מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

צו הפטר חלוט

צו הפטר חלוט

אם הגעתם לצו הפטר חלוט הגעתם לסוף המסע בהצלחה. צו הפטר הוא השלב האחרון והסופי של הליך חדלות פירעון. צו זה מוחק את החוב ומהיום אתם חופשיים לנפשכם ולפתוח דף חדש בחיים הכלכליים. צו ההפטר הוא בעצם כמו צו הגנה לחייב מפני גבייה של חובות שהוא קיבל עליהם הפטר.

צו הפטר חלוט

כאשר החייב מקבל את צו ההפטר הוא מקבל הפטר לא רק מהחובות אלא גם מכל ההגבלות חייב לא מוגבל באמצעים שהיו מוטלות עליו מאז תחילת כניסתו להליך פשיטת רגל או הגשת חדלות פירעון. וזה נכון לגבי כל סוג של הפטר. אולם צו הפטר חלוט הוא צו חזק ועוצמתי הרבה יותר מאשר כל סוג של צו הפטר. צו הפטר חלוט אומר בעצם שהחייב נפטר מכל חובותיו באופן מיידי ללא שום תנאי או הגבלה כלשהי.

קבלת צו הפטר חלוט תלוי בהרבה גורמים, בין היתר בהתנהלות הכלכלית של החייב במהלך ההליך של חדלות הפירעון שהיה נתון בו. וכמובן בתנאי שהחובות נוצרו בתום לב. לאחר שהחייב מקבל צו הפטר לא יהיה ניתן לתבוע ממנו שום חוב שנוצר לפני כניסתו להליך, אף אם לא נתבע החוב במסגרת פשיטת הרגל. במילים אחרות – כל חוב שנתבע במסגרת פשיטת הרגל וכן חוב שהיה יכול להיתבע במסגרת פשיטת הרגל, אף אם לא נתבע בפועל, לא ניתן כרגע לתבוע אותו, היות והחייב קיבל עליהם הפטר מלא. סוגי הפטר נוספים הקיימים הם: הפטר מותנה והפטר חלקי.

צו הפטר חלוט
צו הפטר חלוט

צו הפטר דוגמא של כל התהליך

כאשר חייב מגיש בקשה לקבלת צו הפטר דוגמא בית המשפט בודק אם התנאים בשלים לכך ואם הם תואמים את פקודת פשיטת הרגל לפי הנוסח החדש, תש”ם – 1980. כמשרד עורך דין חדלות פירעון ותיק בתחום יש לנו ניסיון רב ואנו מטפלים בכל הליכי פשיטת רגל ומלווים את החייב צעד צעד. במהלך פשיטת הרגל אנו מטפלים גם בבקשת הסדר נושים, בבקשות לביטול הגבלות, בבקשה להפחתת התשלום החודשי ועוד ולבסוף בקשה לקבלת הפטר חלוט.

תחילתה של פשיטת רגל היא כאשר בית המשפט מקבל את בקשתו של החייב או של הנושה למתן צו כינוס והכרזה על פשיטת רגל. לאחר מכן, ממנה בית המשפט את כונס הנכסים שהוא עורך דין כינוס נכסים במקצועו, אשר בודק את יכולותיו של פושט הרגל לעמוד בתשלומים החודשיים ובאיזה סכום, לאחר שמנכים מהחשבון את דמי מחייתו. בדרך כלל הסכום מסתכם בכמה מאות ₪. בדרך כלל מטיל הכונס על החייב חובה להגיש דוח חודשי של הפעולות הכספיות שלו. לאחר מכן מתמנה מנהל מיוחד מטעם בית המשפט אשר כאמור מנהל את כל ענייני הנכסים והחובות של החייב פושט הרגל. ואז יחד עם עורך הדין שלו, החייב אמור לחתור לקבלת צו הפטר דוגמא חלוט.

צו הפטר דוגמא
צו הפטר דוגמא של כל התהליך 

צו הפטר חלוט ומלא

כל מי שנקלע לסיטואציה שכזו יודע שהיא אינה פשוטה כלל וכלל. מה שיכול קצת לנחם את המצויים במצב זה הוא העובדה שאנשים רבים הגיעו למצבים אלו ויצאו מזה לחירות כלכלית. ככה שלכל אחד ואחד יש סיכוי לצאת לשחרור וחירות כלכלית. אולם בכדי שהדברים יתנהלו ככל היותר לטובת החייב פושט הרגל יש צורך בעורך דין שמתמחה בתחום זה הן מבחינה מקצועית והן מבחינה פרקטית.

לצערנו המדרון הוא די חלק ובמהירות יחסית ניתן להגיע למצב של פשיטת רגל. זה יכול להיות בגלל יוקר המחייה, בגלל מעידה בניהול של עסק עצמאי, בגלל מצב ביטחוני ועוד. ובכדי לסייע לאדם לצאת ממערבולת שנראית אין סופית מציע המחוקק את האפשרות של פשיטת רגל שבסופה צו הפטר חלוט ומלא. החוק של פשיטת רגל השתנה כיום ושמו הוא חדלות פירעון ושיקום כלכלי. מעבר לכך שהשם העדכני של החוק הוא פחות מרתיע הוכנסו בו גם שינויים מרעננים לטובת חדלי הפירעון ושיקומם הכלכלי. בסופו של הליך שיכול להיות ארוך ומייגע או קצר, מקבל חדל הפירעון צו הפטר חלוט ומלא הפוטר אותו מכל החובות וההגבלות שהוטלו עליו עד היום.

לקבלת ייעוץ מורחב יותר בעניין צו הפטר חלוט או כל עניין אחר הקשור לחדלות פירעון צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

צו הפטר חלוט ומלא
צו הפטר חלוט ומלא
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button