מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון

בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון

כשבית המשפט נותן צו כינוס נכסים הוא קובע גם תשלום חודשי שהחייב צריך לשלם לקופת הכינוס בכדי לשלם לפחות חלק מחובותיו וזאת עד לקבלת צו הפטר חלוט. לאחר שנקבע התשלום החודשי יכול החייב להגיש בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון מה שנקרא בקשה להפחתת צו תשלומים. הבקשה צריכה להיות מנומקת היטב ועדיף שהיא תיעשה בעזרת עורך דין חדלות פירעון מנוסה.

ולכן גם אם כבר הגשתם בקשה בעבר ובית המשפט לא אישר את הבקשה, ייתכן והסיבה היא מכיוון שעורך הדין לא הציג את הדברים כראוי, אתם יכולים לנסות שוב באמצעות בקשה נוספת לבית המשפט על ידי עורך דין אחר שינסה להוכיח כי השתנו הנסיבות וכעת אתם זכאים להפחתת התשלום החודשי. תמיד תוכלו להגיש בקשה זו, אך חשוב במיוחד להגיש אותה, אם אתם חשים שלא תוכלו לעמוד בתשלום החודשי בזמן. מכיוון שאי עמידה בתשלום החודשי עלולה לגרום לביטול הליך פשיטת הרגל. לכן, הקדימו רפואה למכה והגישו את הבקשה מבעוד מועד.

בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון

כאמור, בעת קבלת צו כינוס נכסים מקבל החייב גם צו תשלומים חודשי שקובע כמה הוא יצטרך לשלם מדי חודש בחודשו לקופת הכינוס. אם החייב רואה שלא יוכל לעמוד בתשלום עליו להגיש בקשה להפחתת צו תשלומים. את הבקשה ניתן להגיש בכל עת, כל זמן שצו התשלומים בתוקף. את הבקשה צריך להגיש לבית המשפט שבו הוא הוכרז כפושט רגל. ומומלץ כאמור לעשות זאת בעזרת עורך דין לגביית חובות.

שלבי הגשת בקשה להפחתת צו תשלומים:

  1. הגשת הבקשה לבית המשפט.
  2. בתוך הבקשה – נימוקים לסיבת הגשת הבקשה.
  3. פירוט ההוצאות וההכנסות החודשיות.
  4. הגשת עותק לכונס הנכסים או למנהל המיוחד האחראי על התיק.
  5. השלב האחרון: קבלת אישור או דחייה. (לפעמים יש שלב ביניים שבו מבקש בית המשפט את חוות דעתו של כונס הנכסים).
  6. השלב האחרון לא חייב להיות סופי… אם בית המשפט לא אישר את הבקשה, תוך 30 יום מקבלת תשובת בית המשפט ניתן להגיש ערעור.
בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון
בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון

בקשה להפחתת צו תשלומים דוגמא

יש מקרים בהם צריך לבקש רשות על ערעור, על כל מקרה תוכלו להתייעץ עמנו באופן פרטני. חשוב לנו להדגיש כי כל הנאמר כאן על בקשה להפחתת צו תשלומים דוגמא בלבד, כך גם בכל המאמרים באתר, לא מידע משפטי מקצועי, ואין לנו אחריות על כל נזק שיכול להיגרם כתוצאה מכך. המטרה של מאמרים אלו היא מתן מידע כללי ולתת רקע לאדם הנמצא במצב זה, אשר אינו ברור לרוב האוכלוסייה. ובכל מקרה כאשר תקבלו ליווי מקצועי תוכלו לעבור את התקופה בקלות יתר.

אנו כעורכי דין מטפלים בתיקים שכאלו בתדירות גבוהה ולכן אנו יכולים להתייחס לכך בפרופורציה הנכונה. יש לנו ניסיון רב בהתמודדות מול גורמי ממשלה בתחומי פשיטת רגל, חדלות פירעון והוצאה לפועל. כמו כן ידע ובקיאות רבה בחוקים הרלוונטיים ובכל התקנות והמונחים הרלוונטיים. אתם יכולים להתייעץ אתנו בכל עת על גבייה בהוצאה לפועל, על בקשה להפחתת צו תשלומים דוגמא של חייב בהוצאה לפועל או של פושט רגל, על חקירת יכולת של הוצאה לפועל, על הגבלות חייב מוגבל באמצעים ועוד.

בקשה להפחתת צו תשלומים דוגמא
בקשה להפחתת צו תשלומים דוגמא

פסיקה הפחתת צו תשלומים

נשמח לשמוע מכם כמה אתם משלמים מדי חודש לפי צו התשלומים שנקבע לכם ולייעץ לכם איך להגדיל את הסיכוי לפסיקה הפחתת צו תשלומים לטובתכם, אם ניתן במקרה הספציפי שלכם ואיך. כדי שהסיכוי שהבקשה תאושר יגדל, על הבקשה להיות מנומקת היטב. לא ניתן להקל ראש בצו התשלומים משום שהוא אחד מהעקרונות של תהליך פשיטת הרגל. סכום זה מופנה לקופה של הכינוס כחלק מהתשלום לנושים. צו זה לוקח בחשבון הן את גודל ההתחייבויות של החייב כלפי נושיו והן את צורכי מחייתו הבסיסיים.

ומכיוון שכל ההיבטים נלקחים כאן בחשבון אין החייב יכול לטעון שהיה צריך כסף למחייה, ולכן בית המשפט רואה בחומרה הפרה של צו התשלומים ולא יאשר בפסיקה הפחתת צו תשלומים. במקרים חמורים זה נחשב לחוסר תום לב ויכול להוות עילה לביטול הליכי פשיטת רגל. שימו לב! אם נראה לכם שלא תוכלו לעמוד בהתחייבות, פנו אלינו כבר עכשיו על מנת לבדוק איך ניתן לקדם את פני הרעה ולהגיש בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון.

פסיקה הפחתת צו תשלומים
פסיקה הפחתת צו תשלומים
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button