מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

חוק ההוצאה לפועל 2019

חוק ההוצאה לפועל 2019

חלק מהתועלות של השינוי מחוק ההוצאה לפועל של 1967 לחוק ההוצאה לפועל 2019. ומהם באמת השינויים המבורכים שהוכנסו במסגרת חוק ההוצאה לפועל החדש? ומה התהליך של הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש? כמו כן האם קיים, ומהו חוק ההוצאה לפועל 2020? על שאלות אלו ועוד תקראו במאמר הנוכחי, או התקשרו אלינו לקבלת ייעוץ ומידע, אנו משרד עורך דין לענייני פשיטת רגל בעל צוות מומחה.

חוק ההוצאה לפועל 2019

נושה הוא גוף או אדם שחייבים לו כסף והוא מעוניין לגבות את חובו. החייבים הם אדם פרטי, חברה או תאגיד שנוצר אצלם חוב כלפי הנושה ולאחר שבית משפט פסק לטובתו של הנושה. כדי לגבות את החוב על הנושה לפנות להוצאה לפועל באמצעות הגשת תביעת חוב בטופס המקוון. בשנת 1967-תשכ”ז התקבל בישראל חוק ההוצאה לפועל המגדיר באופן ברור את התנהלות הצדדים – החייב והנושה לגבי המותר והאסור בגביית חוב. ב-2018 התקבלה בכנסת החלטה לשנות את החוק לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי החוק נכנס לתוקף ב-2019 והוא מכונה חוק ההוצאה לפועל 2019. בחוק ההוצאה לפועל 2019 הוכנסו שינויים רבים הן בנוגע לטכניקות האכיפה והגבייה והן בנוגע לקדמה הטכנולוגית בה אנו נמצאים, ועל ידי כך להקל על הנושים בגביית הכסף המגיע להם בצדק.

חוק ההוצאה לפועל 2019
חוק ההוצאה לפועל 2019

חלק מהשינויים של חוק ההוצאה לפועל החדש

בין השינויים הטכנולוגיים שהוכנסו בחוק ההוצאה לפועל החדש נקבע כי כל ההודעות שהממונה מטעם ההוצאה לפועל מפרסם, וכן הודעות מטעם הנהלת בית המשפט צריכות להתפרסם באתר האינטרנט של משרד המשפטים. כמו כן צריך רשם החברות לפרסם באתר שלו באמצעות קישור לאתר של משרד המשפטים על תאגיד או חברה שנמצאים בתהליך של חדלות פירעון לפי חוק ההוצאה לפועל החדש, ולגבי אדם יחיד שנמצא בהליכי חדלות פירעון קובע חוק ההוצאה לפועל החדש כי על רשות האכיפה והגבייה מוטלת המשימה להפנות מהאתר שלה על ידי קישור למשרד המשפטים למידע אודות ההליכים נגדו ולגבי תיק הוצאה לפועל שלו.

חוק ההוצאה לפועל החדש
השינויים בחוק ההוצאה לפועל החדש

מה התהליך של הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש?

מטרתו של הפטר בהוצאה לפועל הוא למחוק את חובותיו של חייב שאין ביכולתו לשלם – אם הוא עומד בתנאים שנקבעו. הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש מאפשר לחייב שהוא מוגבל באמצעים לצאת לדרך כלכלית חדשה. התנאי להגשת בקשת הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש הוא קודם כול שהחייב מוכיח כי הוא עמד בתשלומים שהוטלו עליו במשך 4 שנים ברצף (אם הוא היה מוגבל בתקופה של 4 שנים ומעלה). תנאי נוסף לקבלת הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש הוא שאין לו לחייב נכס או רכוש כלשהו שניתן לגבות ממנו את החוב. לאחר ההפטר נמחקים כל חובותיו של החייב מלבד חובות של דמי מזונות. הליך של קבלת הפטר יכול להימשך יותר מחצי שנה מעת הגשת הבקשה.

הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש
איך מבקשים הפטר בהוצאה לפועל לפי החוק החדש

חוק ההוצאה לפועל 2020

נגיף הקורונה שהתפשט בארץ העמיק יותר את התלות של האוכלוסייה בכלים הטכנולוגיים, הוכנסו שינויים נוספים לגבי חוק ההוצאה לפועל 2020 אשר נקבעו כהוראת שעה, עיקר השינויים הם לשם המעטת האינטראקציה הפיזית בין אנשים ולהגביר את השימוש באינטרנט. הוראת השעה בחוק ההוצאה לפועל 2020 קובעת כי הרשם לא יוכל להורות להביא את החייב לפניו, עד לתקופה המוגדרת בחוק. אלא אם כן התרשם הרשם כי מדובר במקרה דחוף. כמו כן בתקופה המוגדרת בחוק ההוצאה לפועל 2020 לא יינקטו הליכי עיקול מיטלטלין ורכבים כנגד החייבים. השינויים בחוק חלים על כל מי שהוכר בהוצאה לפועל כחייב משלם וכן לגבי סגירת תיקים בהוצאה לפועל.

חוק ההוצאה לפועל 2020
חוק ההוצאה לפועל 2020
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button