מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

ביטול עיקול חשבון בנק בהוצאה לפועל

ביטול צו עיקול חשבון בנק

ביטול עיקול חשבון בנק בהוצאה לפועל – בקשה לביטול עיקול חשבון בנק על מנת לקבל כמה שיותר מהר ביטול עיקול חשבון בנק בהוצאה לפועל. מי שבעל ניסיון בכל הקשור אל ביטול צו עיקול חשבון בנק מכיר כי על מנת להגיש את המסמכים כראוי, לעבור את כל מחסומי הבריוקרטיה ולצלוח את התהליך צריך דיוק מוחלט. ביטול עיקול חשבון בנק הוצאה לפועל ומידע על כל הדרכים לכך בכתבה.

ביטול עיקול חשבון בנק בהוצאה לפועל – בקשה לביטול עיקול חשבון בנק

בקשה לביטול עיקול חשבון בנק
ביטול צו עיקול חשבון בנק

אחת מהמכות הקשות ביותר שעשויים חייבים לחוות במסגרת הליכי הוצל”פ, הוא עיקול בחשבון העו”ש. במקרים רבים, הדבר עומד בסתירה גמורה לדרישה לפרוע את החוב. לכן, ישנו מקום סביר להגיש בקשה לביטול עיקול בחשבון עו”ש במקרים אלו. סיוע של עורך דין המתמחה בתחום ההוצאה לפועל יאפשר לך לקדם תהליכי ביטול הליכי הוצאה לפועל ולקבל ליווי מקצועי חשוב עד לפירעון החוב או הגשת בקשת הפטר.

עורך דין חדלות פירעון מישאל גאון – חובות לא מטופלים לא ייעלמו מעצמם. לנושים עומדת הזכות לפנות אל לשכת ההוצאה לפועל ולפתוח תיק חייבים נגדך. במידה ולא תבוצע כל פעולה מצידך, יגרור הדבר עיקולים והגבלות אשר עשויים להקשות מאוד על איכות החיים. למרבה האירוניה, ככל שיוחמרו ההגבלות, כך אנו עשויים להיתקל בקשיים רבים יותר בהשבת החוב. כדי ללמוד כיצד ניתן להגיש בקשה לביטול הליכי הוצל”פ או לסיים את כלל ההגבלות סביב החוב על ידי הגשת בקשה לסגירת תיק מחוסר מעש או להסרת הגבלות לאחר בקשת הפטר, אלו כמה מהנקודות שחשוב לדעת.

ביטול צו עיקול חשבון בנק – ביטול עיקול חשבון בנק הוצאה לפועל

ייצוג חייבים בפשיטת רגל – תחילה יש להבין כי כל הדרכים לביטול עיקול חשבון בנק בהוצאה לפועל מחויבות בהליך משפטי שאותו יש לבצע וכדאי להתחיל ברגע שהגעתם להבנה כי חשבונכם מעוקל. בצמצום האפשרויות  העומדות מולכם הן אפשרות של איחוד טיקים , בקשה לתשלומים, תהליך שמטרתו להכינס אל הליך פשיטת רגל, הסדר החובות מול הנושים וכמובן פירעון החוב.

כל הדרכים לביטול עיקול חשבון בנק בהוצאה לפועל – צעדים מקדימים לביטול הליכי  הוצל”פ

ביטול עיקול חשבון בנק הוצאה לפועל
ביטול עיקול חשבון בנק בהוצאה לפועל

לפני שניגש לאופן הפעולה המומלץ בהגשת הבקשה לביטול עיקול בחשבון עו”ש, אלו כמה קווים מנחים שיאפשרו לך לנהוג בתבונה עם קבלת ההודעת על העיקול.

  • חשוב לא להתמהמה – עם קבלת ההודעה על העיקול, יש לפנות בו ביום אל הנושה ולקבל הסבר על מהות החוב. זוהי הזדמנות להציע הסדר תשלומים ולהניע תהליך לקראת הסרת העיקולים מבלי לערב את הרשויות.
  • היה ולא ניתן היה להגיע להסכמה עם הנושה, יש לפנות מיד אל רשות האכיפה והגבייה ולהגיש בקשה לצו תשלומים ולחקירת יכולת. במסגרת בקשה זו, נוכל להגיש בקשה לביטול הליכי הוצל”פ ובתוך כך, ביטול עיקול בחשבון עו”ש.
  • אם יש ברשותך חשבון חיסכון או בטחונות אחרים, חשוב לפנות אל הבנק במהירות ולבקש לחלט את הסכום מהביטחונות. כך ניתן יהיה לשחרר את חשבון העו”ש ולהתנהל בחשבון באופן חופשי עד להסדרת החוב.

כעת, משהוסרה החרב מעל ראשך, יהיה קל בהרבה להגיע להסדר חובות, או להגיש בקשה לאיחוד תיקים שבסופו ניתן יהיה להגיש בקשת הפטר.

עוקלה המשכורת? חשוב להכיר את זכויותיך

במידה והעיקול הוחל על משכורתך, חשוב לדעת כי חל איסור על עיקול כל סכומה. החוק מחייב להשאיר סכום חופשי בידי החיים לצורך קיום המחיה שלו ושל בני משפחתו.

כיצד מוגשת הבקשה?

ביטול צו עיקול חשבון בנק
בקשה לביטול עיקול חשבון בנק

על מנת להניע את התהליך לביטול עיקול בחשבון עו”ש, יש להגיש את הבקשה באמצעות טופס 214 שיישלח אל הלשכה או באופן מקוון. בטופס יש לבחור בהגבלה החלה עליך ולסמנה. בנוסף, יש למלא בטופס את פרטי חשבון הבנק במלואם לרבות שם הבנק, הסניף, כתובתו ומספר חשבון הבנק שלך. בנוסף, אל הבקשה יצורפו המסמכים הבאים:

  • צילום תעודת זהות בתוקף.
  • פירוט תנועות בחשבון העו”ש מ-3 החודשים האחרונים.
  • במקרה בו קיים פסק דין בדבר ביטול הליכי הוצל”פ, יש לצרפו אל הבקשה.

מתי ניתן להגיש בקשה לסגירת תיק מחוסר מעש?

במקרים מסוימים, הזוכה לא יבצע פעולות נוספות במסגרת דרישת החוב. התהליך פשוט ימשיך להיגרר ולהיגרר. במקרים מסוג זה, ניתן להגיש לסגירת התיק. הגשת הבקשה מתאפשרת בתנאים הבאים.

טענת “פרעתי”

במידה והחוב נפרע, יש לפנות אל רשם ההוצאה לפועל ולדרוש ביטול הליכי הוצל”פ. כעיקרון, התיק אמור להיסגר באופן אוטומטי תוך 30 יום מרגע שליחת ההודעה לזוכה על פריעת החוב, אך חשוב שנישאר עם אצבע על הדופק.

בקשה לסגירת תיק מחוסר מעש

בחלוף שנתיים מיום העיקול, במידה והזוכה לא נקט בכל הליך אחר, עשוי הרשם לזמנו לבירור אודות התיק. במידה ולא ימסור הזוכה כל נימוק מדוע אין לסגור את התיק תוך 30 יום, יוסרו כל העיקולים בתיק והתיק ייסגר.

ביטול עיקול במסגרת בקשת הפטר

במסגרת הסדר חובות, איחוד תיקים או הליכים חדלות פירעון, רשאי החייב במסגרת הקריטריונים החלים להגיש בקשת הפטר ולמחוק את יתרת החובות. לאחר אישור בקשת הפטר, נוכל לקבל תעודה המסירה את כל ההגבלות החלות עלינו.

דיני הוצאה לפועל הם מורכבים וסבוכים. לכן, כדי להניע תהליך ביטול עיקול בחשבון עו”ש במהירות, ביעילות ובמקצועיות, מומלץ בחום להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה המתמחה בתחום.

מקורות:

www.haaretz.co.il

www.kolzchut.org.il

בקשה לביטול עיקול חשבון בנק | ביטול צו עיקול חשבון בנק | ביטול עיקול חשבון בנק הוצאה לפועל | כל הדרכים לביטול עיקול חשבון בנק בהוצאה לפועל

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button