מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

הפתרון למשבר – הסדרי חובות

הסדרי חובות

החוק החדש לחדלות פירעון ושיקום כלכלי מביא עמו בשורות חיוביות רבות לחייבים. אחד מהיתרונות המשמעותיים, הוא ייעול התהליך לכינון הסדרי חוב. כיום, הופקדו בידיו של הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי סמכויות נרחבות המאפשרות לך לפרוע את חובך בתנאים התואמים את מצבך ומחוץ לכותלי בית המשפט. כיצד הדבר מתבצע ומהי מהות השינוי? משרד עו”ד מישאל גאון ריכז עבורך כאן את כל היתרונות בהסדרי החובות על פי החוק החדש וישמח לסייע לך בכל הנדרש.

לאחר שנים רבות בהם האפיק העיקרי לגביית חובות היה דרך הטלת הגבלות ועיקולים ונקיטת הליכים משפטיים, נעשתה רפורמה הכרחית בחקיקה. ריכוזן של כלל התקנות וההוראות בתחום ההוצאה לפועל וחדלות הפירעון אפשר גם לשנות את הגישה ולנקוט בצעדים שיקומיים ומיטיבים יותר עם חייבים. כיום, הסדרי חוב הם פשוטים מאי פעם ובסופו של דבר, יהיו בטובתם המרבית של כל הצדדים. כאן נסביר את כל היתרונות ואופן ההתנהלות של ההליך שמאפשר לחייבים רבים להתחיל בחיים חדשים.

הסמכות הועברה לגורם מנהלי

בעבר, הסדרי חוב כוננו במסגרת בית המשפט. כעת, כונן החוק החדש גורם מנהלי חדש אשר מסייע להסדיר מצבים אלו. במידה וחובותיך הינם בסכום הנמוך מ-150,000, לא יתערב כלל בית המשפט בחוב וכלל ההליכים וההסדרים ינוהלו דרך רשם ההוצל”פ. גם במידה והסכום גבוה מ-150,000, יהיה אמון על תיקך הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (הכונס הרשמי לשעבר). כאשר הגורם מולו יש לעבוד הוא מנהלי, התהליך הוא מרוכז, מהיר ויעיל יותר.

החקיקה החדשה מנערת במובנים רבים את האבק שהצטבר לאורך השנים במנגנון האכיפה של ההוצאה לפועל. אוסף מגוון ונרחב של תקנות, אשר חלקן התקיימו עוד לפני קום המדינה, רוכזו כעת אל חוק אחד ברור וחדיש יותר, התואם את הגישה המודרנית להסדרת החובות. במובנים רבים, אנו רואים במשרדנו את החוק החדש כהתגשמות כל תפיסתנו המקצועית. במקום להתייחס לחייבים כפושעים, כעת הולכת ומתבהרת ההבנה כי רובם המכריע של החייבים הם אנשים שנקלעו לקשיים שמחוץ לתחום שליטתם ומעוניינים להסדיר את החוב ולשקם את חייהם. הכלים החדשים העומדים לרשותך מאפשרים לעשות את זה באופן בו הנושים יקבלו חלק מהסכום ולך תהיה האפשרות לחזור ולתרום לשוק העבודה.

אז מה הם בעצם הסדרי חוב?

הסדרי חוב מהווים למעשה הליך אשר בו ייקבעו התנאים לפריעת חובך בהסכמה הדדית עם הנושים ללא צורך בצו פתיחת הליכים. כך, ניתן לפרוע את חובתך באופן התואם את מצבך הכלכלי, לעתים אף מחוץ לבית המשפט, ומבלי שיוטלו עליך הגבלות קשות או להיאלץ להיכנס להליכי פשיטת רגל.

כיום, רשאי כל חייב לפנות אל בית המשפט (אם מדובר בחוב שמעל 150,000 ₪) או לרשם ההוצאה לפועל (במידה ומדובר בחוב נמוך יותר) ולהציע לשלם לנושים 30% מסכום החוב במסגרת הסדר הנושים. למותר לציין, כי הסדרי חוב בסוג זה מותנים לשיקול דעתו של הגורם אליו אנו פונים וכמובן דורשים את הסכמתם של הנושים. אלו האחרונים עשויים כמובן להציע הצעת נגד ובמסגרת המשא ומתן, ניתן להגיע להסדר המקובל על שני הצדדים. בסופו של דבר, הנושים יקבלו נתח משמעותי מחובם, אשר היה יורד בתהום הנשייה במידה והמצב היה מתדרדר לחדלות פירעון, ולך תהיה האפשרות לפרוע את החוב בהתאם ליכולותיך ולחזור לשגרת החיים הנורמלית.

ייצוג נאמן מול כל הגורמים

כאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה. על מנת להבטיח שיהיה באפשרותך למצות את המיטב מבקשותיך להסדרי חוב, אנו נפנה עבורך אל הגורמים המתאימים. ההיכרות רבת השנים שלנו עם הרשויות מספקת בידינו כלים רבים וידע רב ערך כדי להגיש בקשה מנוסחת היטב ולהניע ביעילות את התהליך אל הפתרון המיוחל. אנו ננהל את המשא ומתן מול נושיך ונחתור בכל האמצעים שברשותנו כדי להשיג עבורך את ההסדר הטוב ביותר.

ניסיון רב שנים עומד לרשותך

אנו פועלים על בסיס יום-יומי מול נושים ומכירים את המערכת הבנקאית על בוריה. ניסיונו רב השנים של עו”ד מישאל גאון בניהול עסקים ממגוון ענפי תעשייה, מהווה יתרון משמעותי ומסייע לנו לנהל משא ומתן בצורה נבונה ויעילה, מתוך הבנת האינטרסים העומדים בבסיס הליכי ההוצאה לפועל. במשך שנים רבות ייצגנו תיקים רבים מול נושים מכל המגזרים והשגנו תקדימים משמעותיים ביותר בבית המשפט. הידע המקצועי הזה בא לידי ביטוי בכל עת במסגרת הפעילות שלנו ומשמש לך כ”נשק סודי” לאורך כל ההליך ועד לפריעת חובך.

יש עם מי לדבר

אנו מאמינים גדולים בגורם האנושי ועושים כל מאמץ כדי לשמור על זמינות ולהיות קשובים אליך. כדי להתחיל בדרך אל התיקון המיוחל ולסלול את הדרך אל הרווחה הכלכלית, אל השקט ואל החופש מעיקולים והגבלות, הצוות המקצועי שלנו ממתין לך וישמח ללוות אותך בכל צעד ושעל.

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button