מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

צ’ק חוזר חשבון מוגבל

צ'ק חוזר חשבון מוגבל

הבאנו לכם מידע על תקנות שיקים ללא כיסוי, סדרי הדין – תוך כמה זמן צ’ק חוזר, חוק שיקים חוזרים בתקופת הקורונה ועוד, כמשרד עורך דין חדלות פירעון המלצתינו לגבי צ’ק חוזר חשבון מוגבל לא להתעלם מהמצב ולהשתדל לשלם בהקדם, שימו לב! היום ניתן לבדוק תיקים בהוצאה לפועל לפי תעודת זהות מה שאומר שהמידע הפיננסי לגביכם גלוי לכול.

צ’ק חוזר חשבון מוגבל, מה עושים?

סובלים שוב ושוב מצ’ק חוזר חשבון מוגבל? כדי שלא תגיעו להוצאה לפועל אתם זקוקים לייעוץ כלכלי, לפני שתכירו מקרוב את המושגים חדלות פירעון, הנחה בהוצאה לפועל ועוד – קחו את עצמכם לידיים. אולם גם אם נקלעתם למצב זה תוכלו להתייעץ אתנו לגבי צ’ק חוזר חשבון מוגבל ולנסות לפתוח מערכת יחסים חדשה עם הבנקים טרם יהיה מאוחר. אנו נעניק לכם שירות נגיש ואישי. צ’ק חוזר חשבון מוגבל מהווה נורת אזהרה זה יכול לגרור לפתיחת תיק הוצאה לפועל נגדכם, וכל שאר ההליכים של עיכוב יציאה מהארץ וכו’, התייעצות עם עורך דין בזמן יכולה להציל אתכם מלאבד את הדירה בה אתם מתגוררים.

צ'ק חוזר חשבון מוגבל
צ’ק חוזר יגרום מהר מאוד לחשבון מוגבל. היזהרו!

תוך כמה זמן צ’ק חוזר וההשפעה השלילית של צ’ק חוזר.

מה זה בכלל צ’ק חוזר? תוך כמה זמן צ’ק חוזר? בפסקה הנוכחית ננסה לענות על שאלות אלה ועוד. צ’ק חוזר הוא צ’ק שהבנק לא כיבד והחזיר אותו לבנק שבא לפרוע את הצ’ק. מה הסיבות שבגינם צ’קים חוזרים? הסיבה הפשוטה ביותר היא כאשר אין כיסוי בחשבון הלקוח. כלומר אין בחשבונו סכום הזהה או גדול מהסכום המופיע על גבי הצ’ק. כמו כן הוא יכול לחזור עקב הוראת ביטול שניתנה על ידי בעל הצ’ק, וכן עקב תאריך לא נכון או חתימה לא מזוהה, וכן בשל היות החשבון מעוקל או מוגבל. לגבי ביטול של צ’קים אנו נשאלים רבות תוך כמה זמן צ’ק חוזר? כלומר, תוך כמה זמן ניתן לבטל צ’ק על מנת שיחזור ולא יכובד על ידי הבנק? התשובה היא כי אם הצ’ק עדיין לא נפרע ניתן לבטלו עד יום עסקים אחד אחרי שהופקד בבנק. באופן כללי אנו ממליצים לא להגיע למצב של צ’קים חוזרים בכלל, אך המצב הגרוע ביותר הוא צ’ק שחוזר עקב אי כיסוי, גם מבחינת התדמית השלילית שהיא גורמת לעסק או לבעל הצ’ק והן מבחינת ההשפעה שיש לצ’ק על המשך התנהלות החשבון. אם מדובר בצ’ק עשירי שחוזר באותה שנה הרי שהוא יגרום מידית להגבלת החשבון. (אמנם צ’ק של חשבון מוגבל – אם הוא ניתן לאחר ההגבלה – הוא גרוע יותר, אך בחשבון מוגבל אסור היה מלכתחילה לשלם באותו צ’ק).

תוך כמה זמן צ'ק חוזר
תוך כמה זמן צ’ק חוזר

תקנות שיקים ללא כיסוי סדרי דין

אם כן הגעתם למצב של צ’קים חוזרים כדאי לקבל קצת רקע לגבי תקנות שיקים ללא כיסוי סדרי דין. מטרת תקנות שיקים ללא כיסוי סדרי דין היא להתמודד עם ‘מכת המדינה’ של צ’קים חוזרים, התקנות קובעות כי כאשר חוזרים 10 צ’קים בתקופה של שנה בחשבון הופך החשבון להיות מוגבל. לפי תקנות שיקים ללא כיסוי סדרי דין ישנם מקרים מסוימים שבהם לא מונים את הצ’קים בתוך מניין עשרת הצ’קים לגורמים להגבלת החשבון. חלק מהמקרים הם – אם הצ’ק הוחזר עקב טעות של הבנק, אם הבנק לא כיבד את הצ’ק עקב עיקול על החשבון ועוד. אם התקיימו בחשבונכם התנאים הנ”ל או שיש לכם טענה אחרת הקשורה לצ’קים התייעצו אתנו ייתכן וניתן לערער על ההחלטה לגבי הגבלת החשבון – בהוצאה לפועל עורך דין תמיד יכול לעזור.

תקנות שיקים ללא כיסוי סדרי דין
דברו אתנו בעניין תקנות שיקים ללא כיסוי וסדרי הדין

מה אומר חוק שיקים חוזרים במצב חירום

אחת הטענות היכולות לבטל את הגבלת החשבון היא שעת חירום או מצב לחימה וכדומה. כאמור, לפי חוק שיקים חוזרים, חשבון ש-10 צ’קים בו חזרו במהלך 12 החודשים הקודמים להחזרת הצ’ק העשירי יוגבל. וזאת בתנאי שעברו 15 ימים לפחות בין החזרת הצ’ק הראשון להחזרת הצ’ק האחרון. עוד קובע חוק שיקים חוזרים כי אם השיקים חזרו בשעת חירום או מצב מיוחד בעורף ניתן לערער על מנייתם במניין עשרת הצ’קים הקובעים לגבי הגבלת החשבון. לפי חוק שיקים חוזרים ניתן להכליל גם את תקופת הקורונה בין שעות החירום בכל הנוגע להגבלת החשבון. לסיום, המסר החשוב ביותר העולה ממאמר זה הוא כי תמיד אפשר לנסות להוריד את ההגבלה, אך הגרוע ביותר הוא להתעלם מהמצב, זה ישפיע על מצבכם הכלכלי בחמשת השנים הקרובות לפחות. תמיד העדיפו להתייעץ!

חוק שיקים חוזרים
מה אומר חוק שיקים חוזרים במצב חירום רפואי וכדומה

 

 

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button