מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

שיקום כלכלי לחברה

שיקום כלכלי לחברה

חברה שעברה תהליך של שיקום כלכלי לחברה או עסק קטן שעבר תהליך שיקום כלכלי לעסקים בחובות והצליח לשלם את חובותיו עדיין צריך לשלם שכר טרחה כונס נכסים עבור העבודה שנעשתה.

תקנות שיקום כלכלי לחברה – מה הן אומרות לגבי תשלום לכונס

אדם שנמצא בהליכים עם עורך דין חדלות פירעון לעוסק מורשה ושיקום כלכלי שפרע את החוב הנתבע לאחר שכבר מונה בתיק כונס נכסים עליו לשלם שכר טרחה כונס נכסים. שכר הטרחה נקבע בתקנות ההוצאה לפועל. לפי התקנות, אם עדיין לא עברו 90 יום ממינוי הכונס לשיקום כלכלי לעסקים יש לשלם לכונס סכום של 10% מסכום החוב, או מהסכום שהחייב פרע בפועל, לפי הנמוך מביניהם. אך בכל מקרה לא יעלה השכר על 12,000 ₪. אם בתיק שיקום כלכלי לעסקים בחובות כונס הנכסים הוא גם עורך הדין הוא יהיה זכאי לקבלת שכר טרחה גם כעורך דין חדלות פירעון מומלץ וגם ככונס נכסים. סכומים אלו נקבעו בתקנות ההוצאה לפועל לצורך שיקום כלכלי לחברה.

שיקום כלכלי לחברה
פנו אלינו, נסביר לכם את כל התהליך

דירה שנמכרה לאחר שיקום כלכלי לעסקים בחובות האם משלמים לכונס?

בהמשך לאמור לעיל שכר טרחה כונס נכסים כאשר כבר חלפו 90 יום ממינויו אך הוא עדיין לא הצליח למכור את הדירה, ובינתיים שילם החייב את חובו לאחר שעבר שיקום כלכלי לעסקים יקבל הכונס את שכר הטרחה המוזכר לעיל (10%) בתוספת שכר המחושב לפי אחוזים מהסכום שהחייב שילם. תוספת השכר עומדת על 6% תוספת על סכום חוב ששולם עד 447,307 ₪. על הסכום שמעל זה יקבל הכונס 5.6% וזאת עד לתקרה של 639,009 ₪. מעבר לסכום זה הוא יקבל 8% על כל ₪ שעובר על הסכום.

שיקום כלכלי לעסקים בחובות
שיקום כלכלי לעסקים בחובות

בעל עסק שעבר תהליך שיקום כלכלי לעסקים אך בינתיים הספיק הכונס למכור את הדירה

אם במהלך שיקום כלכלי לעסקים בחובות הדירה נמכרה בידי כונס הנכסים, כלומר הוא מילא את התפקיד לשמו הוא מונה, הוא יקבל את מלוא שכר הטרחה המוזכר לעיל בתוספת שכר על התמורה שהתקבלה בעת המכירה. השכר שהוא יקבל יחושב לפי שיטת מדרגות. על סכום דירה עד 447,307 ₪ יקבל הכונס 6% תוספת, על סכום שמעל 447,307 ₪ ופחות מ- ₪ 639,009 יקבל הכונס 7% ומעבר לסכום זה הוא יקבל הכונס 8%. אם במסגרת שיקום כלכלי לחברה ערכו החייב והזוכה הסדר תשלומים ביניהם, או שנערך הסדר בינם לבין עורך הדין או בינם לבין כונס הנכסים יקבעו את שכר הטרחה על פי הסכומים הנקובים בתקנות.

כל הסכומים הם צמודים למדד ומשתנים קלות מדי שנה בינואר. לשכר הטרחה צריך גם להוסיף מע”מ.

 

שיקום כלכלי לעסקים
שיקום כלכלי לעסקים

סיכום לגבי תשלום שכר טרחה כונס נכסים

לסיכום: שכר טרחה כונס נכסים משלמים גם אם החייב הקדים את הכונס ושילם לנושה את מלוא החוב. המטרה של מינוי כונס נכסים ועורך דין פשיטת רגל לבעלי עסקים בחובות היא שיקום כלכלי לעסקים, ולכן כונס הנכסים שואף למכור את הנכס שבבעלות החייב כדי לשלם משם את החובות ולאפשר לחייב להשתקם כלכלית. אך למרות האינטרס המשותף של שיקום כלכלי לעסקים בחובות הוא אינו יכול לעבוד חינם, ולכן קבע החוק את כללי התשלומים הנ”ל לכונס.

התהליך של שיקום כלכלי לחברה או כל איש שנקלע לפשיטת רגל לעסקים הוא חשוב מאוד ונמשך על פני כמה שנים. אם יתנהל כמצופה ויציית לגורמי החוק ימצא החייב את עצמו לאחר כמה שנים במצב הרבה יותר טוב, אולי הוא יהיה בלי העסק ובלי הבית (במקרים קשים מאוד) אבל ביטחון כלכלי ככל הנראה יהיה לו.

שכר טרחה כונס נכסים
שכר טרחה כונס נכסים
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button