מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

הגנת בית מגורים

הגנת בית מגורים

אדם שבוצע נגדו בהוצאה לפועל פתיחת תיק על ידי הבנק והוא עומד בפני סיכון שייקחו ממנו את הבית, או כאשר מישהו פושט רגל וכל נכסיו מוקנים באופן אוטומטי לנאמן מטעם בית המשפט הוא זקוק לייעוץ משפטי צמוד.

באופן כללי, בית שבו מתגורר מי שהוכרז על ידי בית המשפט כפושט רגל יחד עם בני משפחתו אינו יכול להימכר במסגרת פשיטת הרגל, אלא אם כן יש על כך אישור מיוחד מבית המשפט (מה שנקרא הגנת בית מגורים). אישור שכזה ניתן רק לאחר שבית המשפט בטוח בקיומו של דיור חלופי עבור החייב. וגם זאת לא תמיד, זה רק חלק מהתנאים. במילים אחרות, בית המגורים של החייב אינם נמכרים אוטומטית במסגרת מימוש הנכסים של החייב. במקרים רבים בית המשפט אוסר על מכירת בית המגורים של החייב, זאת גם לאחר הגשת בקשה מטעם הנאמן וכאמור, גם לאחר שיוכיח הנאמן כי יש לחייב מקום מגורים חלופי סביר.

הגנת בית מגורים מה זה אומר?

במקרה של פשיטת רגל מתמנה נאמן מטעם בית המשפט ומעתה כל נכסי החייב מוקנים לנאמן. הנאמן יכול למכור אותם ולשלם מהכסף המתקבל את חלק מחובותיו של החייב (למי שהגיש בקשה לתביעת חוב או בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב). כל זאת מלבד בית המגורים של החייב ושל בני משפחתו.

אחד התנאים ההכרחיים לאפשרות למכור את בית המגורים של החייב הוא קבלת אישור מיוחד מבית המשפט, בהתקיים הקריטריונים שאחד מהם – הצגת מקום מגורים חלופי או דמי שכירות עבור דירה המתאימה לו ולבני משפחתו. המקום החלופי לא צריך להיות זהה בגודל של הדירה הקודמת אבל הוא כן צריך להתאים לגודל המשפחה. הנאמן לא יכול להציג לבית המשפט דירת חדר עבור משפחה בת 5 נפשות למשל. מצד שני הוא כן יכול להעמיד לחייב דירה בשכירות למרות שהדירה הנוכחית היא בבעלותו.

הגנת בית מגורים
הגנת בית מגורים זה המומחיות שלנו

הגנת בית מגורים בפשיטת רגל

מניסיוננו אנו יודעים כי מה שמטריד אתכם ביותר זה הגנת בית מגורים בפשיטת רגל, וזה הגיוני, כל אחד שעבד קשה לרכוש בית משלו לא רוצה למצוא את עצמו ביום אחד ללא קורת גג. מה שמטריד אתכם הוא האם תצליחו להגן על הבית, כלומר שיישאר ברשותכם וכיצד תוכלו לעשות זאת, השאלה היא לא דבר של מה בכך, מדובר בדבר טעון רגשית וסנטימנטלי בהחלט עבורכם ועבור המשחה הקרובה. ולצערנו הנושא הזה הפך למורכב מעט יותר מבעבר. כדי לבדוק את הסיכויים להגנת בית מגורים בפשיטת רגל אנו נצטרך לדעת כמה פרטים חשובים והם: מה הזכויות שלכם בבית שאתם מתגוררים בו כרגע ומה וכמה נכסים היו ברשותכם ב-10 השנים שלפני פשיטת הרגל.

הגנת בית מגורים בפשיטת רגל
הגנת בית מגורים בפשיטת רגל זה המינימום

דיור חלופי חדלות פירעון זו האופציה היחידה או שיש אפשרויות נוספות?

עם כל הרצון הטוב, לא נוכל לתת לכם כאן בפלטפורמה זו, פרטים מדויקים אודות מצבכם המדויק בנוגע לבית שבבעלותכם ולדיור חלופי חדלות פירעון. זאת נוכל לתת לכם רק בשיחה פרטנית (ללא התחייבות). במאמר זה אנו נותנים לכם קווים כלליים בכדי שתוכלו להסיק אודות חומרת המצב וכיצד עליכם לפעול עד לפגישה עם עורך דין חדלות פירעון מומחה בתחום. יודגש גם כי המידע במאמר זה אינו מקצועי במהותו ואינו מחייב או מחויב משפטית. נדגיש כי ישנם מקרים נדירים שבהם יכול הנאמן למכור את דירת המגורים של החייב גם ללא סידור דיור חלופי חדלות פירעון, כגון אם הנושים הכניסו זאת כסעיף בחוזה ההתקשרות עם לקוח (שכרגע הוא בפשיטת רגל). אך גם זה לא מתקיים ככלל  ברזל וכל מקרה נידון לגופו של עניין.

דיור חלופי חדלות פירעון
דיור חלופי חדלות פירעון. כן או לא ומה החלופה

מה אומר חוק חדלות פירעון דירת מגורים

המצב שאליו נקלעתם אינו קל כלל וכלל. הליכי פשיטת רגל אינם פשוטים. אבל בעזרת ליווי וייעוץ שלנו תוכלו לעבור זאת בקלות יחסית. צרו עמנו קשר כדי לתת לנו רקע ראשוני של המקרה, אנו נסביר לכם איך תוכלו להגן על הבית שלכם ובכלל על חוק חדלות פירעון דירת מגורים ושיקום כלכלי ומה צפוי לכם בעתיד. תקבלו מידע מפורט ותמונת מצב לגבי הבית שלכם, באיזה מידה הוא מוגן מפני מכירה של הנאמן או האם הוא עומד בפני מכירה ומה ניתן לעשות והסיכויים שבכל צעד.

אנו ניתן לכם את כל המידע המופיע בחוק חדלות פירעון דירת מגורים ושיקום כלכלי תשע”ח-2018 ובאופן פרטני כיצד עליכם לפעול במצבכם. פנו אלינו כבר עכשיו לקבלת מענה מידי ולהגנת בית מגורים במקרה של חדלות פירעון וכן לגבי דין קדימה חדלות פירעון.

חוק חדלות פירעון דירת מגורים
מה אומר חוק חדלות פירעון על דירת מגורים
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button