מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

תהליך איחוד תיקים – חשיבותו וניהולו

תהליך איחוד תיקים

במידה ונפתחו נגדך מספר תיקים על חובות שונים ברשות האכיפה והגבייה, אחד הצעדים החשובים ביותר שיהיה עליך לעשות הוא הגשת בקשה לאיחוד תיקים. התהליך יאפשר לטפל בכל חובותיך באופן מרוכז ולהסדיר את חובך באופן יעיל. כיום עומדים בפני חייבים אפשרויות רבות במסגרת תהליך איחוד תיקים. על מנת ללמוד על כל היתרונות ועל הכלים העומדים לרשותך כדי ליישם אותם, ריכזנו עבורך את הרשימה הבאה.

ניהול תיק חייבים מורכב כשלעצמו. עם זאת, הדבר נעשה מסובך ומתסכל פי כמה כאשר נפתחים נגדנו מספר תיקים במקביל. רשות האכיפה והגביה רשאית להטיל קנסות והגבלות שונות על כל אחד מהתיקים בנפרד ולהקשות על חייך באופן משמעותי. לכן, חשיבות תהליך איחוד תיקים הינה לאין ערוך. כיצד מגישים את הבקשה ומה היתרונות שלה? אלו כל הדברים שכדאי לדעת.

באילו מקרים לא ניתן לבקש איחוד תיקים

לפני שנגדיר את התהליך להגשת בקשה לאיחוד תיקים, נציין את סוגי התיקים אותם לא ניתן לאחד.

  • תיקי שטרות אשר הוגשה בהם התנגדות שטרם הוכרעה על ידי בית דין הכשיר לכך.
  • לא ניתן לאחד תיקי מזונות.
  • תיקי פסק דין בעניינים לא כספיים.

בנוסף, לא ניתן לבצע איחוד תיקים על חובות שסכומים הכולל הינו מעל 800,000 ₪ או כאשר קיימים נכסים שניתן לממשם על מנת לפרוע את החוב.

השלכות תהליך איחוד תיקים

תנאי הצו עשויים להשתנות מעת לעת לאחר הגשת בקשה לאיחוד תיקים. רשם ההוצאה לפועל רשאי לערוך אותם על פי שיקול דעתו כדי להבטיח שהצו יקוים. לרוב, אם הוטלו הגבלות על החייב, בשלב זה הן יוסרו. כדי להבטיח כי אכן כל ההגבלות, העיקולים וצווי עיכוב יציאה מהארץ יוסרו במסגרת תהליך איחוד תיקים, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתיקי חייבים שיוכל ללוות אותך בהגשת הבקשה.

הגשת בקשה לאיחוד תיקים 3%

היתרון המשמעותי ביותר בתהליך איחוד תיקים, אמנם, הוא אפשרות ההפטר העומדת לרשותם של חייבים מהרגע שהוכר איחוד התיקים. זהו הצעד החשוב והמשמעותי ביותר בדרך להסדר חובך ותחילת השיקום הכלכלי שלך. זהו מהלך שעשוי לסיים את התקופה הקשה והמתסכלת בחייך מבלי להידרש לפשיטת רגל.

כחלק מתהליך הגשת בקשה לאיחוד תיקים 3%, יידרש החייב להפקיד באופן מידי סכום בשווי 3% מסכום החוב הכולל. סכום זה ישמש כגילוי של רצון טוב להסדרת החוב ויהווה צעד של אמון שיניע את התהליכים לקראת סיום ההליך. במידה ותאושר הבקשה, ימנה בית המשפט ממונה על ההליך אשר יבחן את התנהלותו של החייב ויבטיח כי הוא עומד בתנאי הצו כנדרש. חייב אשר מנוהל תחת צו איחוד תיקים 3% ועמד בצו התשלומים שלו באופן מופתי במשך 4 שנים, יזכה בסוף הדרך להפטר אשר יאפשר לו להתחיל בדרך חדשה. כל זאת, מבלי להידרש להיות חייב מוגבל באמצעים.

כיצד מתבצעת הגשת בקשה לאיחוד תיקים 3%?

את הבקשה יש להגיש בסיוע נציגך ללשכה בה מנוהלים רוב התיקים. במידה ומדובר בכמות שווה של תיקים בין כמה לשכות, תוגש הבקשה ללשכה בה החובות הינם בסכום הגבוה ביותר. אלו כמה מהמסמכים המרכיבים את הבקשה.

  • יש למלא טופס בקשה לאיחוד תיקים ולמסור אותו במספר עותקים השווה לכמות הנושים ועותק אחד נוסף ללשכת ההוצל”פ.
  • כתב ויתור על סודיות.
  • תדפיס המפרט את רשימת התיקים. ניתן לקבל את התדפיס בלשכת ההוצל”פ.
  • צילום תעודת זהות +ספח
  • צילום הסכם השכירות, רישום הנכס או רישיון הבנייה של הבית והעתק של אגרת הארנונה לשנה העדכנית.
  • העתקי חשבונות החשמל והטלפון מחצי השנה האחרונה.
  • צילום רישיון הרכב של החייב ושל כל בני משפחתו החיים עמו.
  • תדפיסי הפעילות בחשבון הבנק של החייב לרבות דו”ח תנועות, חיובי אשראי, הלוואות, תשלומי משכנתא והוראות קבע מארבעת החודשים האחרונים. בנוסף, יש לצרף את דו”חות החסכונות הפנסיוניים, קופות הגמל, הקרנות ותיקי ההשקעות השונים מהחודש שלפני הגשת הבקשה.
  • רשימת מלאי המפרטת במדויק את תכולת הדירה של החייב.

בנוסף, יש להמציא במצורף לבקשה הוכחת תשלום הפיקדון בן 3% מסך חובותיך. זוהי למעשה הערובה המשמעותית ביותר לנכונותך להסדיר את חובך ואישור הבקשה לאיחוד תיקים. את התשלום ניתן לבצע בלשכה אך ורק במזומן. כמו כן, לאורך כל התקופה בין הגשת בקשה לאיחוד תיקים ועד לאישור הבקשה על ידי הרשם, על החייב להמשיך ולהפקיד מדי חודש 3% מסך החובות כל עוד בקשתו נידונה.

באילו מקרים יבוטל צו איחוד תיקים?

רשם ההוצאה לפועל רשאי במקרים מסוימים לבטל את הצו.

  • היה ומצא הרשם כי החייב ביצע מעשים או התכוון לבצע מעשים אשר יסכלו את ביצוע הצו, יוכל לבטל את הצו לאלתר.
  • הצו יבוטל עקב אי עמידה של החייב בתנאי הצו או בחלק מהם לרבות עמידה בצו התשלומים, אי הפקדת סכום ה-3% עד לאישור הבקשה או כל פעולה אחרת המנוגדת לצו.
  • סירוב החייב לשתף פעולה עם הממונה מטעם בית המשפט מכל סיבה שהיא תגרור אחריה את ביטול הצו.
  • במידה ונסיבותיו של החייב השתנו ומצא הרשם כי לא עומדת לו עוד היכולת לפרוע את חובו, יהיה רשאי לבטל את צו איחוד התיקים. שינוי נסיבות עשוי להיות למשל פיטורים מהעבודה, אובדן כושר העבודה, שינויים ביכולת ההשתכרות או פתיחה של תיק חייבים חדש בסכום אשר עשוי לפגוע ביכולת הפירעון של החייב.

סיוע מקצועי הוא המפתח

לא פשוט להתנהל מול חובות כבדים. לכן, כדי להעלות משמעותית את סיכוייך להיכנס להליך שעשוי לשפר את איכות חייך באופן משמעותי, חשוב להסתייע בגורם מקצועי. עורך דין המתמחה בייצוג חייבים, יסייע לך ללמוד על כל האפשרויות העומדות לרשותך וידאג כי כל זכויותיך ימוצו מול הגורמים המוסמכים לכך.

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button