מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

הסדר חובות לעסקים

הסדר חובות לעסקים

איך עושים הסדר חובות לעסקים ולעסקים בחובות, מהו הסדר חובות מומלץ ומה שכר הטרחה עבור הסדר חובות? קראו במאמר הבא.

הסדר חובות לעסקים – האם הם יעילים?

במאמר זה אנו רוצים לבחון איך עושים הסדר חובות לעסקים, והאם חדלות פירעון ובקשת הפטר הינן יעילות? וכן האם העלויות של הליכים אלו אינם גבוהות מדי? כשבאים לעשות הסדר חובות לעסקים צריך לעשות אבחנה בין עסק שהוא בעל יכולת לעמוד בפירעון חובותיו על פני תקופה של 3 או 4 שנים, לבין עסקים שאינם יכולים לעמוד בכך. אם במסגרת בדיקת הסדר חובות לעסקים נמצא שאינו יכול לעמוד בתשלומים אלו לא ניתן לדרוש ממנו את תשלום החוב עד ארבע שנים. לפני החוק החדש שנכנס לתוקף ב-2019 היה יכול בעל העסק לבחור בין אפשרות של הכרזה על פשיטת רגל לבין אפשרות של הכרזה על היותו חייב מוגבל באמצעים. בשני המקרים נקבע צו תשלומים בהתאם ליכולות הכלכליות ולפרמטרים נוספים, כגון הכנסות בן זוג, נכסים קיימים וכו’. ההבדל העיקרי בין שני ההליכים הוא האפשרות להגיש בקשת הפטר. קראו גם: חשבונות מוגבלים לעוסק מורשה בחובות.

הסדר חובות לעסקים
הסדר חובות לעסקים

הסדר חובות לעסקים בחובות – מה המטרה?

כיום, לפי הליך פשיטת רגל החדש לעסקים בחובות בעלי עסקים שנקבע להם הסדר חובות לעסקים בחובות ואינם עומדים בתשלומים הם מופנים לפתיחת הליכי חדלות פירעון. ומעתה הוראות חוק חדלות פירעון חלות עליהם. אולם באשר להסדר חובות לעסקים בחובות לא חל שינוי בהוראות החוק. כלומר הסדר החובות שסוכם עוד טרם הוכרז כחדל פירעון נותר בעינו. וזאת מכיוון שהסדר חובות לעסקים בחובות אינו עומד בסתירה לכוונת המחוקק. מטרת חוק חדלות פירעון היא לאפשר לבעל העסק להשתקם כלכלית ולמנוע חסמים שהיו בעבר בחוק ומנעו את שיקומו של בעל עסק שנקלע לחובות.

הסדר חובות לעסקים בחובות
הסדר חובות לעסקים בחובות

מהו הסדר חובות מומלץ

בהתאם למטרות החוק האמורות, הסדר חובות מומלץ הוא כזה שמביא את החייב להפטר חובות. החוק מאפשר להגיע להסדר חובות מומלץ שבסופו הפטר בשני מסלולים שונים. 1. בפני רשם ההוצאה לפועל. ו-2. בפיקוח בית משפט השלום על ידי ממונה מטעמם. בשניהם הסדר חובות מומלץ הוא דומה, ההבדל נעוץ בסכום החוב. כלומר הסדר חוב שסכומו אינו עולה על 150,000 ₪ ינוהל בידי הרשם, ואילו הסדר חובות שסכומם עולה על 150,000 ₪ ינוהל בידי הממונה מטעם בית משפט השלום. מה שעומד בסופו של דבר בבסיס חוק זה הוא כאמור מתן אפשרות שיקום לאדם שמעד כלכלית ולאפשר לו לחזור במהירות למרקם החיים הכלכליים, קראו גם על חוב למס הכנסה התיישנות.

הסדר חובות מומלץ מול בנקים
הסדר חובות מומלץ מול בנקים

שכר טרחה הסדר חובות – כמה ניתן לגבות

אין חולק על כך כי יש לקבוע הוראות ברורות בעניין שכר טרחה הסדר חובות, וזאת במטרה לקבוע כללים אחידים בנושא וכהמשך ישיר לרוח חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. מצד אחד שכר טרחה הסדר חובות במצב של חדלות פירעון מפחית מהסכום המיועד להסדר החובות, אך מצד שני יש לדאוג גם לשכר ראוי עבור עבודתו של כונס הנכסים. לפיכך בקביעת שכר טרחה הסדר חובות הכונס הרשמי הוא הגורם האובייקטיבי הקובע את גובה שכר הטרחה. בהתאם לכל הנ”ל נקבע כי השכר מחושב פעם בשלושה חודשים, וגובהו הוא לפי אחוז מסוים מתקבולים שהתקבלו בתקופה זו ממכירת שירותי או מוצרי החברה. עד כאן מה שיכולנו לתמצת במסגרת מאמר קצר, להסבר מפורט יותר אתם מוזמנים להתייעץ עמנו – משרד עו”ד חדלות פירעון – בכל עת.

שכר טרחה הסדר חובות
שכר טרחה הסדר חובות
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button