מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

הסדר חובות לבנקים

הסדר חובות לבנקים

במקרים רבים מאוד, הנושים מולם יהיה עלינו להתמודד בהליכי הוצאה לפועל יהיו בנקים. ברוב המקרים, ניווכח כי הבנק עשוי להיות פתוח מאוד להגיע עמנו להסדרי חובות בשלב מוקדם בתהליך. ישנם יתרונות רבים בפשרות מסוג זה מבלי להיקלע לסיבוכים מיותרים, אך גם כאן כמו בכל התנהלות מול הבנק, חשוב שנפעל עם עיניים פקוחות. כדי לקבל ייצוג נאמן ומקצועי מול המוסדות הפיננסים, צוות המומחים של משרד עו”ד מישאל גאון מעמיד לרשותך את כל ניסיונו והידע המקצועי שצבר.

כגוף פיננסי השואף ליציבות, הבנק לא יוותר בקלות על החובות המגיעים לו. לבנקים עומדים האמצעים, הכוחות והכלים המשפטיים על מנת לשמור על האינטרסים שלו ולכן, אנו ממליצים לא להקל בחומרת המצב. כדי להגיע להסדרי חוב בתנאים טובים, חשוב שניקח בחשבון מספר נקודות חשובות.

זה הזמן להפשיל שרוולים

כאשר אנו נתונים במצב של חרדה, הגוף נכנס באופן מידי למצב הישרדותי. כאשר אנו נדרכים בבהלה, רוב בעלי החיים ינקטו בשלוש פעולות – לברוח, להיאבק או לקפוא במקום. המנגנון הזה נכון גם לחיים בעולם המודרני ובמצבים רבים אנו מגלים שהנטייה הזו לברוח ולקפוא ברגעים מכריעים עשויה להיות לנו לרועץ. לכן, אנו מדגישים כאן וחוזרים ומדגישים – אסור, בשום פנים ואופן להתעלם מהמצב הזה. ככל שיעבור הזמן, האפשרויות שיעמדו לרשותך ילכו ויצטמצמו. בחלוף הזמן, יישלח לך הבנק מכתבי התראה רבים לפני שינקוט בהליכים מנהליים ומשפטיים. חשוב כבר עם הגעת המכתב הראשון, לפנות אלינו ולקבל ייעוץ משפטי ראשוני כיצד להגיע להסדרי חוב יעילים ומיטיבים מול הבנק.

ברוב המקרים הבנק ישתף פעולה עם הסדרי חוב

כפי שאמרנו, האינטרס הגדול ביותר של הבנק הוא לקבל את הכסף המגיע לו. עם זאת, במקרים רבים הרווח גדול יותר כאשר אנו מקפידים להישאר חכמים ולא צודקים. בעוד שבמקרה של חדלות פירעון, סכום ההחזר יהיה נמוך ביותר, ייתכן מאוד שדווקא במסגרת הסדרי חוב שייסגרו בין החייב לבנק ללא התערבות גורמים מנהליים, יוכל הבנק לקבל נתח משמעותי יותר מהחוב. לכן, סביר מאוד להניח שהבנק יהיה פתוח להסדר מסוג זה וזוהי הזדמנות שחשוב שננצל. פתרון מוקדם ומהיר, קשה ככל שיהיה, ימנע בהמשך הליכים מסורבלים והגבלות מתסכלות שיפגעו משמעותית באיכות החיים שלך.

הפנייה לבנק

כדי לקדם את ההליכים בצורה נבונה ואפקטיבית, חשוב שננקוט בגישה המתאימה. זהו לא הזמן להתנהל באגרסיביות ולהיאבק בבנק, אלא לנקוט בגישה פייסנית ולחתור לקראת פתרון שיהיה בטובתם של שני הצדדים. המשימה העיקרית שלנו כעת היא לשכנע את הבנק כי מצבך הנוכחי אינו מאפשר לך לפרוע את החוב במלואו ולהציע אלטרנטיבה. על מנת לעשות זאת, ננסח יחד פנייה אל הבנק שתגולל את מצבך הפיננסי ואת הנסיבות שבגינן נקלעת למצב זה. חשוב שנפרט כל אתגר או מכשול אשר יצר את המצב ולהציגו באופן שיבהיר לבנק כי במצב העניינים הנוכחי, אין להם כל אפשרות לזכות בסכום החוב במלואו בו ברגע.

כדי להבטיח שהסיפור יהיה אמין ומשכנע, חשוב שנמציא את כל המסמכים הנדרשים אשר יהוו הוכחה למצב המתואר. תדפיסי חשבונות בנק, דו”חות רפואיים ומסמכים המתארים את מצב העסק, למשל, יהוו אסמכתאות מתאימות.

במקרים מסוימים, הוכחות אלו לא יספקו את הבנק. בתרחיש מסוג זה, נוכל לפנות ביחד עם הבנק אל שופט אשר יבצע חקירת יכולת ויבחן האם יש באפשרותך לעמוד בתשלומים ללא הסדרי חוב. לרוב, עצם הבעת המוכנות לעבור חקירת יכולת במסגרת הפנייה אל הבנק עשויה להספיק כדי להבהיר לבנק כי פניך לקראת פתרון וכי מצבך באמת אינו מאפשר כל דרך אחרת.

לסיים כמה שיותר מהר

הסדרי חובות הנגררים על פני תשלומים רבים ישמרו את תיק ההוצל”פ שלך פתוח. משמעות הדבר כי כל פיגור בתשלומים עשוי לגרור אחריו עיקולים והגבלות. לכן, אנו ממליצים לסגור את החוב במספר תשלומים מינימלי ככל הניתן ואם קיימת אפשרות – לשלם את הסכום המוסכם במזומן.

הסדרי חובות דורשים סיוע

המשא ומתן מול הבנק עשוי להיות אינטנסיבי ומייגע. כדי להיאבק על הסדרי חובות נוחים וראויים, אנו מעמידים לרשותך ידע מקצועי נרחב וניסיון רב שנים בעבודה מול הבנקים. על מנת לפנות לבנק בהקדם האפשרי ולצאת מהתסבוכת, אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום.

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button