מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

כל הדרכים לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

כל הדרכים לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

על חייבים בהוצאה לפועל עשויות לחול הגבלות וסנקציות רבות – מעיקולים ועד עונשי מאסר. אחד מהנפוצים והמתסכלים שבהם הוא צו עיכוב יציאה מהארץ. על ידי קבלת סיוע מעורך הדין המייצג אותך, ניתן לפעול על מנת להשיג ביטול זמני של צו עיכוב יציאה מהארץ ולשפר את איכות חייך. אספנו עבורך כאן את כל המידע הנדרש כדי ללמוד כיצד מתבצע התהליך, תחת אילו קריטריונים הוא יאושר וכיצד מבטיחים ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ לאחר הפטר מחובותיך.

אנו מאחלים ומקווים שלא יהיה עליך לחוות את התרחיש הבא לעולם: המזוודה כבר ארוזה, הדרכון בתוקף והנה הגעת אל שדה התעופה והתקרבת אל עמדת הכרטיסים. לפתע, פונים אליך אנשי צוות מרשות שדות התעופה ומבקשים ממך להתלוות אליהם לבירור. במהלך השיחה, מתברר לך שאין באפשרותך לעזוב את הארץ עקב צו שיצא נגדך. חוויה משפילה לכל הדעות.

אכן, צו עיכוב יציאה מהארץ מהווה הרבה יותר מאי נוחות מתסכלת. התחושה כי הגבולות סגורים בפניך עשויה לגרום לחוויה של חוסר אונים ולרפות את ידיך. בין אם עמדה בפניך הזדמנות עסקית, או סתם תוכנית לחופשה משפחתית שתכננת זמן רב, אין ספק שצו עיכוב יציאה מהארץ עשוי לרפות את ידיך באופן משמעותי ולהכביד אף יותר על תחושת התסכול העמוק שמגיעה עם חובות כבדים. החדשות הטובות הן שלא הכול אבוד, ישנן דרכים רבות להשיג ביטול זמני של צו עיכוב יציאה מהארץ ולהקל משמעותית על חייך.

איך אדע אם יצא נגדי צו עיכוב יציאה מהארץ?

כיום התהליך פשוט מאי פעם, ניתן לבדוק האם יצאו צווים נגדך בקלות באתר רשות האוכלוסין וההגירה או בטלפון *3450 תוך מספר דקות. במידה ונפתח נגדך תיק בהוצל”פ, כדאי לבחון זאת לפני כל תוכנית נסיעה לחו”ל.

ביטול זמני של צו עיכוב יציאה מהארץ

לא כל בקשה לביטול הצו תאושר ולכן, חשוב שננסח אותה בצורה טובה ונציג טעמים ראויים לרשם ההוצאה לפועל. במידה וימצא הרשם כי מדובר בסיבה מוצדקת, ניתן יהיה לבטל את הצו.

במקרים מסוימים, יתנה הרשם את ביטול הצו בהעמדת ערבים ולכן כדאי שנבחן מראש האם ישנם אנשים שיהיו מוכנים לערוב לנו.

התהליך עשוי לקחת זמן ולכן חשוב שנגיש את הבקשה לפחות 14 יום לפני תאריך הנסיעה על מנת שהאישור יגיע בזמן. בטופס הבקשה נציין את יעד הנסיעה, מקור המימון לנסיעה, את המטרה לשמה אנו נוסעים ואת התקופה בה נשהה במדינת היעד.

 מה ייחשב כסיבה מוצדקת לביטול הצו?

עד לא מזמן, הקריטריונים לסיבות מוצדקות היו מחמירים למדי. לרוב, בקשה לביטול זמני של הצו הייתה מאושרת אך ורק עבור טיפולים רפואיים, למטרות עבודה או הכשרה מקצועית אשר חיונית להחזר החוב או במקרה של פטירה או מחלה קשה של בן משפחה השוהה בחו”ל.

בשנים האחרונות, התקבלו פסיקות רבות בבית המשפט אשר הרחיבו משמעותית את טווח הסיבות המוצדקות. חייבים רבים קיבלו אישור לנסיעה על מנת לבקר קרובי משפחה אשר לא פגשו זמן רב, על מנת לפקוד קברי צדיקים ובמקרים מסוימים אפילו על מנת לצאת לטיול משפחתי.

תהא הסיבה אשר תהא, חשוב מאוד שנציין מי הגורם שבכוונתו לממן את הנסיעה שלנו. אחרי הכול, מימון נסיעה לחו”ל מכיסו של אדם הטוען כי אין ביכולתו לפרוע את חובותיו אומר דרשני. כחלק בלתי נפרד ממתן הסיבות לבקשת ביטול הצו, יהיה עלינו להציג בפני בית המשפט את האדם אשר בכוונתו לממן את הנסיעה על מנת להניח את דעתו ולא לעורר חשד כי דברים נעשים שלא בתום לב.

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ לאחר הפטר

לאחר תקופה ארוכה בה עמדת בצו התשלומים במסגרת הסדר, איחוד תיקים או הליך פשיטת הרגל שלך, הגיע הרגע המיוחל – בית המשפט מצא לנכון להוציא צו הפטר. כעת מתחיל הצעד הראשון שלך בדרך החדשה והמרגשת שלך אל שיקום כלכלי. כדי להבטיח שכל ההגבלות שחלו עליך עד לקבלת ההפטר יוסרו לאלתר, חשוב להגיש לצד הבקשה להפטר, גם בקשה לתעודה להסרת ההגבלות לאחר פשיטת רגל.

כדי להבטיח שכל זכויותיך ימוצו וכדי לנסח את בקשתך בצורה שתשפר משמעותית את סיכוייך לבטל את הצו, אנו ממליצים בחום כי יעמוד לצידך עורך דין המתמחה בתחום.

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

לשים לב! ניתן לבדוק עיכוב יציאה מהארץ רק כאן לשירותי עורך דין חדלות פירעון ומחיקת חובות,
נא להשאיר פרטים ועו”ד גאון יחזור אליך בהקדם

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button