מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

הפטר חובות בתיק פשיטת רגל

הפטר חובות בתיק פשיטת רגל

פרטי הפטר חובות בתיק פשיטת רגל משתנים בהתאם לסוג התיק.

במאמר זה ננסה לענות על כמה שאלות בסיסיות לגבי זכות ההפטר העומדת לרשות החייבים ולגבי חוב מזונות בפשיטת רגל – האם גם הוא כלול בהפטר.

מהו הפטר חובות בתיק פשיטת רגל?

הפטר מפשיטת רגל משחרר את החייב מאחריות אישית לסוגי חובות מסוימים. במילים אחרות, החייב אינו מחויב עוד על פי חוק לשלם חובות כלשהם שנפטרו. ההפטר הינו כמו צו האוסר על נושי החייב לנקוט בכל צורה של הליכי גבייה בגין חובות שנפטרו, לרבות פעולות משפטיות ותקשורת עם החייב, כגון שיחות טלפון, מכתבים ויצירת קשרים אחרים.

כיצד מקבל החייב הפטר?

בקשת הפטר ניתן להגיש מייד לאחר הגשת הבקשה לפשיטת רגל. ואז בית המשפט בודק אם יש התנגדויות להפטר, על ידי שליחת עותק של בקשת ההפטר לכל הנושים וכן לוקח בחשבון מספר פרמטרים נוספים בטרם מאשר הפטר בפשיטת הרגל. אם בית המשפט מאשר את ההפטר, החייב ועורך דין חדלות פירעון של החייב וכן הנושים מקבלים עותקים של צו ההפטר.

בהודעת הצו מודיע בית המשפט לנושים באופן כללי כי החובות המגיעים להם נמחקו וכי אין להם לנסות לעשות גבייה נוספת.

האם כל חובותיו של החייב נפטרים או רק חלקם?

לא כל החובות נפטרים. החוק ממעט באופן ספציפי קטגוריות שונות של חובות שלא ניתן לתת עליהם הפטר. לפיכך, על החייב לפרוע את אותם חובות גם לאחר הפטר בפשיטת רגל.

הסוגים הנפוצים ביותר של חובות שאינם ניתנים להפטר הם חובות למזונות בני זוג או לילד, חובות ליחידות ממשלתיות בגין קנסות ועוד.

בדרך כלל מקבל החייב הפטר רק לאחר השלמת כל התשלומים הנדרשים על ידי תכנית הפירעון שאושרה על ידי בית המשפט.

הפטר חובות בתיק פשיטת רגל
הפטר חובות בתיק פשיטת רגל. נעזור לכם להשתחרר מהחובות

האם יכולים הנושים להתנגד לצו הפטר בפשיטת רגל?

התנגדות לצו הפטר בפשיטת רגל יכולה להיות מוגשת על ידי כל נושה וכן על ידי עו”ד פירוק חברות, בכפוף למועד האחרון להגשת התנגדות שנקבע על ידי בית המשפט.

בית המשפט רשאי לשלול הפטר מכל אחת מהסיבות המתוארות בחוק כגון העברה או הסתרה של רכוש מתוך כוונה להונות את הנושים ולהעלים את החוב; הסתרה של מידע, ספרי חשבונות או רשומות אחרות רלוונטיות וכן מעשי הונאה אחרים ועוד;

האם ניתן לבטל את ההפטר?

בית המשפט רשאי לבטל הפטר בנסיבות מסוימות. לדוגמה, נושה עשוי לבקש מבית המשפט לבטל את ההפטר של החייב בהתבסס על טענות שהחייב: השיג את ההפטר במרמה; לא גילה את העובדה שרכש או ירש נכס; או שלא סיפק מסמכים או מידע שהתבקשו בביקורת בתיק. בית המשפט יחליט האם טענות אלו נכונות ואם כן, האם לבטל את ההפטר.

האם רשאי החייב לשלם חוב פטור לאחר סיום תיק פשיטת הרגל?

חייב שקיבל צו הפטר בפשיטת רגל רשאי לפרוע מרצונו כל חוב שנפטר. חייב רשאי לפרוע חוב פטור על אף שלא ניתן עוד לאכוף אותו כדין. לעיתים החייב מסכים לפרוע חוב בגלל שהוא חייב לבן משפחה או בגלל שהוא מייצג התחייבות כלפי אדם שהמוניטין של החייב חשוב לו.

צו הפטר בפשיטת רגל
צו הפטר בפשיטת רגל – עורך דין שיעזור לכם להחליט

מה יכול החייב לעשות אם נושה מנסה לגבות חוב שיש עליו הפטר חלוט בפשיטת רגל?

אם לאחר קבלת הפטר חלוט בפשיטת רגל נושה כלשהו מנסה לעשות פעולות גבייה בגין חוב שנפטר, החייב יכול להגיש בקשה לבית המשפט, לדווח על הפעולה כדי לוודא שההפטר לא יופר. ההפטר הוא כמו צו מניעה האוסר על נושים לבצע כל פעולה, לרבות הגשת תביעה, שנועדה לגביית חוב פטור. נושה יכול להיתבע בבית המשפט בגין הפרת צו ההפטר.

האם רשאי מעסיק לסיים את העסקתו של חייב אך ורק בגלל שהאדם היה חייב או לא שילם חוב פטור?

החוק קובע איסורים מפורשים על יחס מפלה לחייבים הן בעבודות ציבוריות והן מצד מעסיקים פרטיים. יחידה ממשלתית או מעסיק פרטי אינם רשאים להפלות אדם רק בגלל שהאדם היה חייב, היה חדל פירעון לפני התיק או במהלכו, או לא שילם חוב שנפטר בתיק. החוק אוסר על הצורות הבאות של אפליה: פיטורי עובד; אפליה ביחס לגיוס עובדים; או שלילה, ביטול, השעיה או סירוב לחידוש רישיון, זיכיון או הרשאה דומה. מעסיק פרטי אינו רשאי להפלות ביחס לעבודה אם האפליה מבוססת אך ורק על פשיטת רגל או על קבלת הפטר חלוט בפשיטת רגל.

כדי לקבל הפטר חובות בתיק פשיטת רגל צרו עמנו קשר ותאמו פגישה במשרדנו!

רוצים לדעת מי זכאי לפשיטת רגל? כנסו לקישור!

הפטר חלוט בפשיטת רגל
קיבלתם הפטר חלוט בפשיטת רגל? דעו את זכויותיכם!
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button