מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

הסדר חובות לעסק בחובות

הסדר חובות לעסק בחובות

יש כמה מצבים של הסדר חובות לעסק בחובות, יש מצבים בהם החובות לא כל כך גרועים ובהתחשב בנסיבות, המצב רק ילך וישתפר – ייתכן ומדובר במצוקת מזומנים שתיפתר בקלות. אך מצד שני ישנם חובות שעלולים לסחוף את העסק למערבולת של חובות שממנה לא ייצא. כשבעלי עסקים מזהים קושי כלכלי בפתח הם מנסים לעשות פעולות להצלת המצב, אולם לא תמיד הפעולות אכן מועילות ולעיתים אף מזיקות. במצב זה המטרה היא למנוע החלטות מתוך לחץ.

הסדר חובות לעסק בחובות: 4 טעויות שכל בעל עסק בחובות עושה וזה עלול לעלות לו ממש ביוקר

לאור המצב הכלכלי המקומי והגלובלי הלא ברור, יותר ויותר בעלי עסקים צריכים שיקום כלכלי לעסק בחובות. זה נשמע לכם מוכר? האם גם העסק שלכם הסתבך בחובות? על 4 טעויות מיותרות של בעל עסק שנקלע לחובות ואיך להתגבר עליהן בהצלחה – במאמר שלפניכם.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

כמו שיכולתם להבין, העסק יכול להסתבך ולהסתבך הרבה יותר ממצבו העכשווי, אולי בגלל 4 טעויות מיותרות שעומדות בינם לבין פעולות המנע.

טעות מס’ 1:

הטעות הראשונה של בעלי עסקים שהסתבכו בחובות היא להשתמש בכספי המע”מ לצורך ההוצאות השוטפות של העסק או של הבית. וזאת טעות שעלולה לעלות להם ביוקר, כי לא מדובר בכספי רווחים אלא בכסף שעובר כולו לקופת המדינה, התוצאה של טעות זו היא שכשהם נדרשים לשלם את המע”מ אין להם את הכסף לכך, מה שמגביר את הלחץ הכלכלי על בעל העסק.

הסדר חובות לעסק בחובות
הסדר חובות לעסק בחובות

אז מה אפשר לעשות כדי לא להגיע לצורך של הסדר חובות לעסק

כדי שלא תגיעו למצב מורכב הדורש התערבות של הסדר חובות לעסק העבירו את כספי המע”מ לקופה או לחשבון נפרד ובמועד התשלום העבירו מיד את הכסף. התוצאה הרצויה תהייה שלפחות תדעו שעם המע”מ אתם לא תסתבכו.

טעות מס’ 2:

הטעות השנייה של בעלי עסקים בחובות שגורמת להם לאבד את הכיוון ולשאלה איך להתמודד עם חובות לעסקים בחובות, היא להזניח חובות של חשמל, מים וארנונה. וזאת טעות שעלולה לעלות להם ביוקר, כי כשחייבים כסף לגופים אלו, החובות הולכים ותופחים, גופים אלו פחות פתוחים להסדרים כלומר, אי אפשר להגיע אתם להסדר חובות לעסק, ויש להם יכולות גבייה רבות.

אז מה צריך לעשות?

פשוט מאוד. את החובות לרשויות שימו בעדיפות ראשונה (אחרי המע”מ). התוצאה הרצויה תהייה שתהיו הרבה יותר רגועים ולא תצטרכו לחשוש מהפסקת חשמל בעסק וכדומה.

הסדר חובות לעסק
הסדר חובות לעסק

כשצריך, עושים הסדר חובות לעוסק מורשה בחובות בלי להתמהמה

הטעות השלישית של בעלי העסקים שנקלעים לחובות היא לנסות להדחיק את המצב ולמשוך עוד ועוד. וזאת טעות שתעלה להם מאוד ביוקר, כי כשלא תופסים בזמן מערבולת כלכלית, התוצאה היא שכל ההוצאות גדלות, גם עלות הייעוץ המשפטי עולה יותר ככל שהתיק מורכב יותר וגם, קשה הרבה יותר לעשות הסדר חובות לעוסק מורשה בחובות מורכבים.

אז מה צריך לעשות?

פשוט מאוד. אם אתם לא רואים מוצא למצב המסובך, ולא נראה לכם שתוכלו לפתור את המצב בכוחות עצמכם התייעצו עם עורך דין על הסדר חובות לעוסק מורשה בחובות. התוצאה תהייה שיתאפשר לתפוס את המצב בזמן ולהציל את העסק ואת הבעלים, במחיר נמוך יחסית.

טעות נוספת שעושים בעלי עסקים בחובות, היא להתפתות להלוואות חוץ בנקאיות, שהם במקרה הטוב גופים יקרים יותר ובמקרה הגרוע גורמים מהשוק האפור. אל תתפתו בשום אופן להלוואות מהשוק האפור.

הסדר חובות לעוסק מורשה בחובות
הסדר חובות לעוסק מורשה בחובות

לסיכומו של דבר – מתי עושים הסדר חובות לעוסק מורשה

יותר ויותר בעלי עסקים מסתבכים בחובות. וכמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שלא תסתבכו יותר ותגיעו למצב המצריך התערבות של הסדר חובות לעוסק מורשה, חשוב לשלם קודם כל את המע”מ ולאחר מכן את חובות לחשמל, ארנונה ומים. לאחר מכן, אם אתם מזהים שהמצב מתחיל לצאת משליטה (במילים פשוטות – אין לכם פתרון מעשי באופק) פנו לעורך דין חדלות פירעון בהקדם.

עכשיו תורכם

עד עכשיו הצגנו בפניכם 4 טעויות של בעלי עסקים שהסתבכו בחובות והגיעו למצב המצריך הסדר חובות לעוסק מורשה. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזו טעות הייתם מוסיפים מעבר ל-3 הטעויות שהצגנו במאמר? אנא, שתפו אותנו כדי שכולנו נוכל ללמוד ולהתקדם.

הצעד הבא שלכם לצאת מהחובות: אם אהבתם, שתפו את המאמר עם חברים. אם אתם רוצים לקבל מאתנו עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות והדרכה מעשית להתנהלות בחובות, קראו במאמרים באתר.

לקבלת ייעוץ להסדר חובות לעסק בחובות אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר.

אם אתם צריכים הסדר חובות מול בנקים לעוסק מורשה בחובות כנסו למאמר זה.

הסדר חובות לעוסק מורשה
הסדר חובות לעוסק מורשה
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button