספקים, חובות לרשויות ולשאר נושים, כמו גם לנהל את קופת המע”מ בנפרד. אם אתם חושבים שלא תוכלו לשמור על הכסף לתשלומים השונים אתם בסיכון גבוהה להסתבכות כלכלית.

האם תרוצו לשוק האפור? השאלה האחרונה והכי חשובה היא, מה תעשו במקרה של הסתבכות? אם אתם טיפוס שיעשה הכול לברוח מהמצב – גם במחיר של הסתבכות עם השוק האפור – העסק הזה לא בשבילכם. פשוט לא. כי להסתבכות עם השוק האפור יודעים איך נכנסים, אך לא יודעים איך יוצאים מזה. ויותר נכון – הסיכוי לצאת מזה קלוש מאוד. אתם לא יודעים כמה אלפי שקלים של ריביות תשלמו בסופו של דבר על כל שקל שתוציאו. אתם מכניסים את עצמכם לבור ללא תחתית. זכרו! חובות לשוק האפור זה לא כמו חובות לרשויות (כשאדם מגיע למצב של חוסר ברירה, עדיף שיפנה מראש לעורך דין פשיטת רגל לעסקים מאשר להגיע אליו לאחר הסתבכות…).

חובות לרשויות
כדי לשלם חובות לרשויות בזמן צריך משמעת עצמית

קשיים כלכליים לעסק בחובות

לסיכומו של דבר – יותר ויותר בעלי עסקים בישראל מתמודדים עם השאלה איך להתמודד עם חובות לעסקים, כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי למנוע מצב זה בדקו את עצמכם לפני פתיחת העסק. חשוב לשאול את עצמכם – האם אתם יודעים לתעדף משימות, האם יש לכם משמעת עצמית, והאם לא תתקרבו לשוק האפור בכל מצב?

עכשיו תורכם. עד עכשיו הצגנו בפניכם 3 הערות חשובות לבדוק את עצמכם אם אתם מתאימים לפתיחת עסק, מזווית הראייה הכלכלית. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף? איזו הערה הייתם מוסיפים מעבר ל-3 ההערות שהצגנו במאמר? אנא, שתפו אותנו פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולהתקדם. החלטתם בסוף לפתוח את העסק? מזל טוב! שיהיה בהצלחה. הצעד הבא שלכם להצליח הוא התנהלות כלכלית שקולה ומחושבת. אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים. אם כבר הסתבכתם, אם אתם נמצאים במצב של קשיים כלכליים לעסק בחובות ואתם רוצים לקבל מאתנו ייעוץ והדרכה מעשית איך להתמודד עם חובות לעסקים בחובות ולהתנהלות כלכלית נכונה במצב שנקלעתם אליו, צרו אתנו קשר – עורך דין חדלות פירעון.

קשיים כלכליים לעסק בחובות
קשיים כלכליים לעסק בחובות? קבלו ייעוץ והדרכה 
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button