מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב

בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב

אחד הצעדים של בית המשפט לאחר פשיטת רגל הוא צו כינוס נכסים. לאחר שהחייב מקבל צו כינוס נכסים הנושים צריכים להגיש תביעת חוב לכונס הנכסים הרשמי. צעד נוסף בפשיטת הרגל הוא מינוי מנהל מיוחד או נאמן האחראי על התיק. את תביעת החוב הנ”ל הנושים מגישים למנהל המיוחד או לנאמן שמונה בתיק וזאת תוך 6 חודשים מעת הוצאת צו הכינוס.

הצעד המתבקש לאחר הגשות תביעות החוב לידי הנאמן או המנהל המיוחד הוא חלוקת תשלומי החובות (הדיבידנדים) מהנכסים הקיימים של החברה לפי הבטוחות, ולפי סדרי הקדימויות בחוק ועוד. אם לא הוגש תביעת חוב על ידי הנושה במועד האמור הוא לא יוכל לקבל את הדיבידנד בתמורה לחוב שאותו הוא תובע. אז מה עושים אם איחרתם את המועד? במאמר זה תקבלו מידע על בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב.

מה תעשו כדי לא להגיע לצורך של בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב

אז מכיוון שמדובר בפרטים חשובים בואו נעבור על הפרטים בקצרה. אם אתם טוענים שחברה מסוימת או תאגיד מסוים חייב לכם כספים ואותו גוף פשט את הרגל, עליכם להזדרז ולהגיש תביעת חוב לכונס הנכסים אשר מעביר את התביעה לנאמן או למנהל המיוחד תוך חצי שנה מעת שהחייב קיבל צו כינוס נכסים. לתביעת החוב חובה עליכם לצרף תצהירים ואסמכתאות שמוכיחים את אמיתות התביעה, גם זה בתוך התאריך הנ”ל.

לסכום החוב אתם יכולים להוסיף הפרשי ריבית והצמדה שהצטברו מאז היה אמור החייב לפרוע את החוב עד למועד שקיבל את צו הכינוס. אם מדובר בתביעת חוב על חוב שהצטבר מתשלום חודשי, כגון תשלום דמי שכירות, תוכלו לתבוע מהנאמן את דמי השכירות רק על החוב שהצטבר עד למתן צו הכינוס, ולא את התשלום שהוא נדרש לשלם לאחר מועד זה.

למי והיכן מגישים את התביעה? את התביעה כאמור מגישים לכונס הנכסים, בלשכת ההוצאה לפועל במחוז בו מתנהל התיק. שימו לב, אתם לא צריכים להיות גוף חזק ‘עם שיניים’ בכדי לתבוע חוב מכונס הנכסים. גם אם הייתם עובדים של פושט הרגל בעת האמורה אתם יכולים להגיש תביעת חוב לתשלום שכר עובדה וגם פיצויי פיטורין (מכיוון שברוב המקרים, לאחר פשיטת רגל החברה חדלה מלהתקיים).

אם עבדתם בחברה, בתאגיד או בגוף כלשהו והגוף פשט את הרגל תוך שהוא חייב לכם משכורות, אנו יכולים לייצג אתכם בנאמנות ובמסירות תוך שימוש בניסיון הרב שלנו כמשרד עורך דין חדלות פירעון עם ניסיון רב שנים במקרים כגון אלו ובכלל בהוצאה לפועל פתיחת תיק וכו’.

בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב (2)
בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב

בקשה להארכת מועד

כעת נגיע לנקודה הרלוונטית שלשמה התכנסנו במאמר זה… מה זה בקשה להארכת מועד? אם מסיבה כלשהי לא הגשתם את תביעת החוב במועד הנדרש וכמו כן אם לא הגשתם את כל המסמכים הנדרשים במועד (כאמור 6 חודשים) עדיין לא מאוחר. אתם יכולים להגיש בקשה להארכת מועד. הסמכות לאשר או לא לאשר את הארכת המועד היא של בית המשפט. את הבקשה מגישים באמצעות הטפסים המיועדים לכך עם נימוקים, במספר עותקים לגורמים הרלוונטיים. בית המשפט יכול לאשר את הבקשה או לדחות אותה.

בקשה להארכת מועד
בקשה להארכת מועד

בקשה להארכת מועד דוגמא של נימוק

נימוק לבקשה להארכת מועד דוגמא יכול להיות עקב קשיים אובייקטיביים שעמדו בפני הזוכה. כגון אם הייתם צריכים לסכום את החוב וזה היה תלוי בגורמים חיצוניים שלא עמדו בזמנים, או אם שהיתם בחו”ל באותו זמן ולא הייתם מודעים לפשיטת הרגל, כמו כן, בקשה להארכת מועד דוגמא יכול להיות אם התגלעו חילוקי דעות ביניכם לבין שותפים שלכם לחוב. יצוין ויודגש כי הנימוקים האמורים תקפים לאחר ייעוץ אינדיבידואלי וירידה לפרטים הקטנים של התיק.

הנימוקים הנ”ל הם בהתאם למידע שיש לנו על סמך ניסיון בתיקים דומים, אך בשום מקרה לא ניתן להסיק מהם אל הכלל או אל פרט אחר. כל מקרה נבדק לגופו של עניין ובהתאם לאסטרטגיה המקצועית שאנו בונים לאחר בחינת המקרה. כמו כן חשוב להדגיש, כי כדי להימנע ככל האפשר מהצורך להגשת בקשה לתביעת חוב עליכם להגיש את כל המסמכים והתצהירים במועדם. התייעצו עמנו עכשיו לגבי הגשת תביעת חוב או במידת הצורך, בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב וכן לגבי בקשה להסדר נושים / בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון. נשמח להשתמע ולעזור לכם.

בקשה להארכת מועד דוגמא
בקשה להארכת מועד דוגמא
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button