מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

איחוד תיקים 3%

איחוד לתיקים בהוצאה לפועל

איחוד תיקים 3%

אם בעבר על מנת לקבל הפטר, נדרשה הכרזה כחייב מוגבל באמצעים, החוק החדש מאפשר להשיג באמצעות איחוד תיקים הפטר מבלי להידרש כך או להליכי חדלות פירעון. על ידי איחוד תיקים בהוצאה לפועל במסגרת בקשה לאיחוד תיקים 3%, ניתן לצאת אל הדרך להבראה כלכלית ביעילות רבה מאי פעם.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי התשע”ח-2018, ביטל את ההליך לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל על ידי הכרזת חייב מוגבל באמצעים. כעת, עומדות בפניך שתי אפשרויות – איחוד תיקים 3% או פניה להליך חדלות פירעון. על אף ביטול ההליך, מדובר דווקא בבשורה טובה. כיום, במסגרת איחוד תיקים החוק החדש מאפשר להגיע להפטר בקלות רבה מאי פעם.

מהו איחוד תיקים 3%?

ניתן להגיש בקשה לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל במסגרתה נשלם 3% מגובה החוב בכל חודש בחודשו. עם קבלת הבקשה, ניתן יהיה להגיש בקשה לביטול הליכי ההוצל”פ, להסיר את ההגבלות ולהתחיל לחיות. כעת, משישנו מרחב נשימה, ניתן יהיה לפנות אל הנושים ולהציע הסדר חוב שיאפשר לך לצאת מהתסבוכת בקלות. לאחר תקופת עמידה בהסדר, ניתן יהיה להגיש בקשה מסודרת ולקבל במסגרת איחוד תיקים הפטר מחובותיך. זהו למעשה היתרון המשמעותי במסלול שמאפשר החוק החדש. כעת, ניתן לקבל הפטר חובות גם מחוץ להליכי חדלות פירעון מסורבלים וקשים.

כיצד תוגש הבקשה?

כדי לקבל אישור להתחיל במסלול, יש להגיש בקשה מסודרת לרשם ההוצאה לפועל. אל הבקשה יצורפו המסמכים הבאים:

  • תדפיסים מפורטים של רשימת תיקי החייבים שלך. התדפיסים יונפקו על ידי הלשכה המנהלת את תיקיך בתשלום אגרה של 4 ₪ על ידי בולים. ניתן להנפיק את הבולים בבנק הדואר במקום מגוריך.
  • כמו כן, יצורף אל הבקשה כתב ויתור על סודיות, צילום תעודת הזהות שלך עם ספח והעתקי חשבונות החשמל והטלפון שלך בששת החודשים האחרונים.
  • יש לצרף לבקשה דו”חות אודות פעילותך הפיננסית לרבות תדפיסים מחשבונות החיסכון, תיקי השקעות, קרנות ודו”ח תנועות מחשבון העובר ושב וחיובי האשראי שלך.
  • יש להמציא מסמכים אודות נכס מגוריך, בין אם רישום בטאבו או הסכם שכירות תקף, העתק של אגרת הארנונה לשנה הרלוונטית ופירוט תשלומי המשכנתא.

היכן יש להגיש את הבקשה לאיחוד תיקים 3%?

על מנת להגיש איחוד תיקים בהוצאה לפועל, יש לפנות אל הלשכה בה מנוהלים מרבית תיקי החייבים שלך. במידה וקיימת מידה שווה של תיקים בלשכות שונות, יש להגיש את הבקשה אל הלשכה בה סכום החובות הוא הגבוה ביותר.

את הבקשה יש לשלוח במספר העתקים השווה למספר הנושים בתיק ובנוסף, עותק שיימסר לידי הלשכה המטפלת. במסגרת עיבוד הבקשה, יידרש ממך לעבור חקירת יכולת. עד לקבלת ההחלטה בעניינך, יש להמשיך ולשלם סכום של 3% מהחוב מדי חודש עד לקבלת האישור. במידה ולא ניתן יהיה לעמוד בתשלומים אלו, אנו עשויים להיות מופנים להליכי חדלות פירעון.

במידה והבקשה תאושר, יתאפשר לך כעת במסגרת איחוד תיקים החוק החדש להגיע להסדר המותאם למצבך הכלכלי ולהתנהל בו עד לקבלת הפטר.

מה קורה לאחר אישור הבקשה לאיחוד תיקים 3%?

לאחר אישור הבקשה לאיחוד תיקים החוק החדש לחדלות פירעון ושיקום כלכלי מגדיר אפשרויות רבות להסדר החוב. על פי הנתונים שיעלו מחקירת היכולת, יקבע רשם ההוצל”פ את תנאי צו התשלומים שלך. במידה ויהיה באפשרותך לעמוד בתנאי ההחזר הללו, ניתן יהיה להשיב את החוב במסלול נוח זה מבלי להידרש לחדלות פירעון. לאחר עמידה בתנאים לאורך זמן, יהיה באפשרותך לקבל גם במסגרת איחוד תיקים הפטר מלא מחובותיך.

יתרונות בולטים

ישנם מספר יתרונות משמעותיים בקבלת הפטר במסגרת איחוד תיקים בהוצאה לפועל.

  • העסק נשאר אצלך – ניתן להמשיך ולהחזיק בבעלותך בחברה בע”מ וללא הגבלות חמורות בחשבון הבנק.
  • הגבלות מינימליות – על אף שהרשם רשאי לבחור לא להסיר את ההגבלות, קל הרבה יותר לפעול על מנת להסירן בהליך זה מאשר בפשיטת רגל.
  • תנאים גמישים – זהו האפיק הגמיש והנוח ביותר שהיה עד כה לחייבים להסדיר את חובם בהתאם למצבם הכלכלי. במידה והקריטריונים חלים עליך, זוהי הזדמנות שחשוב לנצל.

כדי להבטיח כי התהליך ינוהל על הצד הטוב ביותר, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין בעל ניסיון והכשרה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button