מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

מה המטרה של הליך פשיטת רגל

מה המטרה של הליך פשיטת רגל

בניגוד למה שהרבה אנשים נוטים לחשוב שפשיטת רגל היא מצב שאדם נקלע אליה בעל כורחו, אנו רוצים לחדש לכם כי פשיטת רגל היא הליך יזום שמגיע מתוך מודעות והכרה במצב, במטרה לבחור בברירת המחדל הפחות גרועה. לפעמים היוזמה מגיעה מצד החייב ולעיתים מצד הנושה או הנושים. וזה לא ממש לא טריוויאלי.

מה המטרה של הליך פשיטת רגל

בין אם אתם נושים ובין אם את או אתה החייב ואתם חושבים ללכת לכיוון הליך של פשיטת רגל, חובה להתייעץ קודם עם עורך דין חדלות פירעון, הוצאה לפועל ופשיטת רגל שיודע לבחון את כל החלופות ומכיר אותן מקרוב. ורק כך מדובר בהליך מושכל וחכם שיכול להביא אתכם לחוף מבטחים בסוף התהליך. את החייב לשיקום כלכלי ואת הנושה לקבל לפחות חלק מהחוב.

חלק ממטרות הליך פשיטת רגל הן למחוק את חובותיו של החייב. וזאת מכיוון שאדם שחייב לדוגמה מיליוני ₪ ואין לו מהיכן לשלם אותם, הוא לא יוכל לעולם להשתקם. כל פעולה כלכלית שהוא ינסה לעשות הוא יהיה חסום מצד הנושים שיבואו וייגבו קודם את חובותיו אליהם. המושג מחיקת חובות הוא מושג שנשמע לא כל הגיוני ואולי גם לא כל כך מוסרי… אז בואו נקרא לו בשם ה’נחמד’ יותר – ‘הפטר’ (ראו עוד על הקריטריונים לקבלת הפטר ושיקום כלכלי).

לאחר שבית המשפט מכריז על אדם כפושט רגל (ראו עוד על עיקולים על פושט רגל), הוא צריך לעבור את כל השלבים הנדרשים ולעמוד במשימות שהוטלו עליו על ידי בית המשפט לאחר חקירת יכולות ההחזר שלו ולאחר שהוא עומד במשימות בנאמנות ובזמנים הנדרשים עורך הדין יכול להגיש בקשת הפטר. יצוין, כי ישנם גם מצבים של בקשת הפטר לאלתר, מיד בתחילת ההליך של פשיטת רגל. וגם זה יילקח בשיקול של עורך דין המייצג את פושט הרגל.

מה המטרה של הליך פשיטת רגל
מה המטרה של הליך פשיטת רגל

מטרת פשיטת רגל – סיכום ביניים

אז בקיצור – פשיטת רגל נועדה לאפשר לחייבים להתחיל חיים כלכליים חדשים ולהשתקם כלכלית. וזאת לאחר שהם משלמים חלק מהחוב (לפעמים חלק ממש מזערי) ומקבלים הפטר. פשיטת רגל הוא הליך שמטרתו היא סוציאלית מובהקת ואין בה כדי לתת מענה מושלם לנושים. אך מאידך, במרבית המקרים הסיכוי לקבלת החוב הוא מלכתחילה קטן מאוד. כך שחשוב שגם הנושים יתייחסו להליך זה באופן חיובי וישתפו פעולה.

אלא שאם יש להם חשד שהחובות לא נעשו בתום לב, או שהחייב מנצל את מצבו כפושט רגל למעשים הנוגדים את מטרת השיקום או שלא בתום לב, עליהם להתייעץ עם עורך דין מומחה לפשיטת רגל בכדי לדעת את ההליכים שהם יכולים לנקוט כנגד החייב.

מטרה זו שהגדרנו לעיל – שיקום כלכלי של החייב, תפסה תאוצה בהגדרת החוק מחדש וברפורמה של שנת 2013 שבו שונה שם החוק מפשיטת רגל לחדלות פירעון ושיקום כלכלי. רפורמה זו, מעבר לשינוי השם, נתנה ביטוי יותר חזק למטרה של השיקום הכלכלי וכל סעיפי החוק ותנאיו מכוונים למקום אחד – שיקום כלכלי של החייב.

פשיטת רגל הוא לא הליך שלילי (לרוב)

ועדיין רבים מהציבור תופסים את ההליך כהליך שלילי שמומלץ להתרחק ממנו בכל מחיר ולא תמיד זה נכון, ואולי אף נגדיל ונאמר שברוב המקרים הקביעה הזו איננה נכונה. זה נכון רק לגבי ‘קרימינלים מקצועיים’ שיודעים איך לעקוץ את המערכת ולנצל את המצב לטובתם, שלא בתום לב.

מההיכרות האישית שלנו, רובם המוחלט של החייבים ופושטי הרגל, לא הביאו את עצמם בכוונה תחילה ובזדון למצב זה. גם אם מדובר בחדלות פירעון של אדם פרטי בחשבונו האישי (ראו עוד על פתיחת חשבון בנק למעוקל) וגם אם מדובר בחשבון של בית עסק שאדם טיפח והשקיע בו את מיטב שנותיו. אם אתם בצד של ה’חייב’ הגעתם למקום הנכון, אנו יכולים ללוות אתכם בצורה מקצועית ולהוביל אתכם לשיקום כלכלי.

ואם אתם מהצד של הנושה  או הנושים, אנו יכולים לעזור לכם, מתוך הניסיון והפרקטיקה שלנו, לחשוף את פושטי הרגל שהגיעו בכדי ‘לעקוץ’ את המערכת ולנצל לרעה את החולשה לכאורה של הרשות המחוקקת והפריווילגיות שהיא נתנה ונותנת לחייבים. אז בואו אלינו לפגישה ונבנה לכם את האסטרטגיה המתאימה לתיק ולצרכים שלכם.

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button