מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

כיצד לבחור עורך דין הוצאה לפועל?

עורך דין הוצאה לפועל

במידה ונפתח נגדך תיק חייבים, חשוב להסתייע בגורם מקצועי. ייצוגו של עורך דין הוצאה לפועל הוא בעל חשיבות לאין ערוך ועשוי לעשות את כל ההבדל בין תהליך מסורבל ורצוף קשיים ובין דרך מיטיבה אל שיקום כלכלי. על אף כי המודעות לחשיבותו של ייצוג עורך דין הוצאה לפועל חדרה היטב לתודעת החייבים, המשימה אינה פשוטה. השוק מוצף כיום בעורכי דין המציעים לחייבים ייצוג מול הרשויות והבחירה עשויה להיות קשה מאוד. כדי לסייע לך במשימה, אספנו עבורך כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון בתהליך הבחירה וגם התנאים בהם נוכל לקבל ייצוג שלך עורך דין הוצאה לפועל חינם.

אף אחד מאיתנו לא שש לגלות כי נפתח נגדו תיק חייבים ברשות האכיפה והגבייה. עם זאת, במידה ואכן אירע הדבר, חשוב שלא נטמון את הראש בחול. אירוע מסוג זה דורש שנפעל מהר ובנחישות. זחיחות ודחיינות עשויות לגרור אחריהן השלכות קשות ומרחיקות לכת. ככל שניתן שהות לחוב, כך הוא יתפח ויביא עמו עיקולים והגבלות קשות אחרות אשר יקשו עלינו אף יותר להשיב את החוב. רובנו לא בטוחים כיצד מתנהלים בסיטואציה כזו ולכן חשוב שתעמוד לרשותנו דעת מומחה.

השוק מוצף

כמות עורכי הדין בישראל היא עצומה. בשנים האחרונות, עקפנו אף את ארה”ב בכמות עורכי הדין וכיום, מציעים את שירותיהם עורכי דין רבים שהינם בתחילת דרכם וחסרי ניסיון וידע מקצועי. בחירה לא נבונה של הייצוג המשפטי שלך עשויה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת. אנו עשויים לגלות בדיעבד שסך האפשרויות שלנו היה רחב בהרבה וכי לא מיצינו את כל זכויותינו מול בית המשפט ורשם ההוצאה לפועל. לכן, שווה שנבחן כמה מהפרמטרים הבאים בבואנו לבחור נציג לניהול התיק שלנו.

מיקום

חשוב מאוד שנבחר עורך דין מקצועי החי בקרבת מקום מגורינו. ראשית, עקב העובדה שהדבר יקל משמעותית על ההתנהלות שלנו מולו. נוכל לתאם עמו פגישות בקרבתנו ולדעת שיש לנו כתובת חיונית בהישג יד. הסיבה החשובה יותר, אמנם, לחשיבות הקרבה הגיאוגרפית, היא קרבתו של נציגנו על לשכת ההוצאה לפועל בה אנו מנוהלים. נניח למשל שאנו חיים בראשון לציון והתיק מנוהל בלשכה בעיר. כעת, כאשר נבחר עורך דין הוצאה לפועל בראשון לציון תהיה לשכה שמוכרת לו. סביר להניח שהוא עובד באופן קבוע מול הגורמים במקום ומכיר את אופן התנהלותם. ההיכרות של הנפשות הפועלות מספקת לך יתרון משמעותי בהליך.

התמחות מקצועית

לא יעלה על הדעת כי נפנה לאורתופד כדי לעבור ניתוח לב. באותה מידה, גם בתחום המשפטי חשוב שנבחר בנציג בעל מומחיות בתחום המשפטי הנדרש עבורנו. עורך דין בעל ניסיון רב שנים בייצוג חייבים, ראה מקרים רבים ויוכל לייעד לך פתרונות המותאמים בצורה ראויה ומדויקת יותר לנסיבות האישיות שלך. ההיכרות המעמיקה שלו עם תקדימים ופסיקות רבות, יבטיחו כי המקרה שלך יקבל ייצוג נאמן.

יחס אישי

סביר להניח כי מדובר בתקופה קשה ומאתגרת ביותר בחייך. לכן, חשוב שנזהה במהלך המפגשים שלנו עם עורכי הדין מהי הגישה שלהם. משרדים גדולים ומנוכרים עשויים לתפוס אותך כעוד תיק ברשימת המקרים הארוכה שלהם. ייתכן מאוד שיהיה קשה לחוש שיש לנו כתובת באווירה כזו. בנוסף, חשוב שנוודא כי עורך הדין אליו אנו פונים הוא זה שייצג אותנו בסופו של דבר ושהעבודה לא תיעשה בסופו של דבר על ידי אחד מהמתמחים.

לבחון אפשרות לייצוג עורך דין הוצאה לפועל

חייבים אשר הכנסתם הינה עד 67% מהשכר הממוצע במשק אשר אינם מחזיקים בנכסים ניתנים למימוש, זכאים לסיוע משפטי חינם. במקרה מסוג זה, ניתן להסתייע במשרד המשפטים אשר יספק לך ייצוג מטעם עורך דין הוצאה לפועל חינם אין כסף.

לפנות ללקוחות עבר

בסופו של יום, העתודות הטובות ביותר של כל משרד עו”ד טמונות בגורם האנושי. חייבים בעבר שזכו לייצוג עורך הדין יוכלו לספק לך מידע חשוב על החוויה שהייתה להם עמו לאורך התהליך ועד כמה היו שבעי רצון מאופן התנהלותו. במובן הזה, חשוב לזכור כי על אף ההילה המכובדת והמומחיות המקצועית, משרד עורכי דין הוא גם עסק לכל דבר. כמו בכל עסק אחר, גם כאן אין להקל בחשיבותן של המלצות.

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button